Caabriolen van Hans

Voor alle Saab cabrio rijders
Blackboxer07
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Caabriolen van Hans

Bericht door Blackboxer07 » do 14 jan, 2021 23:04

Vandaag de verse remleiding, slang en metalen gedeelte binnengekregen van R&D kost wat maar dan heb je ook wat. Na wat puzzelen en worstelen gaf de oude leiding zich gewonnen en kon de verse er op. Doorspoelen en ontluchten en weer klaar, goed gevoel voor de komende jaren.

Morgen weer verder, afdekking tonneaumotor komt binnen, schokbreker verstevigingringen zijn binnen en zal ik monteren dan kan de boel weer op zijn plaats en op de wielen.
Beetje bij beetje komt de techniek weer op orde en stijgt het vertrouwen voor de toekomst.
GroetS,
Hans

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » vr 15 jan, 2021 16:23

Vandaag weer een paar uurtjes kwijt aan het geven van liefde en aandacht.
De schokbreker is opnieuw erin gezet met twee extra ringen van 68mm doorsnee en 3 mm dik, midden gat iets meer dan 38mm zodat de nieuwe stootrubbers netjes gecentreerd erin vallen.
Bumper er weer op, moest wel ietsje aangepast worden ivm de trekhaak. Was nog wel een klusje als je dit voor het eerst doet maar goed, zoals de vroegere werkplaatshandboeken reeds vermelden: het monteren gaat in omgekeerde volgorde van het demonteren

Tijd om te gaan proefrijden dit gaf gelukkig reden voor een grote grijns
Remmen prima, schokbrekers prima en weggedrag toch weer iets lekkerder.
Ik ben benieuwd als de draagarmen aan de voorkant in het nieuw zetten nog wat gaat uitmaken

Alles daarvoor is binnen maar heb er geen haast mee

GroetS,
Hans

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » vr 29 jan, 2021 17:15

Vandaag was het redelijk droog en kon ik buiten wat doen, kleine dingetjes maar dat maakt het wel weer leuk

Afbeelding

Yep ik snap best wel dat de Saab tegen een stootje kan (alhoewel uit de chrashtesten blijkt dat ook een Saab niet onfeilbaar is) :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Wintersport in Beverwijk

Afbeelding
Maakt het gelijk een wintersport cabrio, laagje sneeuw en een trekhaak met tennisbal.....

Maar goed, dat waren de nog niet via Tapatalk gelukte foto's.

Vandaag wat kleine dingen gedaan, windscherm gemonteerd
Motorafdekking van de tonneaucover geplaatst
hoofdsteun weer verstelbaar gemaakt en op hoogte gezet
Lampje interieur getracht pas te maken, vraagt wat meer aandacht.....
Interieur ietwat vervuild bij het monteren van de windscherm bevestigingoogjes.

Afbeelding

Beetje bij beetje en rustig aan lukt het allemaal wel.

Mocht er nog iemand zijn die mij in Noord-Holland wil helpen met de distributie en multiriem dan hoor ik dat graag, uiteraard tegen betaling en ook nog in een professionele werkplaats met brug.

GroetS,
Hans

Plaats reactie