Kofferbak gaat vaak per ongeluk open...

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
tiny
Geregistreerd lid
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Kofferbak gaat vaak per ongeluk open...

Bericht door tiny » za 22 apr, 2006 22:54

Nadat ik ben ingestapt en soms terwijl ik al op de snelweg zit of zo, zie ik ineens op mijn dashboard dat mijn 'kofferruimte-open"-lampje knippert. De achterklep gaat dan niet helemaal open maar wanneer ik over een hobbel rijd, knippert het lampje.

Ik zag laatst op een dure Mercedes dat die de achterklep zelf dichttrekt. Maar totdat Saab daarmee komt, hebben jullie dit ook weleens? En, zo ja, hebben jullie er wat op gevonden?

daaldijk
Geregistreerd lid

Bericht door daaldijk » zo 30 apr, 2006 17:28

klinkt alsof de klep niet voldoende sluit, waardoor de sensor voelt alsof de klep open staat. Misschien dat het een kwestie van wat strakker afstellen is?

tiny
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door tiny » zo 30 apr, 2006 21:25

Ik besef dat ik veel te onduidelijk ben geweest in de omschrijving van het probleem. Excuses...

Wat ik bedoel is dat ik per ongeluk op het knopje in mijn sleutel druk waardoor de achterklep ontgrendelt. Hij 'is' dus daadwerkelijk (een beetje) open...

De optie die o.a. Mercedes heeft noemde ik slechts als mogelijk alternatief. De klep zou dan ws. namelijk ook dicht te doen zijn met het knopje in de sleutel omdat er geen mensenhanden voor nodig zijn?

Maar (anders dan het knopje op mijn sleutel eruit slopen) wat zou een manier zijn dat ik niet per ongeluk dat ding weer ontgrendel?

daaldijk
Geregistreerd lid

Bericht door daaldijk » zo 30 apr, 2006 22:13

tiny schreef:Wat ik bedoel is dat ik per ongeluk op het knopje in mijn sleutel druk waardoor de achterklep ontgrendelt. Hij 'is' dus daadwerkelijk (een beetje) open...

Maar (anders dan het knopje op mijn sleutel eruit slopen) wat zou een manier zijn dat ik niet per ongeluk dat ding weer ontgrendel?
MMM, grappig, is mij nog nooit gebeurd.
De Mercedes-optie kan je vergeten, dan moet je electromotortjes in gaan bouwen denk ik. Is er niet de mogelijkheid om de koffer handmatig op slot te draaien zodat deze altijd op slot blijft? Anders kan je misschien het electro-motortje dat de klep open doet "kortsluiten", dan werkt die niet meer. Je kan de klep dan toch nog met de sleutel open doen? Heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Of gewoon wat voorzichtiger worden, lijkt me het handigst.

Haagcaab
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door Haagcaab » ma 01 mei, 2006 8:27

ik heb er ook een aantal keren last van gehad. Stomme is dat het lichtje ook pas gaat oplichten wanneer je de straat al uit bent en je eerste verkeersdrempel te pakken hebt :lol:
Ik heb er helaas geen oplossing voor.
Zwarte Saab 9-3 cabrio 2.0T, 2008, 210 PK 250 PK, 365 Nm, maptun st.1
zwarte MGA, 1959, 95 pk (1800 mgb motor uit 1971)
zwarte Volvo V 70, 2.4T, 2002,200 PK 235 pk, 380 NM en LPG g3
Grijze Peugeot 404 Berline, 1964, 70 pk

Fotoalbum: http://s1265.photobucket.com/albums/jj501/haagcaab/

tiny
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door tiny » ma 01 mei, 2006 11:13

Dank voor tenminste wat mentale steun, Haagcaab :wink:

Uiteraard ben ik voorzichtig en, helemaal terwijl ik dit weet, probeer ik het knopje niet in te drukken maar het is nou eenmaal niet handig gemaakt, vind ik. Gisteren legde mijn bijrijdster iets tussen ons in en ging de kofferbak ook al. Ik was net de snelweg op aan het gaan Afbeelding

Maar ik blijf hopen dat een of andere handide Saab-gebruiker toch iets heeft bedacht...

9000 freak
Geregistreerd lid

Bericht door 9000 freak » ma 01 mei, 2006 15:55

gewoon de sleutel aan de verhoogde zijkanten vastpakken, in plaats met je vingers op het midden zitten te duwen.
Lijkt me niet echt een moeilijk oplossing...

AeroHank
Donateur 2018
Donateur 2018
Regio: NL - Provincie Gelderland

Bericht door AeroHank » ma 01 mei, 2006 17:47

Zo'n vanzelf openende kofferbak lijkt me tijdens het
shoppen in Marbella nou juist hartstikke handig.........

Fijne kilometers allemaal ; het wordt (ook hier) zomer !

tiny
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door tiny » ma 01 mei, 2006 21:08

Blijkbaar moet ik nog duidelijker zijn: ook al probeer ik voorzichtig te zijn en niet per ongeluk het kofferbak-knopje op mijn sleutel in te drukken, toch gebeurt dit af en toe. Uiteraard druk ik (of een bijrijder) het in maar het is niet handig gemaakt.

Met alle respect: ik snap hoe ik de sleutel moet vast pakken maar de praktijk wijst uit dat het een erg trigger-happy knopje is met kofferbak-fetisjistische klik-klak neigingen. Of je wilt of niet, hij gaat open.

Maar ja, wellicht zeik ik al veel te lang door over dit onderwerp. Misschien zal ik inderdaad het knopje saboteren en alles vanaf nu met de hand bedienen. Misschien is dat gewoon de enige manier...

Bedankt voor alle reacties :)

Steiner
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Kofferbak gaat vaak per ongeluk open...

Bericht door Steiner » wo 21 okt, 2020 21:10

Gebeurt bij mij ook, ik ben dan te onvoorzichtig met de afstandsbediening op de sleutel, denk ik. Iets meer vaart over een drempel rijden, dat lost de zaak op.
Michael Steiner

tiny
Geregistreerd lid
Contacteer:

Re: Kofferbak gaat vaak per ongeluk open...

Bericht door tiny » wo 21 okt, 2020 21:15

Na 14 jaar blijkbaar nog steeds lastig soms!
Geïnteresseerd in: Photoshop, photografie, gadgets, mensen, communicatie, talen, duurzaamheid, raw food, sneakers, honden, verandering, momentum

Plaats reactie