cabrio dak

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dick Loos
Geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 08 dec, 2008 10:54
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

cabrio dak

Bericht door Dick Loos » wo 31 mar, 2010 21:47

wie heeft de oplossing voor de constant loslatende laatse clip tussen de binnenbekleding en de buitenbekleding van het dak
Deze 4 clips glijden steeds van de stalen beugel van het "buitendak"

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 6045
Lid geworden op: di 09 nov, 2004 22:24
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: cabrio dak

Bericht door jansen » wo 31 mar, 2010 21:56

Je bedoelt zeker de binnenhemelbekleding bevesteging boven de achterbank ,deze zit vast met of drukclips of als er geen bevesteging zit klein gaatje boren en met een parkertje vast zetten .

Gebruikersavatar
Dick Loos
Geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 08 dec, 2008 10:54
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: cabrio dak

Bericht door Dick Loos » wo 31 mar, 2010 21:59

volgens mij moet deze clip, tijdens openen en sluiten van de kap, om de stang kunnen draaien

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 6045
Lid geworden op: di 09 nov, 2004 22:24
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: cabrio dak

Bericht door jansen » do 01 apr, 2010 20:28

Ik weet niet ofdat we over hetzelfde hebben, maar ik bedoel die wit kunstoffen, lijkt op een soort elektriciteits doorvoerbuis die om de stalen frame buis geklemt hoort te zitten tenhoogte van je achterbank, en als ie los laat gaat je binnenhemel hangen en deze kan helemaal niet draaien om die stang omdat aan de bovenzijde van die stang de buitenste gedeelte van de kapdoek bevestigd zit.

karel koekjes
Geregistreerd lid
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 31 okt, 2005 19:17
Regio: - kies een regio

Re: cabrio dak

Bericht door karel koekjes » do 01 apr, 2010 21:19

Mijn 2002 had het ook. Ik heb er plugjes in de gaatjes gezet met een parkertje er in. Bij mij zaten er gaatjes af fabriek in de witte plastic delen en de beugels.

Gebruikersavatar
Gert.On
Geregistreerd lid
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 17 aug, 2015 19:57
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: cabrio dak

Bericht door Gert.On » za 03 feb, 2018 15:44

Hallo, de discussie is stil gevallen, maar: Bleek dat nou de beste oplossing? Of zijn er nog alternatieven, zonder boren?
(Saab 900 classic, Fiat Panda classic, Volvo 850, Saab 9-3 cabrio) Saab 9-3 cabrio
BMW R1150GSA

Gebruikersavatar
dickloos
Geregistreerd lid
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 23 okt, 2016 13:28
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: cabrio dak

Bericht door dickloos » ma 05 feb, 2018 13:02

ik heb idd een gaatje geboord door de clip en de buis en dat is afdoende , de clip blijft nu hangen

Gebruikersavatar
Gert.On
Geregistreerd lid
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 17 aug, 2015 19:57
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: cabrio dak

Bericht door Gert.On » za 17 feb, 2018 10:24

Bedankt, en is het dan een kwestie van "boren" vanuit de cabine,of proberen tussen canvas en hemeltje te komen en verdekt te schroeven?
(Saab 900 classic, Fiat Panda classic, Volvo 850, Saab 9-3 cabrio) Saab 9-3 cabrio
BMW R1150GSA

donderstexel
Geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 24 jan, 2018 20:02
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: cabrio dak

Bericht door donderstexel » wo 18 apr, 2018 18:16

Hoe gaat de achterbankleuning naar beneden ? Aan de ene kant met de contactsleutel gaat makkelijk maar de andere kant lukt niet.Daar zit een soort zwart kapje met een hendeltje .draaien trekken ?

Dedec
Geregistreerd lid
Berichten: 36
Lid geworden op: do 17 okt, 2013 11:15
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: cabrio dak

Bericht door Dedec » wo 18 apr, 2018 20:04

Beste Donderstexel,

Ik heb net even bij onze cabriolet gekeken. Het zou kunnen dat de linkervergrendeling ietwat vast’geplakt’ zit. Een klein tikje (met de hand) tegen de linkerbovenkant van de rugleuning kan helpen om de vergrendeling wat los te maken. Ook kan het helpen om de sleutel iets verder rechtsom te draaien. Je voelt dan dat je tegen een veertje/ontgrendelingspal draait. Het zwarte kunststof kapje dat je gezien hebt is een gordelgeleider: niet aan trekken dus :)

Wellicht ten overvloede ;) Zie bladzijde 56 in de volgende link voor de uitleg hoe de achterbank te ontgrendelen;
http://www.saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY01.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


Vriendelijke groeten,
Dedec

Plaats reactie