900 cabrio classic 1986 register
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Re: 900 cabrio classic 1986 register
graag !!
Gister trouwens door losser gereden.. als ik dit wist had ik even beter op gelet
Gister trouwens door losser gereden.. als ik dit wist had ik even beter op gelet
-
Ewout
- Donateur (5x)

Gefeliciteerd! Een handgeschakelde?
Dus kunnen we concluderen dat de oorspronkelijke eigenaar naar Nederland is verhuisd? Dat mag een unicum heten!
Heeft de auto toevalligerwijs in Ankeveen 'gewoond'?
Dus kunnen we concluderen dat de oorspronkelijke eigenaar naar Nederland is verhuisd? Dat mag een unicum heten!
-
harryM
- Geregistreerd lid
auto staat lekker binnen om aan te klussen. Zit nog en heleboel werk aan voordat ik naar de keuring kan.DaVinz schreef:graag !!
Laswerk is klaar, Nu verder met de bodem strak maken, afkitten, tectyleren binnenzijde van de bodem strak maken roeststopper erop en ook weer afkitten. Daarna kleefplaten erin en een kleurtje erop. Zijn we weer een paar weken verder.
We hadden elkaar onderweg tegen kunnen komen. Wij waren gisteren in Goirle
-
harryM
- Geregistreerd lid
Ja, het is inderdaad een handgeschakelde.Falcon schreef:Gefeliciteerd! Een handgeschakelde?
Jouw conclusiue is helaas niet juist.
De auto is eind 2010 gekocht door een ander forumlid en is in januari 2011 in Nederland aangekomen
Bij toeval ben ik er achter gekomen dat de auto te koop was.
Nog even iets over de chassisnummers.
Uit de documentatie die ik bij de auto heb gekregen zit o.a. de werkplaatsopdracht voor de 0 inspectie. Deze is gedateerd 15-7-1986.
Uitgaande van een transportijd van toch zeker 2 maanden vanuit Finland naar Texas met auto en boot, moet deze gemaakt zijn uiterlijk begin mei 1986.
-
Ewout
- Donateur (5x)

Maar wat bedoel je dan met "auto is aantoonbaar van eerste eigenaar"? Dat je papieren hebt vanaf het begin? Ik maakte er uit op dat je de auto aantoonbaar hebt gekocht van de eerste eigenaar.
-
Maus71
- Donateur (3x)

Ik heb mijn Caab ook gekocht van de eerste eigenaar en deze is op kenteken gezet op 30-07-1986. Ik heb er een soort kilometerbewijs van met de stand bij verkoop, de mijne is met 36 Mile op de teller verkocht door Star Saab in Glensdale.....
-
harryM
- Geregistreerd lid
Bij de documenten die in mijn bezit zijn zit o.a. de koopovereenkomst gedateerd op 21-11-1986 en op het Certificate of Title staat als datum eerste toelating 29-11-1986 met een stand van 347 Mijl. De auto is verkocht door de dealer in Beaumont Texas voor een bedrag van 25.860,75 US dollars. Gezien de tijd die zit tussen de 0-inspectie en de koopovereenkomst ga ik ervan uit dat de auto als demo bij de dealer heeft gestaan. De 1000 mijl inspectie is uitgevoerd op 2-12-1986 bij een stand van 1107 mijl. Al deze documenten staan op dezelfde dame en ook is de auto eind 2010 door deze dame verkocht. Van Januari tot september heeft de auto in Nederland stil gestaan totdat ik deze gekocht heb.Falcon schreef:Maar wat bedoel je dan met "auto is aantoonbaar van eerste eigenaar"? Dat je papieren hebt vanaf het begin? Ik maakte er uit op dat je de auto aantoonbaar hebt gekocht van de eerste eigenaar.
-
harryM
- Geregistreerd lid
ik denk dat onze auto's op dezelfde boot hebben gestaan naar Houston Texas.Maus71 schreef:Ik heb mijn Caab ook gekocht van de eerste eigenaar en deze is op kenteken gezet op 30-07-1986. Ik heb er een soort kilometerbewijs van met de stand bij verkoop, de mijne is met 36 Mile op de teller verkocht door Star Saab in Glensdale.....
Op het importeursdocument, hierop staat de exacte specificatie van de auto, zelfs het verbruik in MPG en de dealeradviesprijs, staat dat de auto is vervoerd met de M/S Butterfly en daarna delivered by truck bij de dealer.
Die van mij is verkocht op 21-11-1986 met 347 mijl op de teller.
-
Maus71
- Donateur (3x)

Nee, hebben niet op dezelfde boot gestaan, de mijne is in LA afgeleverd met de MS Spika, retailprice $ 26091, dit is exclusief belastingen, verkoopprijs is geweest $ 30439,22 voor mijn Caab. 
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Even een leuk weetje over de registratie bij de RDW van de stijlneus Caab. Die staan namelijk allemaal als datum eerste tenaamstelling op 28-02-1986. Waarom: op de Amerikaanse Titles staat alleen het modeljaar vermeld en nooit de datum van eerste registratie vandaar dat de RDW de datum genomen heeft op 28-02. Dat geldt zowel voor een auto uit 1960 als voor een auto uit 1986. Ik heb een zestal van oorsprong Amerikaanse auto's in mijn verzameling en guess what: allen staan op 28-02-19xx......
Dit vond ik wel grappig met jullie te delen dus hier maar even openbaar gemaakt. Het zegt dus totaal niets over de productiedatum. Daar kan m.i. alleen het chassisnummer uitsluitsel geven. Wat ik wel weer frappant vond is dat ik altijd gehoord heb dat er maar 156 handgeschakeld waren, naar nu blijkt zijn dat er dus wat mee maar ik zou wel willen weten of die info hard is... Het zegt dus ook niets over de eerste registratiedatum in de VS die kan rustig als het een showroomdochter was (dat waren de eerste caabs zeer zeker niet) pas eind 1987 of zelfs 1988 voor het eerst op naam gezet zijn. In de periode dat ik zelf in de VS woonde kon je rond oktober altijd de modeljaren van het jaar waarin we leefden met een leuke korting kopen.
Overigens heb ik er ook eentje: de mijne is een handgeschakelde (origineel). Heeft onlangs in de Caabspecial van de Saabberichten gestaan.
Dit vond ik wel grappig met jullie te delen dus hier maar even openbaar gemaakt. Het zegt dus totaal niets over de productiedatum. Daar kan m.i. alleen het chassisnummer uitsluitsel geven. Wat ik wel weer frappant vond is dat ik altijd gehoord heb dat er maar 156 handgeschakeld waren, naar nu blijkt zijn dat er dus wat mee maar ik zou wel willen weten of die info hard is... Het zegt dus ook niets over de eerste registratiedatum in de VS die kan rustig als het een showroomdochter was (dat waren de eerste caabs zeer zeker niet) pas eind 1987 of zelfs 1988 voor het eerst op naam gezet zijn. In de periode dat ik zelf in de VS woonde kon je rond oktober altijd de modeljaren van het jaar waarin we leefden met een leuke korting kopen.
Overigens heb ik er ook eentje: de mijne is een handgeschakelde (origineel). Heeft onlangs in de Caabspecial van de Saabberichten gestaan.
-
Maus71
- Donateur (3x)

Dirk, waarom denk je dat er meer handbakken zijn dan vermeld?
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Op de eerste of tweede pagina van dit topic staat met als bron Saabnet dat er 204 of 205 zijn gemaakt.
-
gertjan
- Donateur

Fijn, duidelijkheid. Er gaat een wereld voor me open!Die staan namelijk allemaal als datum eerste tenaamstelling op 28-02-1986.
-
G.J. Hallink
- Geregistreerd lid
Hallo beste cabrioliefhebbers,
hierbij meld ik me op dit forum.
Ik heb de grijze cabrio van Roel gekocht, deze heb ik via het forum gekocht.
De komende maanden ga ik hem verder restaureren.
vr.gr .Gerrit Jan Hallink
hierbij meld ik me op dit forum.
Ik heb de grijze cabrio van Roel gekocht, deze heb ik via het forum gekocht.
De komende maanden ga ik hem verder restaureren.
vr.gr .Gerrit Jan Hallink
-
Ewout
- Donateur (5x)

RDW-register is open, zie hier.
Tel ik nu eindelijk de steilneus cabrio's. Ik zei altijd zo'n 20.
Totaal volgens RDW: 17.
Reken ik de carrosserievorm 'niet geregistreerd' mee als cabrio (staat als sedan op US kenteken namelijk, mogelijk een twijfelgeval bij RDW of via ander land geïmporteerd?) zijn het er 18.
Tel ik die van Maus71 mee, zijn het er 19.
Van de 18 zijn er 7 geregistreerd op 30 juni 1986 (waaronder het twijfelgeval) en 12 op 28 februari 1986. De eerste in Nederland is geregistreerd op 1 augustus 1991.
Er is er één rood en één wit. Nu weet ik dat de witte ook grijs is, want daar heb ik zelf een keer in gereden. De rode is volgens mij rood, maar er is ook nog een gele...? Kentekens heb ik nu eindelijk ook compleet (zo ver nu de rdw-data strekt). De handelsbenamingen zijn als volgt verdeeld over de 17:
900 CABRIO T16 K6
900 CABRIO T16 K6
900 CABRIO T16 K6
900 CABRIO T16 K6
900 CABRIO T16 K6
900 CABRIO T16 K6
900 CABRIO T16 U9
900 T 16 CABRIOLET U9
900 T16 CABRIO
900 T16 CABRIO B6
900 T16 CABRIO B6
900 T16 CABRIO B6
900 T16 CABRIO B6
900 T16 CABRIO K6
900 T16 CABRIO K6
900 T16 CABRIO K6
900 TURBO
Verder zijn er vier over de APK-datum heen.
Als ik er even vanuit ga dat de automaat het zwaarst is, dan zijn er onder de 17 stuks 7 automaatjes (1.341kg), 8 handbakken (1.315kg, ook de onze) en één onduidelijke (1.321kg). Het twijfelgeval qua carrosserie weegt 1.360kg...
Lachen dit!
Tel ik nu eindelijk de steilneus cabrio's. Ik zei altijd zo'n 20.
Totaal volgens RDW: 17.
Reken ik de carrosserievorm 'niet geregistreerd' mee als cabrio (staat als sedan op US kenteken namelijk, mogelijk een twijfelgeval bij RDW of via ander land geïmporteerd?) zijn het er 18.
Tel ik die van Maus71 mee, zijn het er 19.
Van de 18 zijn er 7 geregistreerd op 30 juni 1986 (waaronder het twijfelgeval) en 12 op 28 februari 1986. De eerste in Nederland is geregistreerd op 1 augustus 1991.
Er is er één rood en één wit. Nu weet ik dat de witte ook grijs is, want daar heb ik zelf een keer in gereden. De rode is volgens mij rood, maar er is ook nog een gele...? Kentekens heb ik nu eindelijk ook compleet (zo ver nu de rdw-data strekt). De handelsbenamingen zijn als volgt verdeeld over de 17:
900 CABRIO T16 K6
900 CABRIO T16 K6
900 CABRIO T16 K6
900 CABRIO T16 K6
900 CABRIO T16 K6
900 CABRIO T16 K6
900 CABRIO T16 U9
900 T 16 CABRIOLET U9
900 T16 CABRIO
900 T16 CABRIO B6
900 T16 CABRIO B6
900 T16 CABRIO B6
900 T16 CABRIO B6
900 T16 CABRIO K6
900 T16 CABRIO K6
900 T16 CABRIO K6
900 TURBO
Verder zijn er vier over de APK-datum heen.
Als ik er even vanuit ga dat de automaat het zwaarst is, dan zijn er onder de 17 stuks 7 automaatjes (1.341kg), 8 handbakken (1.315kg, ook de onze) en één onduidelijke (1.321kg). Het twijfelgeval qua carrosserie weegt 1.360kg...
Lachen dit!