"uw auto uit 1987 belastingvrij per 1-1-'12, ja het kan !!!"
-
Driver 79
- Geregistreerd lid
Re: "uw auto uit 1987 belastingvrij, ja het kan !!!"@Marktpl
Toch wel heel mooi nieuws voor de 1987-berijders onder ons!
Dus toch is niet de datum eerste toelating bepalend... Ik denk dat ik ook eens op zoek ga naar iets uit de eerste maanden van 1987!
@Yazzdian: verklaring van de belastingdienst inmiddels in je bezit?
Dus toch is niet de datum eerste toelating bepalend... Ik denk dat ik ook eens op zoek ga naar iets uit de eerste maanden van 1987!
-
yazzdian
- Geregistreerd lid
jorik90 schreef:MY hier in ieder geval http://www.saabnet.ru/vin.html" onclick="window.open(this.href);return false;
10e karakter van je VIN een G=86 H=87
-
yazzdian
- Geregistreerd lid
Nee nog niet, verwachting is circa 3 à 4 wekenDriver 79 schreef:Toch wel heel mooi nieuws voor de 1987-berijders onder ons!
-
Aerosmit
- Geregistreerd lid
modeljaar 87 kan al vanaf september 86 van de band zijn gerold dus die G kan dus ook nog een letter later zijn.
-
wfk
- Geregistreerd lid
Dus eigenlijk als je dit zou omdraaien zouden vele '86 niet meer in aanmerking komen voor vrijstelling omdat deze van modeljaar 87 zijn 
-
Aerosmit
- Geregistreerd lid
?? Modeljaren bij Saab lopen van sept tot sept. Dus modeljaar MY87 loopt van 01-09 1986 --> 01-09 1987 (ruwweg)
MY86 valt altijd gunstig uit in dit topic.
MY87 dus alleen als deze voor 01-01 1987 van de band gevallen is.
MY86 valt altijd gunstig uit in dit topic.
MY87 dus alleen als deze voor 01-01 1987 van de band gevallen is.
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
Hou je ons op de hoogte, vooral indien prettig belasting-antwoord hier een handleidingtopicje van maken?yazzdian schreef:Nee nog niet, verwachting is circa 3 à 4 wekenDriver 79 schreef:.. iets uit de eerste maanden van 1987!
-
jorik90
- Geregistreerd lid
@ yazzdian Ik heb even je handleiding naar de beginpost gekopieerd, hoop dat je daar geen bezwaar tegen hebt 
-
ammolenaar
- Donateur (2x)

Hoe zit dat nu met die G of H. Ik heb een 900c met een afgegeven kenteken van 21-04-1987. De 10e letter is een H. Ik kan me echt niet voorstelen dat die auto in drie maanden tijd gebouwd is geexporteerd, In voorraad gestaan heeft en verkocht is. De auto heeft ook nog een steile neus waardoor ik denk dat deze echt in 1986 is gebouwd.
Kan ik bij de dealer aan de hand van het chassisnummer meer komen te weten over de excacte produktiedatum??
Ben heel benieuwd. Tis een lpg-bak welke bij levering is ingebouwd. Zou een hoop geld gaan schelen als ik toch vrijstelling krijg.
Andy
Kan ik bij de dealer aan de hand van het chassisnummer meer komen te weten over de excacte produktiedatum??
Ben heel benieuwd. Tis een lpg-bak welke bij levering is ingebouwd. Zou een hoop geld gaan schelen als ik toch vrijstelling krijg.
Andy
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Nee, modeljaar 1986 (= 9/1985 - 8/1986), kan dus niet in 1987 gebouwd zijn.yazzdian schreef:Stap 3: Als hier een letter G staat, staat dit voor productiejaar 1986
Dat kan.ammolenaar schreef:...een 900c met een afgegeven kenteken van 21-04-1987. De 10e letter is een H.
H is modeljaar 1987 ( 09/1986 - 08/1987 gebouwd), kan dus een kenteken van 21/4/1987 hebben.
-
charles1
- Geregistreerd lid
je bedoeld dus vanaf sept 86 ipv 87 denk ik
ik heb er 1 in stalling met h afgegeven 26 09 86 (meende me te herinneren met zalm neus, oei oei het wordt tijd dat ik eens weer ga kijken na 4 jaar)
ik heb er 1 in stalling met h afgegeven 26 09 86 (meende me te herinneren met zalm neus, oei oei het wordt tijd dat ik eens weer ga kijken na 4 jaar)
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ja, natuurlijk...
een jaar eerder... het blijft ingewikkeld.
(Aangepast)
(Aangepast)
Dat kan, ook geproduceerd in september 1986, moet één van de eerste geproduceerd zijn in het modeljaar 1987, zal dan ook een laag volgnummer hebben (de laatste cijfers van het chassisnr.)h afgegeven 26 09 86
-
charles1
- Geregistreerd lid
klopt helemaal, 0344
-
Nostalgist
- Geregistreerd lid
FHR schreef:Waar of hoe kun je dan achter de productiedatum komen?
Mailtje sturen aan xxxxxxxxxxxxx van Customer Contact, met vermelding van je VIN.
[edit Sander]op verzoek van Saab NL het mailadres verwijderd[/edit]
Dan krijg je een "print screen" van hun (Oracle) database met jouw voertuiginformatie.
Bepalend is, denk ik, de "passed to sales" datum.
Ik wordt trouwens een beetje moe van degenen die steeds weer aan komen zetten met die link naar die Roemeense Saabnet site.
Daar heb je niks aan. Je leert alleen van welk modeljaar je Saab is (H, dus 1987). En dat weten we allemaal ondertussen wel.
En daar gaat het dus ook niet om, zoals je hier ondertussen gelezen zou kunnen hebben.