Bij het openen van de kap, gaat deze maar een klein stukje open (net voordat het dak moet gaan scharnieren). Hierbij krijg ik de melding "soft top failure". Als ik dan even wacht totdat de oliedruk wegvalt en de kap met de hand tegenhoud en nog iets verder opendruk zover dat het dak gaat scharnieren, dan kan ik het dak weer verder openen op de normale manier.
Oliepeil bij dicht dak is ietsjes boven max..
Microswitch (5de boog) lijkt goed te werken.
Microswitches in de zak lijken ook goed te werken (geeft dacht ik ook een andere melding)
Betreft een caab 9-3 2001, iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
soft top failure
-
esanders2
- Geregistreerd lid
Re: soft top failure
Heb precies dezelde symptomen. Bleek dat de kraan voor handbediening losgetrilt te zijn en dus een piep klein beetje open te staan.
Koste me €55,= 
-
jeroenp
- Geregistreerd lid
Dank voor de tip, de kraan van de handbediening gecontroleerd, deze zit helemaal dicht.
Nog andere ideeen?
Nog andere ideeen?
-
Anders D
- Geregistreerd lid
Vervelend! Zelf heb ik geen ideeën, maar wie weet kom je via de zoekfunctie wat verder
Het kunnen verschillende oorzaken zijn, wie weet staat hij er tussen. Succes iig
-
jeroenp
- Geregistreerd lid
Natuurlijk had ik de zoek functie als eerste gebruikt.
Hier helaas niet mee tot een oplossing gekomen.
-
jeroenp
- Geregistreerd lid
Vandaag met van Dongen in Zeeland gebeld en het probleem voorgelegd. Stef wist mij te vertellen dat er 2 oorzaken konden zijn. De microswitch van de 5de boog of de microswitches in 1 van de linker hydraulische cylinders. Dit laatste had hij nog maar 1 keer meegemaakt.
Vanavond de microswitch 5de boog nogmaals gecheckt, deze leek contact te maken, maar bij nadere inspectie bleek de switch net geen contact te maken. De metalen lip was ietjes verbogen waardoor de switch wel werd ingedrukt maar net geen contact maakte. De lip iets bijgebogen in de vorm van deze:

Daarna netjes ingevet zoals omschreven in: viewtopic.php?f=37&t=61203
En alles werkt weer naar behoren. Hulde aan de service van van Dongen (Stef)
Zal wel weer een slotje op komen omdat positieve reacties niet mogen 
Vanavond de microswitch 5de boog nogmaals gecheckt, deze leek contact te maken, maar bij nadere inspectie bleek de switch net geen contact te maken. De metalen lip was ietjes verbogen waardoor de switch wel werd ingedrukt maar net geen contact maakte. De lip iets bijgebogen in de vorm van deze:

Daarna netjes ingevet zoals omschreven in: viewtopic.php?f=37&t=61203
En alles werkt weer naar behoren. Hulde aan de service van van Dongen (Stef)