lekkage 9-3 cabrio SC

Voor alle Saab cabrio rijders
rutgerreinier
Donateur
Donateur

Re: lekkage 9-3 cabrio SC

Bericht door rutgerreinier » za 18 mar, 2017 19:39

Ik heb even gekeken, maar loopt net zo als op je plaatjes

MSG
Geregistreerd lid

Bericht door MSG » di 21 mar, 2017 23:14

Ik heb hetzelfde probleem, heb zowel boven als onder een buisje er in gezet, ook met vaseline ingesmeerd. Het was een tijd goed maar met de erg buien van gister toch helaas weer flinke lekkage aan de bestuurderszijde helaas. Denk nu om door het hele kanaal maar een buis te trekken...of toch maar eens langs de garage rijden. Meer tips zijn welkom en ook ik ben benieuwd naar de genoemde modificatie.

RvW
Geregistreerd lid

Bericht door RvW » do 23 mar, 2017 16:56

Op het 2e rubber van de kap zit aan elke kant een stelschroefje waarmee je het 1e rubber (wat op je a-stijl aansluit) strakker of losser aan kan laten sluiten.
Naast het invetten van de rubbers op de voorruit heb ik met die stelschroef wat lopen klooien totdat de druk goed genoeg was om geen water meer te laten lekken.
Probleem was daarmee bij mij opgelost en is ook niet meer terug gekomen.

MSG
Geregistreerd lid

Bericht door MSG » do 23 mar, 2017 21:30

foto? Ik heb hem nog niet...

RvW
Geregistreerd lid

Bericht door RvW » di 23 jan, 2018 0:04

Afbeelding

De pijl geeft aan welke rubbers ik bedoel.
Naast het rubber wat aansluit op de A-stijl (8) zie je bij het tweede rubber (9) een klein schroefje.
door dat schroefje in of uit te draaien, geef je minder of meer druk op het 1e rubber (8) bij de aansluiting op de A-stijl.
Met een beetje uitproberen kan je zo de juiste druk instellen voor een waterdichte aansluiting.

Plaats reactie