Redi's 9-3 Cabrio 1998

Voor alle Saab cabrio rijders
Gesloten
Redi
In memoriam †

Re: Redi's 9-3 Cabrio 1998

Bericht door Redi » za 08 okt, 2016 18:16

Oh ja: gratis af te halen: achterruit. Prima zicht. Verwarming behoeft aandacht :-P+

Mac O.
Geregistreerd lid

Re: Achterruit vervangen 9-3 OG Cabrio

Bericht door Mac O. » za 08 okt, 2016 19:29

Redi schreef: Al met al zeer tevreden. Uurtje of twee knutselen en zonder hulp.
Da's nogal een verschil met een dag werk voor twee personen :D

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » za 08 okt, 2016 19:56

En dan moest ik ook nog foto's maken tussendoor. :lol:

Mac O.
Geregistreerd lid

Bericht door Mac O. » za 08 okt, 2016 20:49

Kun je nagaan! :lol:

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » zo 09 okt, 2016 11:44

Is de sponning waarin het raam zit dan 'automatisch' waterdicht?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 09 okt, 2016 12:05

U bent handig!

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » ma 10 okt, 2016 15:32

Rik Tuin schreef:Is de sponning waarin het raam zit dan 'automatisch' waterdicht?
Hallo Rick,

in de lijst die in de stof zit is een rubber gemonteerd, deze ligt tegen het raam aan. Vergelijkbaar met een normaal raamrubber. En ja, na de buitjes van afgelopen weekend kan ik bevestigen dat deze waterdicht is :lol:

Redi
In memoriam †

Kaduuk?

Bericht door Redi » di 15 nov, 2016 14:47

Arghh!! Rampspoed!!

Na een tijd zonder problemen te hebben mogen rondrijden heeft het noodlot toegeslagen. van het ene op het andere moment, zonder waarschuwing. Totaal kaduuk, beyond reparable....
En nu? hoe verder? Verkopen voor schrootprijs?...of toch maar repareren, tegen beter weten in, en de liefde in stand proberen te houden. Er is tenslotte al een redelijk budget geïnvesteerd. Trouw kan haar ook niet ontzegd worden...tot vandaag dan. Ik zal toch een poging wagen, tenslotte heeft ze me veel gegeven en verdient dit wel enige inzet van mijn zijde.

Iemand nog een koplampwissermotortje links liggen?

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » di 15 nov, 2016 23:04

Vast wel, succes met de zoektocht naar dit oh zo belangrijke onderdeel van vrijwel elke Saab!

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » wo 16 nov, 2016 17:40

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 16 nov, 2016 19:26

joh, die gooi ik in het ronde archief....... . altijd die wimpers op half slaap.

mocht je hem weg willen doen, is ie nog rijdbaar?

Redi
In memoriam †

Weer een jaartje verder

Bericht door Redi » wo 03 mei, 2017 14:38

Daffy (zoals ze nog steeds genoemd wordt door de minderjarige passagiers) hobbelt lekker door. Het in het vorige bericht genoemde koplampwissermotortje is inmiddels vervangen. Tijdens een blik op het www viel een berichtje op met aangeboden cabrio-onderdelen. Daaronder 2 zijpanelen in de juiste kleur en een kapzak. Een goede vervanging voor de huidige, welke er ooit in gemonteerd zijn maar waar een extra gat in zat voor een niet-origineel windscherm. De kapzak was ook al een tijdje gescheurd op de naden. De beste man had ook nog wel een wissermotortje over. De hele zooi op een avond uit Soest opghehaald en het daaropvolgende weekend de spulletjes gemonteerd. De cabriokap gedemonteerd, de kapzakken gewisseld, kap weer gemonteerd en afgesteld en wissermotor vervangen.
Intussen is ze ook alweer verjaard, sinds 24-3-2012 in ons bezit en nu dus al 5 jaar aan het genieten!
De APK-oproep valt ook altijd rond die tijd in de bus, en dus een afspraak gepland. De uitlaat was aan vervanging toe. Deze einddemper via het internet besteld. Wel een snelle levering, maar helaas: beschadigd tijdens transport en niet het gewenste exemplaar (totaal verschillend van de foto op de site). Dus retour gestuurd. Ondertussen wel in afwachting van de reactie van de leverancier de APK laten voorkeuren. Uiteraard afkeur op de uitlaat, voor de rest geen op- en of aanmerkingen. De reactie van de leverancier kwam in de vorm van een identieke (verkeerde) uitlaat, zelfs deze had ook weer transportschade... Een beetje beu van deze laksheid ("excuus, we hadden het moeten controleren voor verzending") maar een andere leverancier gezocht en gevonden. Bij J&D Van den Bosch een BSR-systeem besteld (na keurig telefonisch geadviseerd te zijn en de voor- én nadelen benoemd zijn) welk de volgende dag al bezorgd werd. Keurig verpakt in beschermende noppenfolie. Met een beetje passen en meten past deze perfect in de bumperuitsparing. Nu dus van dubbel RVS naar ovaal BSR. Het geluid is lekkerrr, mooi vol. De APK nadien een fluitje van een cent.

Afbeelding

Afbeelding

Het blijft leuk, sleutelen aan de Saab. Bijna jammer dat hij zo goed is...

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » wo 03 mei, 2017 15:05

Ben dan wel benieuwd naar de nadelen van het BSR utlaatsysteem.

a3426rage
Geregistreerd lid

Bericht door a3426rage » wo 03 mei, 2017 18:52

Rik Tuin schreef:Ben dan wel benieuwd naar de nadelen van het BSR utlaatsysteem.
Kan er me ook niks bij voorstellen! Vind hem persoonlijk nog wel wat zacht, ik ga er toch voor kiezen om de midden demper te verwijderen.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 04 mei, 2017 1:57

Op een i'tje een stuk rumoeriger dan op een turbo, vond ik bij de vakantie 9000 eigenlijk wel tof.. :mrgreen:

Gesloten