Ik wás zo blij met m'n 9-3 cabrio Aero van 2001.
Maar zo'n twee weken nadat ik hem gekocht had van een handelaar begon er ineens iets heel hard te klapperen rechtsvoor...de mulitriem liep er uiteindelijk af. Geen stuurbekrachtiging meer, accu laadt niet meer, geen airco, en natuurlijk loopt de motor snel warm. gelukkig was hij niet gebroken en kon een wegenwachter hem in een half uurtje fiksen. Maar snel naar Wijlhuizen in Ooij om een nieuwe multiriem, dus...
Een dag nadat ik de Saab -die weer als een zonnetje leek te rijden- opgehaald had lag er een plas olie onder de auto. Lekkende aansluiting van 1 of 2 slangetjes die zo'n 2 centimeter van de multiriem zitten, rechtsvoor...
ben ik gek als ik denk dat dat probleem tijdens de reparatie ontstaan is? Daarvoor geen lekkage, er na wel...
Auto staat weer bij hun, afwachten wat ze er van vinden.
Olielekkage na vervangen multiriem
- brinky
- Donateur
- Berichten: 19970
- Lid geworden op: do 21 aug, 2003 13:38
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: Olielekkage na vervangen multiriem
Het kan goed zijn dat er een franjer aan de oude riem is gekomen die tegen de oliekoelerleidingen heeft geslagen, waardoor deze nu lek zijn. Hadden ze dat moeten zien met de reparatie? Misschien... maar olielekkages zijn niet altijd even eenvoudig.
'90 900 T16 Red Bull 5 deurs - '83 99 T16LPG 2 deurs Red Welpje - '99 Saab 9-3 Viggen cabrio - '00 Saab 9-5 3.0t V6 LPG - '65 Saab 96 tweetakt
Saab Service Oost - Inkoop, verkoop, reparatie, onderhoud en restauratie
Saab Service Oost - Inkoop, verkoop, reparatie, onderhoud en restauratie