Redi's 9-3 Cabrio 1998

Voor alle Saab cabrio rijders
Gesloten
Redi
In memoriam †

Re: Redi's 9-3 Cabrio 1998

Bericht door Redi » ma 24 jun, 2013 10:53

Zaterdag nog een klein presentje mogen ontvangen, aangeboden als grap, maar me niet laten kisten en direct gemonteerd :lol: Zowaar ook nog een linker en een rechter versie!
Onder de noemer van Aftermarket gadgets.

Afbeelding

Afbeelding

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » do 04 jul, 2013 11:47

Op de school van mijn kinderen is er vandaag feest, laatste schooldag én afscheid van een leraar die het 40 jaar voor de klas heeft vol weten te houden :besserwisser: .
Grappig dat ik heul heul heul vroeger ook nog les van de beste man heb gehad!
Gevraagd was of ik de meester samen met zijn vrouw van huis wilde halen en naar school wilde rijden, open dak uiteraard. Aangekomen bij de invalsweg van ons dorp stonden alle schoolkinderen verkleed links en rechts langs de weg met potten, pannen en lepels (lawaai!! :megafon: ) de meester op te wachten. Wel leuk dat het schoolbestuur voor de Saab gekozen heeft!
Foto's zijn er ook gemaakt en zal ik t.z.t. even posten.

Groet, Rein

Kleine aanvulling: bij thuiskomst overhandigde mijn oudste me de '9', afkomstig van de achterkant van Daffy... :-S+
Bij het binnenrijden heeft de enthousiaste jeugd geprobeerd de aankomst te bespoedigen door de Saab een handje te helpen. Met als resultaat losgelaten cijfers. Ze zitten er inmiddels alweer op, behalve een paar forse afdrukken van kinderhandjes geen schade.

Afbeelding

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » di 20 aug, 2013 10:28

Wat een zomer: steeds maar weer kiezen tussen sleutelen of rijden... Uiteindelijk toch de tijd gevonden om een paar openstaande klussen af te werken. De instapverlichting met SAAB-logo lagen al een tijdje op de plank, de voorruitstijl zag er niet uit (roest en verkleurd), een paar spiegelkappen in de juiste kleur 170 en een zijpaneel van de middenconsole mét net.
Begonnen met de voorruitstijl. Via het www de spuitbusjes in kleur besteld. Schuren, schuren, primeren, schuren, primeren, schuren, aflakken (3 lagen). De foto's spreken voor zich. Het ziet er in ieder geval gelikt uit, beter dan de verschraalde grijze kleur!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk ook de spiegelkapjes verwisseld. Het was lekker warm, dus de plastic lipjes werkten goed mee. Al met al nog geen 3 minuten werk per kant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het monteren van de instapverlichting betrof een aantal stappen: demonteren deurpanelen, monteren LED-verlichting (even testen met een 12V-batterij om de juiste positie te bepalen), trekken bedrading naar de bestaande binnenverlichting (boven de binnenspiegel of in de achterzijpanelen), aansluiten bedrading, monteren binnenverlichting. Ik heb er voor gekozen de bedrading achter de middenconsole aan te sluiten op de binnenverlichting, waarbij ook gelijk het zijpaneeltje verwisseld is voor het exemplaar met net.

Afbeelding

Bij daglicht:
Afbeelding

Bij nacht:
Afbeelding

Na alle klusjes begon de accu ook nog eens kuren te vertonen. Hoewel een originele SAAB-accu toch niet het eeuwige leven, dus ook maar vervangen. Er pastte een 74 Ah in, dus iets meer reserve ten opzichte van de voorgeschreven (60 Ah) accu.

Vooreerst maar weer genieten, hoewel we al weer aan het werk zijn en de vakantie heel lang geleden lijkt. 's Avonds lekker open naar huis is toch elke keer weer een klein beetje vakantie! 8)

Groet, Rein

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » di 20 aug, 2013 10:38

Heb je de A stijl nu in de kleur van de auto gespoten (zoals bij de 2002 modellen) of weer zwart zoals het was?
Dacht ff dat je dak niet meer dicht ging toen ik al dat plastic zag op de foto :D

Maartenschuur
Geregistreerd lid

Bericht door Maartenschuur » di 20 aug, 2013 10:46

Hey! Dat dubbelloopsjachtgeweer onder de achterbumper staat m goed! :thumbup2:

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » di 20 aug, 2013 11:18

instapverlichting is erg fraai, lijkt me wel arbeidsintensief en met mijn 2 linkerhanden niet het proberen waard.

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » di 20 aug, 2013 13:22

Dank voor de reacties.

@AeroR: de voorruitlijst was grijs, na verloop van tijd was dit steeds lichter aan het worden en kwamen er hier en daar wat blaasjes op met één vervelende plek onder het rubber aan de linker stijl. Nu gespoten in de kleur van de auto. Zwart 170. Ik moet alleen de rubbers nog even opkalefateren, die steken nu wel erg af. Zo zag de stijl er uit voor de klus:

Afbeelding

@Maarten: home made, ik vond de ovale pijp de uitsparing in de bumper niet mooi vullen, nu wel met 2x rond 60 mm :lol:

@Bart: ik heb de verlichting besteld via Max Mink, deze bouwt ze eventueel ook wel voor je in.
zie ook: viewtopic.php?f=56&t=130405
En anders zijn er wellicht genoeg forummers die je een handje willen helpen!

Groet, Rein

Maartenschuur
Geregistreerd lid

Bericht door Maartenschuur » di 20 aug, 2013 13:57

Ik heb het standaard SE eindstuk, ovaal, voldoet prima.
Vraagje: ergens onderaan op mijn wishlist staat nog voetruimte verlichting, dus zoals de audi's en bmw's van deze wereld. Ik weet niet of de 9-5 t wel heeft. Zou dat op dezelfde manier aangesloten kunnen worden? Weet jij vast wel, met je twee rechterhanden.. :mrgreen: :wink:

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » di 20 aug, 2013 14:14

Je kunt elk willekeurig lichtje of lampje, zelfs deze LED met logo. Ik heb ze in de deur, je kunt ze ook in de voetenruimte plaatsen. LED-jes verbruiken wat minder en worden minder warm, daarom zouden die mijn voorkeur hebben. Je kunt ook een binnenverlichtingsunit uit een willekeurig merk sloper halen en die monteren in een 9-3 afdekplaat onder het dashboard (ook uit de sloper). Dan kun je de verlichting ook aan- en uitschakelen en ook weer terug naar origineel.

Afbeelding

Succes! Moeilijk is het niet.

Rein

Maartenschuur
Geregistreerd lid

Bericht door Maartenschuur » di 20 aug, 2013 16:33

Thanks, ik zal eens kijken!

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » za 31 aug, 2013 20:49

Ik heb eveneens een 9-3 cabrio in kleur 170. Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of deze kleur nu een uni kleur is (lijkt het wel op) of dat het toch een metallic kleur is.

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » za 31 aug, 2013 23:20

kleur 170 is swart man. :wink:

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » za 31 aug, 2013 23:36

Ja, dus?

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » zo 01 sep, 2013 7:11

Geen metallic.

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » zo 01 sep, 2013 9:08

Dank je. Dat maakt het een stuk eenvoudiger.

Gesloten