Midlifecrisis officieel begonnen.
Geplaatst: do 01 mar, 2018 18:43
De mussen vallen stijfbevroren van het dak, dus ik dacht...
Ik koop een Caab! Omdat het kan. Ongeveer 50% meer voor betaald dan een gasinstallatie in de vijfdeurs me zou kosten.
Ik zeg, never change a winning team.
Ook de dame aan de telefoon bij de verzekering zag de humor er wel van, om op de koudste dag van het jaar een Caab in de polis op te nemen.
Dit wordt dé daily, al misbruik ik m'n 120d nog even als pekelbak, zolang er meer zout op straat stuift dan sneeuw.
De vijfdeurs wordt hobby/weekend auto, of pak ik mee als ik laadruimte en/of trekhaak nodig heb.
Want ik kan het nog niet over m'n hart verkrijgen deze prachtig gepoetste schoonheid dááraan bloot te stellen.
Een Saab blijft ook gewoon domweg de enige auto die wegkomt met driespaaks velgen...
Alle boekjes erbij, keurig gestempeld van nul tot nu, écht maar 232k gedraaid en Vialle LPI erin.
Net als een ASM chip trouwens, op de verder volledig originele B204E.
Het koetsje van de Caab is erg fraai. Wielkasten achter zijn als nieuw, en alle andere plekken die ik inmiddels ken ook. Ik wist niet dat ze na 18 jaar en 232.000km nog zo mooi konden zijn. Net volwassen, zegmaar. Ik ging half serieus kijken naar deze gasbak ("zou het wat zijn, en rijdt zo'n lappendakje nog acceptabel qua windgeruis enzo?") maar kon dit exemplaar gewoon NIET laten staan. Nu moet de BMW wel echt weg dus.
Minnetjes zijn matige schokdempers (het is best een beetje een boot), uberhaupt geen broodnodige onderstel verstijvingen en het interieur heeft best wat vocht gezien, zo te zien aan de licht aangeroeste hoofdsteun pootjes en de roestvlekjes op het contactslot. Ja meneer Saab, een contactslot tussen de voorstoelen heeft ook nádelen. Hadden julllie vast niet over nagedacht toen jullie dat bedachten Het leer is op het oog best aardig maar de bestuurdersstoel heeft een naadje stuk en een slijtplek, de achterbank een rookgaatje en de betimmering bobbelt bovenaan wat, als je het weet. Ook hebben beide displays wat pixelarmoede. Binnen (nuja, binnen?) is dus iets ruimte voor verbetering, al is het zeker geen hok.
Maar dat is natuurlijk allemaal gemier, met een power-kachel, billenbakkers en een windscherm, dingen die open rijden tot hoogst illegale snelheden zelfs bij dit weer aangenaam kunnen maken. Ik heb het gezien de zoutwolken niet gedaan, maar sinds de proefrit vorige week, heb ik wel een indruk. Dit is niet zomaar een dakloze uitvoering, dit is een uitermate goed open ontwikkeld voertuig. Met een solide electrisch uitvouwend dak ook nog eens. Kofferruimte is er niet veel meer, maar daar heb ik de andere voor. Je zou wel zeggen dat er in een auto van 4.70 zelfs met een lappendak nog ruimte over mag blijven voor een kratje pils, maar dat is er niet. Nuja, ik vergeef het 'm. Kan ook zijn dat de vloer wat omhoog gekomen is door de ringtank natuurlijk, wat misschien niet de meest handige keuze is voor een Caab.
Windgeruis met de kap dicht is eigenlijk pas boven de 120 een beetje aanwezig, en komt dan nog ver van achteren. Verder hoor je in een dichte Caab iets beter wat er om je heen gebeurt dan met een vast dak, maar dat is eerder prettig dan vervelend. Verrassend. Ik ben dus vrij spontaan voor het eerst in m'n leven cabrio-rijder geworden...
Maar welke was nou ookalweer welke? (ik herken ze inmiddels aan de baard...)
Ik koop een Caab! Omdat het kan. Ongeveer 50% meer voor betaald dan een gasinstallatie in de vijfdeurs me zou kosten.
Ik zeg, never change a winning team.
Ook de dame aan de telefoon bij de verzekering zag de humor er wel van, om op de koudste dag van het jaar een Caab in de polis op te nemen.
Dit wordt dé daily, al misbruik ik m'n 120d nog even als pekelbak, zolang er meer zout op straat stuift dan sneeuw.
De vijfdeurs wordt hobby/weekend auto, of pak ik mee als ik laadruimte en/of trekhaak nodig heb.
Want ik kan het nog niet over m'n hart verkrijgen deze prachtig gepoetste schoonheid dááraan bloot te stellen.
Een Saab blijft ook gewoon domweg de enige auto die wegkomt met driespaaks velgen...
Alle boekjes erbij, keurig gestempeld van nul tot nu, écht maar 232k gedraaid en Vialle LPI erin.
Net als een ASM chip trouwens, op de verder volledig originele B204E.
Het koetsje van de Caab is erg fraai. Wielkasten achter zijn als nieuw, en alle andere plekken die ik inmiddels ken ook. Ik wist niet dat ze na 18 jaar en 232.000km nog zo mooi konden zijn. Net volwassen, zegmaar. Ik ging half serieus kijken naar deze gasbak ("zou het wat zijn, en rijdt zo'n lappendakje nog acceptabel qua windgeruis enzo?") maar kon dit exemplaar gewoon NIET laten staan. Nu moet de BMW wel echt weg dus.
Minnetjes zijn matige schokdempers (het is best een beetje een boot), uberhaupt geen broodnodige onderstel verstijvingen en het interieur heeft best wat vocht gezien, zo te zien aan de licht aangeroeste hoofdsteun pootjes en de roestvlekjes op het contactslot. Ja meneer Saab, een contactslot tussen de voorstoelen heeft ook nádelen. Hadden julllie vast niet over nagedacht toen jullie dat bedachten Het leer is op het oog best aardig maar de bestuurdersstoel heeft een naadje stuk en een slijtplek, de achterbank een rookgaatje en de betimmering bobbelt bovenaan wat, als je het weet. Ook hebben beide displays wat pixelarmoede. Binnen (nuja, binnen?) is dus iets ruimte voor verbetering, al is het zeker geen hok.
Maar dat is natuurlijk allemaal gemier, met een power-kachel, billenbakkers en een windscherm, dingen die open rijden tot hoogst illegale snelheden zelfs bij dit weer aangenaam kunnen maken. Ik heb het gezien de zoutwolken niet gedaan, maar sinds de proefrit vorige week, heb ik wel een indruk. Dit is niet zomaar een dakloze uitvoering, dit is een uitermate goed open ontwikkeld voertuig. Met een solide electrisch uitvouwend dak ook nog eens. Kofferruimte is er niet veel meer, maar daar heb ik de andere voor. Je zou wel zeggen dat er in een auto van 4.70 zelfs met een lappendak nog ruimte over mag blijven voor een kratje pils, maar dat is er niet. Nuja, ik vergeef het 'm. Kan ook zijn dat de vloer wat omhoog gekomen is door de ringtank natuurlijk, wat misschien niet de meest handige keuze is voor een Caab.
Windgeruis met de kap dicht is eigenlijk pas boven de 120 een beetje aanwezig, en komt dan nog ver van achteren. Verder hoor je in een dichte Caab iets beter wat er om je heen gebeurt dan met een vast dak, maar dat is eerder prettig dan vervelend. Verrassend. Ik ben dus vrij spontaan voor het eerst in m'n leven cabrio-rijder geworden...
Maar welke was nou ookalweer welke? (ik herken ze inmiddels aan de baard...)