Op zoek naar een caab | Gevonden: '04 9-3 Cabrio 1.8t Hirsch

Voor alle Saab cabrio rijders
Mac O.
Geregistreerd lid

Re: Op zoek naar een caab | Gevonden: '04 9-3 Cabrio 1.8t Hi

Bericht door Mac O. » vr 11 mei, 2018 18:24

Poeh, even het stof afblazen hier, na bijna een vol jaar. De Saab heeft zich de afgelopen maanden prima gedragen. Had natuurlijk ook niet anders verwacht. :roll: Vorig weekend de kap ontdaan van algen en andere onreinheden. Het dak was flink groen geworden doordat de auto het hele jaar buiten in weer en wind staat. Dat werd dus een flinke klus. Al met al toch een uurtje of 4 aan het boenen geweest, maar de groene aanslag is voor het grootste deel verdwenen. Morgen nog even de boel impregneren en dan kan het er weer een jaartje tegenaan. Misschien dat ik de behandeling aan het einde van het seizoen trouwens nog een keer herhaal, zodat ie dan vers geïmpregneerd de winter in kan.

Tevens hoop ik morgen alle spullen binnen te hebben om de achterste remblokken te kunnen vervangen. Ik heb het idee dat ze extreem snel slijten, dus ben ook benieuwd naar de staat van de remklauwen. Ik heb begrepen dat deze zijn voorzien van schroef-zuigers, dus in principe zouden die niet vast mogen gaan zitten, lijkt me. Zijn er andere oorzaken aan te wijzen van die versnelde slijtage?

Tijdje geleden bleek de Easy Entry aan de passagierskant niet meer te werken. Gelukkig was dit relatief eenvoudig te fixen, het kabeltje onder de stoel was namelijk los gekomen van het heveltje.

En maar weer even wat foto's:

Vers gewassen:

AfbeeldingUntitled by Marc Onrust, on Flickr

Ritje door rivierenland:

AfbeeldingUntitled by Marc Onrust, on Flickr

Plaats reactie