Saab Dashboardrand 9-3 Aero M04

Voor alle Saab cabrio rijders
Gebruikersavatar
Hestiel
Geregistreerd lid
Berichten: 21
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 9:07
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Saab Dashboardrand 9-3 Aero M04

Bericht door Hestiel » wo 24 sep, 2008 20:02

Ik ben sinds een 1,5 jaar in het bezit van een 9-3 Cabrio. Na 4 jaar met volle tevredenheid in een 9-3 2.3 SE gereden te hebben zijn wij naar de Aero overgestapt omdat we graag met caravan en cabrio op vakantie gaan en dan toch nog wat vermogen overhouden. Nu is tijdens de laatste vakantie in Zuid-Frankrijk de rand van ons dashboard gaan bladderen. De soort rubberlaag die erop zit gaat spontaan los en je kunt het er met de vinger zo van af vegen. Ik heb deze klacht bij Saab Nederland gedeponeerd. Omdat mijn cabrio uit het buitenland is geïmporteerd en inmiddels 4 jaar oud is, wil Saab Nederland hier geen coulance op toepassen. Ook geven zij aan dat de Saab niet bij een officiële Saab dealer in onderhoud is. Hoewel mijn onderhoudsbedrijf met meer dan 25 jaar Saab ervaring (en in het verleden wel altijd officiëel Saab dealer is geweest) deze klacht wel bij een officiële dealer heeft aangemeld kreeg ik vandaag de volgende melding van Saab Nederland:

Wij begrijpen uit uw bericht dat de dashboardrand niet meer naar uw tevredenheid was en inmiddels heeft laten vervangen. Hoewel wij dit betreuren, kunnen wij u tot onze spijt via de officiële Saab dealer geen compensatie aanbieden voor het vervangen daarvan.

In het vertrouwen u te informeren.





Mijn vraag is of er meerdere Saab Cabrio rijders op dit forum zijn die met dit zelfde euvel te kampen hebben en hoe hun dealer/Saab Nederland dit bij hun heeft opgelost.
Je mag toch van een auto in deze prijsklasse verwachten dat het materiaal van deugdelijke kwaliteit is en dat je niet binnen de 48000 km. geconfronteerd wordt met een rekening van meer dan € 500,00 ter vervanging.
Ook hoop ik dat er iemand op dit forum is die verstand van zaken heeft wat de rechten en plichten van een leverancier/fabrikant zijn als blijkt dat het materiaal niet van voldoende kwaliteit blijkt te zijn.

http://sc.groups.msn.com/tn/11/21/boxerpup/1/53.jpg
Laatst gewijzigd door Hestiel op za 27 sep, 2008 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 900 SE 2.5i 6 cylider Blauw 9-1993
ex 9000 CD T 2.3 Royal Griffin Blauw 5-1992
ex 9-5 Sedan 2.3 T Launch Grijs 9-1997
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 Sedan Steel Grey 1-2002
ex 9-3 Cabrio SE 2.3i Blauw 5-1998
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 aut. Estate Steel Grey 12-2002

9-3 Turbo Aero Cabrio 2.0 aut. Black 3-2004

Gebruikersavatar
escort77
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3610
Lid geworden op: vr 04 jul, 2008 14:01
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door escort77 » do 25 sep, 2008 14:11

tsja, dit is een van de minpuntjes van de 9-3...

Kijk maar eens in het forum van de 9-3 sport sedan, daar kun je lezen dat je niet de enige bent. De oorzaak schijnt te liggen in contact met bijv. handcreme of luchverfrissers voor in de auto.

Oplossing: lederen dashboard-bekleding van Hirsch. Dure grap, maar schijnt wel bijzonder mooi te zijn. Ik ben er zelf nog niet uit of ik het ga doen, maar alternatieven lijken er niet te zijn. Of heeft iemand een ander oplossing?

Gebruikersavatar
Hestiel
Geregistreerd lid
Berichten: 21
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 9:07
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Hestiel » do 25 sep, 2008 19:21

Laat ik nou toevallig GEEN handcrème en luchtverfrissers in de auto gebruiken.
Deze klacht is spontaan als een belletje ontstaan en door er overheen te wrijven groeit zoiets uit in een lelijke plek!
Nogmaals ik vind het een kwalijke zaak dat Saab dit soort dahboarden in hun auto's plaatst. Het blijkt dus dat ik niet de enige met dit probleem ben.
En Saab/importeur/fabrikant of wie dan ook voelt zich in dit geval niet geroepen om hier maar enige vorm van coulance op toe te passen.
De dashboardrand van onze 9-5 is wat dat betreft van een stuk hogere kwaliteit dan de kunststof rand met een rubberlaagje zoals in modeljaren 2004 in de 9-3 is geleverd.
ex 900 SE 2.5i 6 cylider Blauw 9-1993
ex 9000 CD T 2.3 Royal Griffin Blauw 5-1992
ex 9-5 Sedan 2.3 T Launch Grijs 9-1997
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 Sedan Steel Grey 1-2002
ex 9-3 Cabrio SE 2.3i Blauw 5-1998
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 aut. Estate Steel Grey 12-2002

9-3 Turbo Aero Cabrio 2.0 aut. Black 3-2004

rene
Geregistreerd lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 02 jun, 2004 22:04
Regio: NL - Provincie Friesland

Bericht door rene » do 25 sep, 2008 21:45

Er heeft destijds verlengde garantie op de dashboardrand gezeten, ik meende 3 jaar of 100.000km.

René.
Volvo V60 V60 T5 Inscription 2019
Saab 900T16 Classic Cabrio 1990

Gebruikersavatar
Hestiel
Geregistreerd lid
Berichten: 21
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 9:07
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Hestiel » do 25 sep, 2008 21:49

Dat is dan jammer! Mijn auto is 4 jaar.....maar heeft slechts 48000 km gereden. Hoe zouden ze dan met de coulance omgaan?
ex 900 SE 2.5i 6 cylider Blauw 9-1993
ex 9000 CD T 2.3 Royal Griffin Blauw 5-1992
ex 9-5 Sedan 2.3 T Launch Grijs 9-1997
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 Sedan Steel Grey 1-2002
ex 9-3 Cabrio SE 2.3i Blauw 5-1998
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 aut. Estate Steel Grey 12-2002

9-3 Turbo Aero Cabrio 2.0 aut. Black 3-2004

cavok
Donateur
Donateur
Berichten: 418
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 23:30
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door cavok » wo 15 okt, 2008 22:14

Volgens mij moet je de garantie "claimen" in het land waar hij oorspronkelijk geleverd is.
Waar komt hij vandaan? Misschien moet je eens contact opnemen met de importeur daar.
Sterkte
9-5 2.3t estate 2003
9-3 2.0t aero cabrio 2000

Gebruikersavatar
Hestiel
Geregistreerd lid
Berichten: 21
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 9:07
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

dashboardrand

Bericht door Hestiel » wo 15 okt, 2008 22:41

Hallo Cavok,

Bedankt voor je berichtje.
Mijn Saab komt oorspronkelijk uit Duitsland. Echter Saab Zweden kan precies achterhalen waar deze auto destijds geleverd is. Saab Nederland kan als zij dit zouden willen aan de hand van de registratiegegevens (bij hun bekend) ook kunnen claimen. Het is immers DE ORGANISATIE SAAB die deze auto op de markt heeft gezet. Met modificaties hoef ik toch ook niet naar het land van levering toe! Ik vind het toch zonde van het merk Saab dat zij door door deze slechte Aftersales mij na 6 Saab's waarschijnlijk niet meer in een Saab zullen krijgen.
Ik heb uit eigen beweging nu deze dashboardrand laten vervangen en ben zelf voor de kosten opgedraaid omdat ik het niet aan de mensen wil vertonen die regelmatig met mij in deze auto meerijden. Ik wil geen ANTI reclame voor mijn mooie Saab maken...maar hier heeft het verlengde van de Saab fabriek waarschijnlijk geen boodschap aan. Ik hoop echter nog steeds op een wonder en dat de mensen bij Saab Vianen toch iets meedenkender zullen worden.
Laatst gewijzigd door Hestiel op ma 20 okt, 2008 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 900 SE 2.5i 6 cylider Blauw 9-1993
ex 9000 CD T 2.3 Royal Griffin Blauw 5-1992
ex 9-5 Sedan 2.3 T Launch Grijs 9-1997
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 Sedan Steel Grey 1-2002
ex 9-3 Cabrio SE 2.3i Blauw 5-1998
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 aut. Estate Steel Grey 12-2002

9-3 Turbo Aero Cabrio 2.0 aut. Black 3-2004

Gebruikersavatar
justkevin
Geregistreerd lid
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 13:12
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Bericht door justkevin » za 18 okt, 2008 18:02

Prachtig verhaal, ikzelf heb veel ervaring op dit gebied en handel dit soort kwesties ook af bij een ander groot automerk, het antwoord van Saab Nederland bevreemd mij daarom zeker niet :wink:

- De coulance zal sowieso gehaald moet worden in het land van herkomst, Duitsland dus, immers heeft Saab Nederland nog nooit een stuiver aan jou verdient, waarom dan wel geld nagooien?
- Garantie daarentegen is Europees geregeld en kan in elk land worden verhaald bij een officiële Saab dealer. Deze 2 jarige garantie is voor product- en materiaalfouten, overigens is een kostenpost van 500eu niet verschrikkelijk na 4 jaar, in een eventuele rechtszaak zal hier ook rekening mee worden gehouden. Een kapot gelopen motor bij deze Saab zal een ander verhaal zijn worden, mits in onderhoud bij een officiële Saab dealer.
- Jouw Saab had echt bij een Saab dealer in onderhoud moeten zijn, dan zou de dealer het voor je op kunnen nemen en samen met Saab Nederland iets in de kosten kunnen doen. Over het algemeen doet een importeur dit tot het 6e levensjaar van een auto.

Conclusie; Als je je Saab in onderhoud had gedaan bij een officiele Saab dealer was dit anders gelopen en had je, als trouwe klant zijnde, zeker korting gekregen op deze reparatie. Aangezien je er zelf voor kiest niet naar een officiële Saab dealer te gaan voor onderhoud, zal dit ook het punt zijn waar je alles op verliest in deze kwestie. Prachtig consumentenverhaal, maar van Saab Nederland zal je echt niets krijgen.

Ciao Kev
Saab 900 NG Cabrio '96

Gebruikersavatar
Hestiel
Geregistreerd lid
Berichten: 21
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 9:07
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Hestiel » za 18 okt, 2008 18:33

Hoi Kev.

Dank voor de berichtgeving.
De klacht is door mijn (voorheen officieel 25 jaar) Saab Dealer gemeld aan de fa. Kroymans welke wel een officieel Saab dealer is. Deze behandelen voor dit garagebedrijf alle service meldingen wat in de meeste gevallen nooit een probleem bij hun is. Het verhaal geld nagooien vind ik een beetje ver gezocht...immers als Saab Nederland dit bij de fabrikant meldt, komt het tenslotte toch van de grote hoop..dus Saab Nederland hoeft hier volgens mij niks op toe te leggen. Ik denk dat het Saab TE GOED gaat op dit moment en dat ze de klanten niet aan zich hoeven te binden. Net zoals alle rijders van de 9-7 die nog wel in de garantie zouden zitten en er vervolgens niks meer aan willen doen. Dit zijn voor mij toch wel tekenen aan de wand. Inmiddels hebben al 535 mensen dit bericht gelezen. Dat is 1 euro per gelezen bericht aan antireclame en dat heeft dit dashboard mij ook gekost. Ik denk dat dit in de periode dat dhr. Jansen en dhr. van Doorn nog bij Saab Nederland hadden gewerkt dit toch anders opgelost zou zijn.
ex 900 SE 2.5i 6 cylider Blauw 9-1993
ex 9000 CD T 2.3 Royal Griffin Blauw 5-1992
ex 9-5 Sedan 2.3 T Launch Grijs 9-1997
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 Sedan Steel Grey 1-2002
ex 9-3 Cabrio SE 2.3i Blauw 5-1998
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 aut. Estate Steel Grey 12-2002

9-3 Turbo Aero Cabrio 2.0 aut. Black 3-2004

Gebruikersavatar
justkevin
Geregistreerd lid
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 13:12
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Bericht door justkevin » za 18 okt, 2008 18:57

Dude,

Ik begrijp heel goed dat je graag wat anders zou hebben gelezen, echter werkt het niet op de manier zoals jij aangeeft. Antireclame door alleen dit artikeltje? Kom op, op dit forum zijn zoveel minpuntjes van Saab te vinden...En let wel, als Saab Nederland elke klant met een probleem als de jouwe geld zou geven, zou Saab Nederland snel failliet zijn. Geld van de grote hoop gaat ook niet op, Saab Nederland heeft een eigen verantwoordelijkheid ten aanzien van Saab Europa, en die weer naar GM. In jouw kwestie zijn de garantievoorwaarden van toepassing, en die stellen dat alle product- en materiaalfouten in de eerste 2 levensjaren van de Saab gratis zullen worden hersteld (uitzondering schade van buitenaf en slijtage-onderdelen)

Feit blijft gewoon dat je de reparatie zelf moet betalen, hoe spijtig het ook is. Trouwens, het is een reparatie die je 10 cent per km heeft gekost, minder dan die ene euro per forummer die dit artikeltje gelezen heeft :wink:

Ciao
Saab 900 NG Cabrio '96

Gebruikersavatar
Hestiel
Geregistreerd lid
Berichten: 21
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 9:07
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Hestiel » za 18 okt, 2008 20:25

Nogmaals: Als autobezitter weet je dat je een aantal vaste en variabele kosten aan je auto zult hebben. Wegenbelasting, afschrijving, onderhoud, brandstof reparatie door slijtage e.d. Dat er door een produktie/lakfout iets spontaan loslaat of gaat bladderen daar hoef ik toch als consument geen rekening mee te houden? Had laatst bij mijn andere Saab het motortje van de verwarmingsregeling kapot. Hierbij kan ik me voorstellen dat het iets mechanisch is wat aan slijtage onderhevig is. Vervanging dus ook geen probleem. Echter het bewuste dashboard wat niks geen mechanische of electrische onderdelen in zich heeft mag mijnsinziens niet zomaar "kapot" gaan. Ik denk dat Saab wel bekend was met dit probleem en ze daarom bij de opvolgende modellenreeks de dashboardrand van een soort alu-rand hebben voorzien. Nogmaals ik verwacht ook geen 100% vergoeding van Saab. Maar je mag tegenwoordig toch aannemen dat iets een bepaalde levensduur heeft en dat het niet spontaan zal gaan bladderen. Ik denk dat Saab wel een rekensommetje hiervoor zal hebben. Ikzelf zou denken 10 jaar is toch het gemiddelde dat een auto mee zou kunnen gaan. Dus bij mijn 4 jaar zou ik dan op 40% voor mijn eigen rekening uitkomen.
Wij hebben hier in huis een aantal Philips Dect telefoons die dezelfde "Soft-laklaag" hebben. Deze zijn inmiddels 10 jaar oud. Zij worden zéér regelmatig opgenomen met natte handen, handen die net in de keuken met voedsel in aanraking zijn geweest o.i.d. Deze zien er nog prima uit! Zo vaak zit ik niet met mijn handen aan het dashboard.
ex 900 SE 2.5i 6 cylider Blauw 9-1993
ex 9000 CD T 2.3 Royal Griffin Blauw 5-1992
ex 9-5 Sedan 2.3 T Launch Grijs 9-1997
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 Sedan Steel Grey 1-2002
ex 9-3 Cabrio SE 2.3i Blauw 5-1998
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 aut. Estate Steel Grey 12-2002

9-3 Turbo Aero Cabrio 2.0 aut. Black 3-2004

Gebruikersavatar
justkevin
Geregistreerd lid
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 13:12
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Bericht door justkevin » zo 19 okt, 2008 21:42

Excuses voor het late berichtje, we waren gister zo goed op dreef :wink:

Je hebt absoluut gelijk in de verwachting van een bepaald product, een product moet een bepaalde levensduur hebben, gaat het product eerder kapot kan de importeur een coulanceregeling toepassen. Die coulanceregeling hoeft overigens niet toegepast te worden, maar is voor klantenbinding en rechtzaakjes wel verstandig. Overigens is het bij veel autofabrikanten mogelijk extra garantie te kopen.
In die coulanceregeling zal rekening worden gehouden wanneer het onderdeel buiten de garantie kapot is gegaan, de kosten, kilometerstand en het onderhoud van de auto. Op alle punten scoor je goed, alleen op het onderhoud scoor je niets, en deze is essentieel. Over de vergoeding; daar zal Saab zeker wel een rekensommetje voor hebben, reken er alleen wel op dat de reparatiekosten niet drastisch hoog zijn, dus een vergoeding zal je in beide gevallen niet krijgen. Hier kan een officiele Saab dealer dus een goed woordje voor je doen bij Saab Nederland, beide doen dan een paar procenten naar jou als trouwe klant.
Over het algemeen is het zo dat als bepaalde klachten vaker naar voren komen dan normaal officiele Saab dealers deze bij Saab Nederland kunnen deponeren, deze zullen dan geanalyseerd worden en naar Saab Europa worden doorgeschoven. Hier zal dan rekeningen mee worden gehouden bij een eventuele facelift van een model Saab.

Punt blijft dat de garantievoorwaarden van toepassing zijn die al twee jaar zijn verstreken, een coulance in Duitsland zal moeten worden gehaald en dat je in een eventuele rechtzaak oid geen schijn van kans maakt omdat je er zelf voor hebt gekozen niet naar een officiele Saab dealer te gaan voor onderhoud. Dit zeg ik niet omdat ik je het geld niet gun, maar omdat ik verstand van dit soort zaken heb.

Alsnog heel veel fijne kilometers toegewenst in je Saab!

Ciao Kevin
Saab 900 NG Cabrio '96

Gebruikersavatar
Hestiel
Geregistreerd lid
Berichten: 21
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 9:07
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Hestiel » zo 19 okt, 2008 23:41

Hoi Kevin.
Ben blij om jouw reacties te mogen ontvangen. Jij hebt er kaas van gegeten zullen we maar zeggen. Ik kan natuurlijk proberen om er mee naar de Saab importeur in Duitsland te gaan. Ik ken echter de wegen die ik hiervoor moet bewandelen niet (ben een leek op dat gebied :) ). Als ik het vanuit mijn eigen commercie bekijk, zou ik het als organisatie misschien toch anders hebben gespeeld. Ik zou contact met Saab.de opgenomen hebben en het voorval daar voorgelegd hebben en kijken wat Saab.de met Saab.nl had kunnen regelen. Dan zijn de lijnen n.l. een stuk korter.
Ik ga in ieder geval wel mijn conclusies trekken. Ik zal niet meer op de nieuwe 9-5 blijven wachten maar toch eens bij Mercedes, Volvo of Audi gaan buurten en kijken of zij ook iets met veel PK's te bieden hebben. Als over een aantal jaren de cabrio aan de beurt is om ingeruild te worden denk ik dat ik bij BMW of Audi ga shoppen.
Ik moet vanuit mijn commercie ook de klanten aan mij zien te binden en dan moet ik ook wel eens een beroep doen op een fabrikant of ze a.u.b. dat ene onderdeel tegen een gereduceerde prijs aan willen bieden zodat ik het tegen KOSTPRIJS aan mijn klant kan aanbieden. Dan weet ik tenminste dat ik weer een tevreden klant heb en dat ik hem bij zijn volgende aankoop ook weer bij mij terug zal zien.
Nou hoor ik de meeste mensen al denken...tja die onderdelen van jou zijn misschien maar 1/10 of 1/20 % in waarde van het onderdeel van Saab. Dat zal inderdaad goed kunnen zijn. Maar dat is dan waarschijnlijk ook inherent aan de materialen die je verkoopt. Voor de nieuwprijs van 1 Saab Cabrio heb ik waarschijnlijk met 7 klanten een overéénkomst moeten afsluiten :P
ex 900 SE 2.5i 6 cylider Blauw 9-1993
ex 9000 CD T 2.3 Royal Griffin Blauw 5-1992
ex 9-5 Sedan 2.3 T Launch Grijs 9-1997
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 Sedan Steel Grey 1-2002
ex 9-3 Cabrio SE 2.3i Blauw 5-1998
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 aut. Estate Steel Grey 12-2002

9-3 Turbo Aero Cabrio 2.0 aut. Black 3-2004

Gebruikersavatar
Hestiel
Geregistreerd lid
Berichten: 21
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 9:07
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: dashboardrand

Bericht door Hestiel » ma 20 okt, 2008 20:30

Mijn Saab komt oorspronkelijk uit Duitsland. Dit heb ik in mijn vorige bericht vermeldt. Heb er nu mijn onderhoudsboekje nog maar eens bijgepakt en naar de historie gekeken. Als ik zo lees is hij op 5-3-2004 door "AUKTORISERAD GM-US SAAB OPEL 3840" afgeleverd. Dit lijkt mij gezien het taalgebruik een Zweedse dealer. Op 3-4-2006 is hij bij "Saab Automobile AUTO-ROEDIG in Koblenz" voor onderhoud geweest.
Op 11-10-2006 heeft hij bij een Nederlandse firma zijn afleveringsbeurt en RDW keuring gehad. Ik weet dat deze auto van een gepensioneerde marinier is geweest...maar of hij nou uit Zweden of Duitsland komt dat weet ik niet. Bij Vehicle Identification staat "Ana Trollhättan AB" afgestempeld. Dus zeg mij nu maar eens waar ik voor een coulance verhaal terecht kan. Ik dacht dat dit tegenwoordig Europees geregeld was en dat ik binnen Europa bij iedere dealer terecht kon en zoals ik al eerder heb vermeld heeft een officiele Saab dealer (Kroymans) de klacht bij Saab Nederland gedeponeerd en deze laat mij helaas in de kou staan :evil:
ex 900 SE 2.5i 6 cylider Blauw 9-1993
ex 9000 CD T 2.3 Royal Griffin Blauw 5-1992
ex 9-5 Sedan 2.3 T Launch Grijs 9-1997
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 Sedan Steel Grey 1-2002
ex 9-3 Cabrio SE 2.3i Blauw 5-1998
ex 9-5 Turbo Aero 2.3 aut. Estate Steel Grey 12-2002

9-3 Turbo Aero Cabrio 2.0 aut. Black 3-2004

Gebruikersavatar
justkevin
Geregistreerd lid
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 13:12
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Bericht door justkevin » ma 20 okt, 2008 23:30

Reactie op jouw eerste reactie:

Natuurlijk ben ik je graag van dienst, als je vragen hebt stel ze gerust! Je opmerkingen zijn logisch en op gebied van klantenbinding absoluut waar, echter stel ik je hierbij een simpele vraag;

Zou jij moeite en geld investeren in een klant die bewust de rest van de tijd gewoon zijn zaken afhandelt buiten je eigen organisatie? Overigens zonder ook maar iets van zekerheid als fabrikant of importeur te krijgen dat jij wederom een Saab zal kopen (waar de importeur waarschijnlijk weer niets aan verdient)?

Reactie op jouw tweede reactie:


Zou opzich wel chique zijn als Saab Nederland zou aangeven waar de Saab als eerst is geïmporteerd, kan me niet voorstellen dat Saab Nederland dat niet kan nakijken aan de hand van chassisnummer. Net ff snel de site van Saab bekeken, echt ontzettend lelijk dat Saab alleen per berichtje te contacten is en niet per telefoon, stakkers! Dat zou alleen al een klacht waard zijn.
Dwaalde ff af...AUKTORISERAD GM-US SAAB OPEL 3840 is iets Zweeds en dat zou dus ook de importeur moeten zijn, niet Duitsland. Vraag Saab Nederland om een bevestiging hiervan.

Saab Zweden: http://www.saabsverige.com/main/SE/sv/index.shtml

Hopelijk kan je hier weer wat mee en hoor graag over je progressie!

Groet, Kevin
Saab 900 NG Cabrio '96

Plaats reactie