Compleet cabriodak overplaatsen op 900 NG SE

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
paullc
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Compleet cabriodak overplaatsen op 900 NG SE

Bericht door paullc » do 11 apr, 2019 18:41

Hi,
ik heb een 900 NG Cabrio uit 1995 met een gelijmde achterruit. Het dak is helaas niet meer te openen doordat t frame totaal verbogen is en diverse stangen afgebroken zijn. de kap is heel oud en beschadigd en het ruitje hangt half los. Ik ben dus op t punt aangekomen dat ik t complete dak wil vervangen. Ik heb een frame plus dak weten te vinden voor een goeie prijs maar dit is met een verwisselbare achterruit. Maar nu twijfel ik: kan dit dak met verwisselbare achterruit wel op een 900 NG geplaatst worden met een gelijmde achterruit? Zitten de bouten op dezelfde plek en zitten de openingen waar de kap vastgegrepen wordt op dezelfde plek en zijn de elektrische aansluitingen hetzelfde? Weet iemand dit?
Verder ben ik opzoek naar iemand of een garage die t kan overplaatsen en inregelen. Artis Garage Amsterdam kan wel inregelen maar plaatst geen daken over en Cabriocare Naarden plaatst wel daken over maar regelt ze niet in haha. Ik kan t natuurlijk bij Cabriocare laten overplaatsen maar dan moet t dak wel dicht kunnen als ik wil kunnen rijden. Pfff. Oh ja, ik heb de handmatige bediening ooit vast laten lassen dus die kan niet meer gebruikt worden. Nou heel verhaal. Heeft iemand tips?
Paul

busy
Donateur 2014 + 2019
Donateur 2014 + 2019

Re: Compleet cabriodak overplaatsen op 900 NG SE

Bericht door busy » do 11 apr, 2019 19:05

Kunt saab service rhenen benaderen doet beide
SAABHobbyClub Amersfoort
SAAB 9-5 Estate Aero Biopower 2002 (volledig nieuw opgebouwd)
SAAB 9-3 SE 2.0. Lpt 5-deurs 2001 LPG
SAAB 9-3 Cabrio SE 2.0. Lpt 1999
SAAB 9-3 SE 2.0. 185pk lpt 2002 (te koop)
VW Kever 1300, 1968 (te koop, volledig gerestaureerd)
SAAB 9000 CSE lpt 1997 LPG verkocht

aeejnprt
Geregistreerd lid
Contacteer:

Re: Compleet cabriodak overplaatsen op 900 NG SE

Bericht door aeejnprt » zo 14 apr, 2019 21:35

Handbediening vast laten lassen (?)
Dat is toch alleen die rode handle achter de achterbank?

Dit is wat ik gedaan heb;
De laatste tijd heb ik nogal wat gedonder gehad met mijn dak. De problemen waren min of meer -meer min- "opgelost".
Eind van het liedje was dat mijn handbediening van mjjn 900NG ook niet werkte. Erg lastig.
Alleen de 5e boog liep soepel bij handbediening. Het dak zelf niet. De motoren liepen nog mee.

Totdat ik door had dat die rode handle ook een eindschakelaar bedient.
In de kabels van die eindschakelaar zit een stekker.
Die stekker heb ik losgenomen.
Einde probleem.

Nu kan het dak gewoon soepel met de hand geopend en gesloten -ramen laten zakken!- worden.

Ik hoef alleen nog maar de onderste verbogen aansluiting op de tonneau-cover weer recht zien te krijgen.

De tonneau-cover zet ik heel l.. llig vast met de veiligheidsgorsels.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Plaats reactie