Vanmorgen de auto door middel van startkabels weer leven ingeblazen nadat hij ruim een week had stil gestaan . . .
Vervolgens een klein uurtje gereden en vanavond de auto weer proberen te starten . . . helaas trrr trrr en stil
De accu is ongeveer een jaar oud, dus dat kan/mag het niet zijn.
Kan er een kortsluiting zitten in de bedrading van de haaienvin achterop de kofferdeksel, deze is zo erg verweerd dat de metalenspoel (?) zichtbaar is ???
Leeglopende accu
-
- Donateur 2017
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Leeglopende accu
Saab 93 Cabrio - 2.0L 16V Turbo - Aero (black)
Volvo 850 - 2.3i T-5 (red)
Volvo 850 - 2.3i T-5 (red)
- Lavali
- Donateur 2019
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Leeglopende accu
Zelfde meegemaakt, echter bij was het de - pool op de accu die niet goed aansloot, en dus geen goed contact maakte.
Zelfs met nieuwe accu deed zich probleem voor.
Nieuwe klem geplaatst en probleem was van de baan.
Zelfs met nieuwe accu deed zich probleem voor.
Nieuwe klem geplaatst en probleem was van de baan.
Saab 93 Cabrio 1.9 TTiD Aero automaat, stage 1 Dion HPT
-
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Leeglopende accu
Bij begin beginnen, accu laten testen bij automaterialenzaak.
Spanningsval meten over accuklemmen
Soanningsval meten over zekeringen. Met een goede meter kunnje dan in mV de spanningsval per zekering meten. Op internet is een tabel te vinden met de lekstroom waardes horende bij de spanningsval en zekeringgrootte.
Ik neem aan dat je de accu wel goed vol geladen hebt, en de spanning bij draaiende motor gemeten hebt om het ladennte checken? 13,6-14 V?
Spanningsval meten over accuklemmen
Soanningsval meten over zekeringen. Met een goede meter kunnje dan in mV de spanningsval per zekering meten. Op internet is een tabel te vinden met de lekstroom waardes horende bij de spanningsval en zekeringgrootte.
Ik neem aan dat je de accu wel goed vol geladen hebt, en de spanning bij draaiende motor gemeten hebt om het ladennte checken? 13,6-14 V?