Hoi.
Mijn eerste saab een paar weken terug gekocht een 900NG van 1995 eerste eigenaar bijna 300.000km op de klok en in prima staat.
dak is verder ook in goede staat en ik ga hem alleen in de zomer rijden de rest van het jaar heb ik een Jaguar S Type 3.0 V6 wat ook lekker rijden is.
probleem met de Saab, (ik noem hem zwarte schaap) de afdekplaat van het cabriodak hapert. ik heb de aandrijving al verwijdert en kom tot de conclusie dat het kniegewricht naar 1 kant zwaar draait. en volgens mij is de complete motor behuizing ontzet !!!!
daardoor draaien de tandwielen niet goed in elkaar en ratelt de motor en moet je de afdekplaat helpen bij het openen daarna opent het verder perfect tot 3 dagen geleden toen wilde de afdekplaat niet meer. ik heb hem toen geopend dak laten zaken enz. door de motor met een aparte voeding aan te sluiten dat ging goed.
mijn vraag aangezien ik helemaal nieuw ben in Saab en ook cabrio's is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor zonder meteen het hele zaakje nieuw te moeten kopen ?
Alvast bij voorbaat bedankt voor enige hulp/advies.
Gr. Jurgen.