Wie rijdt cabrio met oordopppen?
-
GJ
- Geregistreerd lid
Re: Wie rijdt cabrio met oordopppen?
[]Ben benieuwd. Duimen voor redelijk weer 
-
luc26
- Geregistreerd lid
hallo allemaal,
ik vind het een beetje overdreven waar jullie het over hebben heb zelf ook een cabrio en heb nergens last van ik denk zo maar eens dat de decibellen wel meevallen oke op de snelweg en in een tunnel maar in de bebouwede kom nee hoor nergens geen last van en heb een zondag nog de kap open gehad stukje snelweg en bebouwde kom ik heb heerlijk genoten en heb alles goed kunnen horen dus wat mij betreft geen oordopjes in een cabrio
Mvg
luc
ik vind het een beetje overdreven waar jullie het over hebben heb zelf ook een cabrio en heb nergens last van ik denk zo maar eens dat de decibellen wel meevallen oke op de snelweg en in een tunnel maar in de bebouwede kom nee hoor nergens geen last van en heb een zondag nog de kap open gehad stukje snelweg en bebouwde kom ik heb heerlijk genoten en heb alles goed kunnen horen dus wat mij betreft geen oordopjes in een cabrio
Mvg
luc
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Goeie feedback, van harte bedankt allemaal
Ik ga dit weekend alvast bij de lokale speciaalzaak langs. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de resultaten van de geluidsmeting in de cabrio. Vooral de verschillen tussen alles naar beneden, met ramen omhoog en dan met een windscherm er bij interesseren me heel erg.
Wat ik me nog afvroeg: ambulanciers hebben oordoppen om het gegil van de sirene te onderdrukken, maar de andere geluiden van het verkeer komen er gewoon (voldoende) door. Is dit voor cabriorijden een betere optie dan wat verkocht wordt als doppen voor motorrijders, of is het net omgekeerd?
Wat ik me nog afvroeg: ambulanciers hebben oordoppen om het gegil van de sirene te onderdrukken, maar de andere geluiden van het verkeer komen er gewoon (voldoende) door. Is dit voor cabriorijden een betere optie dan wat verkocht wordt als doppen voor motorrijders, of is het net omgekeerd?
-
GJ
- Geregistreerd lid
Als je oordopjes laat aanmeten, dan kan je vertellen waar je ze voor nodig hebt en dan weet de maker hoe hij ze moet maken. Zo zijn er voor agenten tijdens een schietoefening ook op maat gemaakte doppen die nagenoeg afsluiten. Aanvullend dragen zij dan nog een beschermende koptelefoon. En dan nog kan er beschadiging optreden.
-
bestway
- Donateur (2x)

Ben wel benieuwd naaqr de test met een caab, heb er nooit bij stilgestaan dat er te veel herrie zou zijn tijdens open rijden behalve in een tunnel dan ............
-
paulzee
- Geregistreerd lid
In tunnel doe ik idd dopjes in de oren, verder nooit.
-
Sabriolet
- Donateur (7x)

ik rijd nu een jaar of 4 zonder oordoppen, normaliter wel ramen omhoog en windscherm op.
op de motor is het windgeruis veel erger is mijn ervaring, al wil een goede helm(Schubert C2) ook al veel schelen, daar zou ik zeker oordoppen adviseren.
In de Caab valt het reuze mee, behalve die enkele keer in een tunnel, daar wordt je niet vrolijk van al het niet je eigen uitlaat is die je hoort
veel rijplezier
Sabriolet
op de motor is het windgeruis veel erger is mijn ervaring, al wil een goede helm(Schubert C2) ook al veel schelen, daar zou ik zeker oordoppen adviseren.
In de Caab valt het reuze mee, behalve die enkele keer in een tunnel, daar wordt je niet vrolijk van al het niet je eigen uitlaat is die je hoort
veel rijplezier
Sabriolet
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Leuk ditte.. Ze zoeken tegenwoordig overal wat in vandaar waarschijnlijk het onderzoek, maar dat wil niet zeggen dat het complete onzin is. Ik zelf ben nog niet ervaren genoeg met open dak om te kunnen oordelen en heb er nooit bij stil gestaan om oordoppen te dragen als de Caab open is. Lijkt me wel een vreemd gezicht als je het ziet, hetgeen natuurlijk niet op weegt tegen een goede bescherming van je gehoor. Denk zowieso dat de walkman/discman(mp3speler) generatie(s) er minder snel iets van merkt dan de iets ouderen onder ons die vaak toch minder gewend zijn aan herrie.
Ben benieuwd naar de dB meetwaarden van CAAB_79 en NJ8 en mijn eigen ervaring in de (nabije?) toekomst.
Groet, Ralph
Ben benieuwd naar de dB meetwaarden van CAAB_79 en NJ8 en mijn eigen ervaring in de (nabije?) toekomst.
Groet, Ralph
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Draai dat maar om. De jongere iPod-generatie heeft veel vaker (onherstelbare) oorbeschadiging dan de oudere. Bij een te hoge geluidsdruk gaat hun gehoor nog sneller achteruit dan bij iemand die nog geen schade heeft. Walkman en Discman geven overigens veel minder problemen dan iPods en andere MP3-spelers, omdat de eersten altijd geleverd werden met on-ear koptelefoons, de laatsten bijna altijd met in-ears.AeroR schreef:Denk zowieso dat de walkman/discman(mp3speler) generatie(s) er minder snel iets van merkt dan de iets ouderen onder ons die vaak toch minder gewend zijn aan herrie.
-
GJ
- Geregistreerd lid
Ik heb een aantal jaren geleden een gehoortest laten doen en napratend met de arts vertelde hij dat een belangrijk percentage van de jeugd een dip in het gehoor gebied heeft, dat ligt tussen de 6KHz en 8KHz. Komt nooit meer goed en wordt alleen maar erger. Soms vind ik het jammer dat het zolang duurt voordat een gehoorbeschadiging optreedt; dan zouden ze namelijk vanuit zichzelf de muziek zachter zetten....
-
CAAB_79
- Geregistreerd lid
Nou ondanks de regen toch even een momentje gevonden om de Caab naar buiten te rijden om kort te testen.
Met kap open en cruise control op +/- 80kmh.
Windscherm en ramen omhoog, waarde op db meter tussen de 89 en 91db
Ramen en windscherm omlaag, waarde op de db meter tussen de 90 en 92db
Wat verschil maakt is de kachel vol open zetten (ongeveer +1db) en radio (afhankelijk hoe hard je hem zet natuurlijk). Maar dit zijn even snelle meetwaarden, even kwartiertje rondgereden.
Als het wat beter weer is wil ik wel opnieuw gaan meten en dan ook even goed checken dat ik alle waarden correct meet.
Met kap open en cruise control op +/- 80kmh.
Windscherm en ramen omhoog, waarde op db meter tussen de 89 en 91db
Ramen en windscherm omlaag, waarde op de db meter tussen de 90 en 92db
Wat verschil maakt is de kachel vol open zetten (ongeveer +1db) en radio (afhankelijk hoe hard je hem zet natuurlijk). Maar dit zijn even snelle meetwaarden, even kwartiertje rondgereden.
Als het wat beter weer is wil ik wel opnieuw gaan meten en dan ook even goed checken dat ik alle waarden correct meet.
-
Maus71
- Donateur (3x)

Zelfde mening, ik hoor de vogels fluitenluc26 schreef:hallo allemaal,
Mvg
luc
-
bestway
- Donateur (2x)

Dus zo overdreven is het allemaal niet ..................
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Dat zijn de vogels niet, dat zijn je hersenen die vogels horen... die er niet zijnMaus71 schreef:Zelfde mening, ik hoor de vogels fluiten