Heb je veel profijt van een windscherm ?

Voor alle Saab cabrio rijders
Steef
Geregistreerd lid

Bericht door Steef » wo 14 feb, 2007 20:52

Een windscherm is echt veel fijner! Eerst reed ik zonder maar daardoor vatte ik snel kou.. Ook is het makkelijk dat hij de achterbank bedekt dus waaien er geen spullen uit :D

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 14 feb, 2007 21:08

Overigens heb ik, voordat ik een scherm had, gemerkt dat met de afdekkappen over de neergeklapte kap heen, de wind mooier wordt afgeleid en al behoorlijk minder aan je nek loopt te wervelen op de snelweg. Ik heb wel eens ivm een naderende bui alvast de kappen eraf gehaald, maar de kap zelf nog niet dichtgedaan en bij het verderrijden merk je dan echt verschil.

eirikur
Geregistreerd lid

Bericht door eirikur » vr 16 feb, 2007 16:02

vandaag 16-02 en gisteren al open gereden omdat ik een windscherm heb, kan ook zonder maar dan met een lekkere jas en een sjaal om, met windscherm is een truitje voldoende en de verwarming een beetje aan.................wat kan het leven mooi zijn

virjinz
Geregistreerd lid

Bericht door virjinz » di 20 feb, 2007 18:40

heb m'n saabje een paar maanden gehand zonder windscherm en vind het verschil nu, dus met scherm, echt ongelofelijk.
je heb niet het nadeel van de wind die je in de nek blaast en toch het alle voordelen van het open rijden.

Frank Damen
Geregistreerd lid

Bericht door Frank Damen » zo 25 feb, 2007 23:45

Kijk ook eens op: http://www.cabrioclub.nl/saab/

Veel plezier er mee.

Sabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Sabrio » wo 28 mar, 2007 21:23

Bestaan er ook schermen waar de achterpassagiers nog kunnen zitten (kinderen in hun kinderstoel)?

rludeke
Geregistreerd lid

Bericht door rludeke » do 29 mar, 2007 14:51

Je kan jezelf natuurlijk ook het volgende aanschaffen, blijft je kapsel zeker in model :D

http://www.tchibo.nl/is-bin/INTERSHOP.e ... KU=0009227

:smart: En zeg nou eerlijk, mij staat het toch ook goed

Sabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Sabrio » do 29 mar, 2007 15:29

Ik heb al niet veel haar meer, mijn kinderen echter nog wel en dat wilde ik nog ff zo houden... :wink:

bartjanssen79
Geregistreerd lid

FANCY CARS

Bericht door bartjanssen79 » za 07 apr, 2007 23:13

Ik heb op de eerste dag dat ik mijn saaab 900 cabriolet uit 1995 kocht direct een windscherm bij fancycars (www.fancycars.nl) gekocht. Het scherm kost 220 euro. Dat bevalt zeer goed. Je kan hierdoor al heel vroeg in het jaar je dakje opengooien zonder dat het onaangenaam is. Wanneer je auto niet voorbereid is, zoals de mijne, moet er wel geboord worden. Ik kan je aanraden dit te laten doen. voor 2 tientjes kan je dit veel ellende besparen.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » zo 08 apr, 2007 21:12

Frank Damen schreef:Kijk ook eens op: http://www.cabrioclub.nl/saab/
Veel plezier er mee.
ja, gezien - van sisa-design:

1. hoe wordt deze bevestigd, achter/voor?
2. komt deze met een leren lap die vanaf de strook doorzichtige kunststof naar beneden hangt? Tot op de vloer?

avarkevj
Geregistreerd lid

heb je veel profijt van een windscherm

Bericht door avarkevj » ma 09 apr, 2007 11:29

Jongens, jongens (en ook meisjes) waarom kopen je gewoon niet een dichte auto en zet er een schuifdak in! Je haren waaien dan ook niet door elkaar! :lol:
En dan ook nog op oud Engels zo'n ding :oops:
Dez auto's zijn gemaakt om de wind te voelen 8) [quote][/quote]

r.wery
Geregistreerd lid

Bericht door r.wery » ma 09 apr, 2007 13:14

Onlangs is hier op het forum ook al over geschreven. Zie voor mijn goede ervaringen met de winddeflector van Sisa-design het onderwerp Cabrio wind deflector of zoek eerst op windscherm.
Je hoeft voor de bevestiging niet te boren. Wel moet je twee (nette)pennetjes schuin in het paneel naast de achterspeakers steken. De hangflap is NIET van leer, maar van skai. Deze is bevestigd aan het regelprofiel, dat aan de "ruit" is bevestigd en dat op de rand van de afdekplaat wordt geschoven/geklemd.
De flap hangt royaal op de vloer.
groet
Rutger

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » zo 15 apr, 2007 23:54

sisa-design windscherm is binnen - en geinstalleerd; proefritten dit weekend goed bevallen ;-) Nu even serieus nadenken over de modificatie die het mogelijk gaat maken dat Le chien ook meekan..

Paul Viking
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Paul Viking » ma 16 apr, 2007 18:59

sisa-design windscherm is binnen - en geinstalleerd; proefritten dit weekend goed bevallen
Is bij mij vorige week geplaatst door Gerard (sisa-disign), maar heb toch het probleem dat ik met mijn stoel niet in de achterste stand kan zitten waardoor je dan tegen het plexiglas zit.
Ik moet dit nog opnemen met Gerard, wordt dus nog vervolgt!
Heb het over de classic .

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

900NG windscherm in Classic

Bericht door RoccoH » wo 02 jan, 2013 12:26

tonke40 schreef:Voor de twee voorstoelen een wereld van verschil.Voor mij de beste investering ooit in een 900 classic terwijl die er nooit origineel voor zijn gemaakt. Met een kleine aanpassing is echter een origineel 900 NG scherm hier geschikt voor te maken....
wat houdt deze kleine aanpassing dan in?

Plaats reactie