9-3 cabrio kap met groene aanslag en impregneren

Voor alle Saab cabrio rijders
wbsmit
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: 9-3 cabrio kap met groene aanslag en impregneren

Bericht door wbsmit » do 03 dec, 2020 11:20

Ik ga zeker niet voor (meer) groene zeep, omdat het een vettig residu achter laat.

Ik heb de producten van Meguiars geprobeerd (reinigen en impregneren), maar ten eerste wilde aan aantal hardnekkige vlekken - van vóór dat de auto in mijn bezit is - er niet uit. Het impregneermiddel verloor al snel het vermogen om neerslag te concentreren in duidelijk zichtbare druppels (waarmee niet per sé gezegd is dat het niet meer werkt, maar toch, ik was niet overtuigd). Ook was 1 spuitbus impregneer niet genoeg voor het dak, en die zijn best prijzig.

Dit najaar heb ik de reiniger en het impregneermiddel van Ultramar toegepast. Dezelfde hardnekkige vlekken gingen er niet uit. Gemaild met Ultramar, waarop snel het verzoek kwam om een foto te sturen, wat ik heb gedaan. Conclusie was dat het oude vlekken zijn waarop zich inmiddels mos heeft gehecht. Het advies om gedurende 24u meerdere keren (ca. elk uur) hun power cleaner (naar spul voor je huid!) aan te brengen en in te borstelen (niet tussendoor spoelen, alleen grondig spoelen aan het eind) heb ik opgevolgd, en de vlekken zijn inderdaad helemaal weg. Ik stond echt versteld. Daarna het hele dak nogmaals met de gewone reiniger en in de impregneer. Het dakje staat er nu mooi egaal zwart en goed waterdicht bij.
9-3 V6 Aero Cabriolet '08
9-3 Aero '03 (verkocht)
9-5 TID '06
9-3 lpt G3 '01 (verkocht)
NG900 G3 '97 (verkocht)
900T16S Aero '92
900T8 '85 (RIP)

raspaardje
Donateur 2016
Donateur 2016
Regio: NL - Provincie Utrecht

Bericht door raspaardje » do 03 dec, 2020 14:29

bert58 schreef:
do 03 dec, 2020 9:08
Op mijn dak zat ook een groene waas en kleinere ronde groenige vlekken die ik maar niet wegkreeg, toen mijn auto naar Cabrioreiniging in Hoofddorp gebracht en mijn kap is weer als nieuw, fantastisch resultaat ! Adres kan ik een ieder aanbevelen.Groene zeep wordt afgeraden en impregneren ook.
Wij van WC-eend adviseren WC-eend... :D

Groene zeep plus impregneren gaat al jaren goed bij mij.
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2008 Volvo V50 2.0 Edition II

MartinSE
Donateur
Donateur
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door MartinSE » ma 25 jan, 2021 20:53

Ook groene aanslag/algen op mij caabrio kap gehad.

Na de TopTip van Gerard1978 (dank!) heb toen een aantal weken een paar maal de kap ingespoten met een mengsel van 50% schoonmaak azijn en 50% water.

Aanslag is weg. Alleen nog kleine grijs/witte pluisjes. Dat zijn de dode algen. Makkerlijk af te halen met wat water en een zachte borstel of zo'n kleding pluisjes roller.
Renault 5, Renault 5C, Citroen BX, BMW 316i , Volvo V70,
Mitsubishi Pajero, Toyota HiLux, Toyota LandCruiser
Jaguar XJ 4.0, Saab 9-3 S Cabrio, Volvo V70
Saab 9-3 SE Cabrio

Plaats reactie