AS3 erg warm / heet en haperende CD-speler

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ReinierH
Geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 16 aug, 2013 15:22
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

AS3 erg warm / heet en haperende CD-speler

Bericht door ReinierH » do 27 jul, 2017 20:42

Deze zomervakantie uitgebreid rond kunnen toeren in Frankrijk met mijn gele 9-3 Cabrio uit '99.
Bijna geen gekke dingen gehad, 50%/50% weer en kap open wanneer dat kon.
Genieten dus, zeuren doen we niet.

Van een aantal Saab kwalen weet ik dat ik ermee moet leven, c'est la vie, voor een aantal andere hoop ik een oplossing te vinden.
Zoals deze:

Mijn Radio/CD-speler, de AS3 met ingebouwde versterker, wordt na meer dan 2 uur CD's spelen, erg warm, zeg maar heet aan de voorkant.
Eigenlijk te heet denk ik, gevolg is dat als je dan van CD probeert te wisselen, de nieuwe (originele, geen kopie) niet wordt gelezen, soms rare error melding geeft of soms na 3 keer proberen wel de CD leest.
Bij het minste hobbeltje / bobbeltje (en daar zijn ze in Frankrijk echt heel goed in :P ), slaat de speler over.

Ik wil graag de originele AS3 houden (en geen ander merk installatie erin etc), ik heb er al wat over gelezen bij verschillende topics, maar zag er niet 'de' oplossing bij staan.

Moet ik:
- de (lens van de) CD speler schoon maken, hoe?
- de AS3 laten reviseren (waar, ik las dat Saab deze kwaal erkende en vroeger dit onder garantie verhielp)?
- de AS3 laten vervangen? (Hoe onderscheid ik een AS2 van een AS3 en hoe kan ik testen of die laatste deze kwaal niet heeft?

Dank voor jullie ervaringen & het meedenken!

Groet,
Reinier

coppe218
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 857
Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 15:22
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: AS3 erg warm / heet en haperende CD-speler

Bericht door coppe218 » vr 28 jul, 2017 8:31

Verschil as2 as3 bij een 9-3 og zit hem alleen in de versterker in de middenconsole aan de passagiers kant en 2 extra speakers in de deur. De radio is precies dezelfde.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Saab 9-3 2.0T SE Cabrio 1998 Hirsch Stage 1 (222 PK)
Saab 900 2.0 Coupe 1997 (verkocht)
Saab 900 2.0 Turbo Cabrio 1994 (verkocht)
Saab 9-3 2.0i S Cabrio 1999 (van mijn zoon)(verkocht)
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0T SE Automaat Cabrio 1999 (Zoon)

Gebruikersavatar
Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 774
Lid geworden op: do 10 mei, 2012 11:07
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: AS3 erg warm / heet en haperende CD-speler

Bericht door Qabriolet » vr 28 jul, 2017 10:57

Betreft idd dezelfde 'head unit' bij AS3 of minder luxe audio systeemen (AS). Heb dezelfde ervaring gehad en heeft o.a. te maken met de lens die de CD's leest. Die is op een bepaald moment versleten. Deze kan vervangen worden en dat is redelijk eenvoudig zelf te doen. Echter was ik niet blij met het resultaat. De CD speler bleef kuren hebben en erg warm worden.

Ik heb toen gekozen voor de oplossing van SaabAux, de CdConnect. Geen goedkope oplossing, wel een goede. Inmiddels overgestapt op BlueSaab (min of meer de even duur), omdat ik muziek stream vanaf mijn smartphone via Spotify. Ook heeft BlueSaab vanaf versie 5.X een ingebouwde versterker waardoor het geluid harder is. Over beiden is informatie te vinden op dit forum en internet. Succes!
9³ Cabriolet 2.8T V6 Aero Hirsch (geDIONt) autom. (my07): 270,4 pk./ 416,6 nm., zwart (ext.), beige (int.), zwart (dak).

Plaats reactie