Redi's 9-3 Cabrio 1998

Voor alle Saab cabrio rijders
Gesloten
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Redi's 9-3 Cabrio 1998

Bericht door Thieuke » di 15 mar, 2016 14:49

ReinO schreef:moeilijk te vinden die verlagingsmarge. Op de Bilstein.com staat beschreven dat na montage van de B6 de auto verlaagd is en je moet checken of alles nog vrij loopt
Lijkt me raar. De schokbreker bepaald namelijk niet de rijhoogte normaal gezien. Dat doen de veren, vandaar het woord verlagingsveren..... Ik kijk even mee op de site

Edit:

Ik zie staan:

www.bilstein.com schreef:BILSTEIN B6

Performance you can feel.

If you expect more damping power from your shock absorber – even under loads – but don’t want to opt for an all-out sports model, the BILSTEIN B6 is the ideal solution.

The product benefits at a glance:
•Increased power reserves and service life, even when pulling transporters and trailers or during frequent journeys with loads
•Optimum adhesion and enhanced lane change stability in both day to day and extreme situations
Marked improvement in safety and sportiness without additional spring changes (lowering)
•BILSTEIN gas pressure technology
•BILSTEIN mono-tube/Upside-Down technology, made in Germany
•Road-tested by BILSTEIN and fine-tuned
•No German TÜV registration required

www.bilstein.com schreef:BILSTEIN B8

Performance you can feel and see.

What lowering or sport springs are to aesthetics, BILSTEIN B8 is to performance!

The product benefits at a glance:
•Shortened high-performance shock absorbers for virtually every lowering spring set and series production sport vehicles
Marked improvement in safety and performance with additional spring changes (lowering)
•Sporty approach with high level of comfort
•Precision handling and optimised vehicle control
•BILSTEIN gas pressure technology
•BILSTEIN mono-tube/Upside-Down technology, made in Germany
•Road-tested by BILSTEIN and fine-tuned

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 15 mar, 2016 15:32

ik weet het matjeu: en je bedoelt het goed en we willen allebei de juiste info geven.
Maar ik kan op het www gewoon niet de bevestiging vinden en dat ga jij ook uit van dat het buiten de marge is.

We zoeken verder. Toen ik de eibach pro kit kocht heb ik samen met de verkoper die informatie over de B6 bevestigd gekregen via Bilstein ( specs) zelf.
Als ik daar aan zou twijfelen zou ik het hier niet zo stellig neerzetten.

B6 en B8 dezelfde zuigerstangen, B8 kortere demper. dus meer verlagingsmarge vanaf 3 cm. B6 verlaagt dus sowieso je auto iets. En dat staat ook op hun site.

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » di 15 mar, 2016 15:35

AlexJ rijdt toch ook rond met B6 en Eibach? Wellicht kan hij een en ander verder toelichten?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 15 mar, 2016 16:32

volgens mij eigen merk KCP en verlaging op zijn 9-5... . die 900ng van hem weet ik ff niet meer.
en die 9-5 rijdt verbazingwekkend soepel over drempels. maar goed andere auto he?

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 15 mar, 2016 16:49

ReinO schreef: B6 en B8 dezelfde zuigerstangen, B8 kortere demper. dus meer verlagingsmarge vanaf 3 cm. B6 verlaagt dus sowieso je auto iets. En dat staat ook op hun site.
Nogmaals Rein. De veren houden de auto omhoog, en bepaalt daarmrr de rijhoogte. Een schokdemper verlaagd niet. Die dempt schokken, meer functies heeft hij niet.

Ik heb B6 met aero veren. Ik sta 1 cm lager dan met mijn standaard veren. Had ik standaard veren gemonteerd had ik op standaard rijhoogte rond gereden. Monteer je verlagingsveren voor x cm verlaging, staat je auto x cm lager dan origineel.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 15 mar, 2016 20:26

snap ik en ben het met je eens maar in dit geval refereer naar ik bilsteins eigen tekst.

wordt vervolgd

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 16 mar, 2016 23:13

Trackdayparts adverteert met b6 en lichte verlaging.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » do 17 mar, 2016 12:25

ReinO schreef:Trackdayparts adverteert met b6 en lichte verlaging.
Dat moeten zij weten. Zoals ik al zei: het kan allemaal, zonder problemen. Maar betekend niet dat het er zo voor bedoeld is geweest.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 17 mar, 2016 13:12

zo n bedrijf wijkt echt niet af van het ontwerpgebied / inzetbereik. Bij brokken zijn ze giga de klos.

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » vr 18 mar, 2016 15:36

Thieuke schreef:
ReinO schreef: B6 en B8 dezelfde zuigerstangen, B8 kortere demper. dus meer verlagingsmarge vanaf 3 cm. B6 verlaagt dus sowieso je auto iets. En dat staat ook op hun site.
Nogmaals Rein. De veren houden de auto omhoog, en bepaalt daarmrr de rijhoogte. Een schokdemper verlaagd niet. Die dempt schokken, meer functies heeft hij niet.

Ik heb B6 met aero veren. Ik sta 1 cm lager dan met mijn standaard veren. Had ik standaard veren gemonteerd had ik op standaard rijhoogte rond gereden. Monteer je verlagingsveren voor x cm verlaging, staat je auto x cm lager dan origineel.
Het klopt wel dat een auto met kortere dempers iets lager staat. Zij dragen nl. ook in beperkte mate mee aan het wagengewicht, maar de hoofdtaak is wel het opvangen van schokken, dat zondermeer ... :roll:.

:arrow:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 18 mar, 2016 18:06

en dus: B6 kan tot 3cm verlaging.
Ik verwed er een viggen ic voor.

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » ma 21 mar, 2016 17:37

Nog even op Bilstein.de http://www.bilstein.de/de/produkte/suche-service/faqs/ rondgeneusd, zie hier de gestelde vraag en het antwoord van Bilstein:

Bis zu welcher Tieferlegung kann ich einen Bilstein B6 Sport Dämpfer (nicht gekürzt) in Verbindung mit kürzeren Federn einsetzen?
Bis zu 30 mm. Das ist die typische Tieferlegung, die für Neufahrzeuge ab Werk angeboten wird. Bei Tieferlegungen über 30 mm ist es erforderlich, einen Dämpfer mit verkürztem Hub einzubauen. Dann wird die Vorspannung der Feder, die die Karosserie von dem Rad weghält, in allen Fahrzuständen erhalten. Sonst besteht die Gefahr, dass die Feder aus der Halterung rutscht und das Fahrzeug schlagartig unkontrollierbar wird.

Mijn gemoed is weer gerustgesteld,
Je mag je IC houden, hoor Rein.

Groetjes, Rein

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 21 mar, 2016 23:12

Ik ben ik met mijn cilinderslot bezig geweest. Als zit weer in elkaar, maar heb wel wat stukken over.....

Afbeelding

Zonder gekheid. Ik was het ge-emmer zat. Deze stukjes staken sommige zo ver uit de cilinder dat ik wel snap dat hij niet goed rond wilde.....
Ik heb ze er gewoon uit gelaten. Sleutel vliegt erin, draait als een malle. Ok, je kunt hem onder het rijden gewoon eruit trekken maar dat boeit me niks. Afijn.

Klein beetje genoodzaakt, bij het uit trekken van de bovenste schuif is de veer van de beveiliging kapot gegaan. Die zat daar tussen, dus had zoieso één van de veertjes van de schuifjes nodig. Eventueel zou ik de beste nog erin kunnen schuiven op de juiste plaats, maar vroeg of laat zijn die ook uitgesleten.

Leuk om te zien hoe dit stukje techniek in elkaar steekt en werkt.

Bedankt voor de fotoreportage. Gaf mij moed om er ook zelf aan te beginnen.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 21 mar, 2016 23:19

Idd dan haal je 1 schuifje er uit en da haakt de volgende weer, of een veertje lam.
Zo hoef je ook geen 2 e sleutel bij te halen.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 21 mar, 2016 23:43

Nee alleen inleren is genoeg. Past altijd :)

Gesloten