(en ik verbaas me er over dat een zeker forumlid met gleufhoed en krant onder zijn arm daar nog niet over begonnen was)

Precies zo-een heb ik wel gehad, een zwarte Delta HPE 3 deurs met Recaro stoelen in zwart met beige alcantara inderdaad. Fantastische stoelen. Was een heerlijk scheurijzer en een dash met lekker veel knopjes en metertjes. Vond alleen de 1.6 een beetje onderbemeten (100 pk dacht ik) en boven de 120 maakte hij veel lawaai. Mijn huidige classic is/lijkt in ieder geval stillereen 2e generatie Delta (HPE, de 3 deurs koets) te kopen. Zwart met een fantastisch beige alcantara interieur
Ik snap dat zo. In het jaar 2000 testte ik voor het tijdschrift Auto & Tuning een door Madeno Racing getunede Delta HPE 2.0 HF Turbo. Standaard goed voor 187 pk, na de Madeno-werkzaamheden 235 pk. Ik was er diep van onder de indruk en als mijn portemonnee het had toegestaan, had ik het ding ter plekke gekocht. Ter illustratie van hóe diep ik onder de indruk was: toen ik vier jaar geleden op zoek ging naar een leuke 'analoge' auto, streed de Delta HPE lange tijd met een Viggen om mijn gunsten. Uiteindelijk won de Viggen, maar veel scheelde het niet.Style&Co schreef: ↑wo 01 apr, 2026 17:05ik ben 20 jaar geleden bijna (scheelde niks) overstag gegaan om een 2e generatie Delta (HPE, de 3 deurs koets) te kopen. Zwart met een fantastisch beige alcantara interieur. Mooie, sportief en chique tegelijk.