sinds het laatste bericht zijn er weer een paar zaken aangepakt. Sommige noodzakelijk, andere stonden al een tijdje op het verlanglijstje.
Als eerste de nummerplaathouder. Achter had ik al eens een plaathouder van een eigen tekst voorzien, maar dit bleek toch niet helemaal weer- en windbestendig. Na in Engeland een paaltje te hebben geraakt wat niet links reed, moest de voorste ook vervangen worden.

Gelijk dus maar twee via internet besteld, met de gewenste tekst!

Via het forum ook een bumper- en skirtset gevonden, in de gewenste kleur 170. Hiervoor op een woensdag even na het werk op- en neer naar Rotterdam. Normaal in een Saab een mooi ritje, echter heeft een cabrio net niet genoeg laadcapaciteit om een complete bumperset inclusief skirts te bergen, dus moest de Megane Break er aan geloven. Het is bijna een straf...
Afgelopen zaterdag een gaatje in de agenda gevonden om de set te monteren. Begonnen met de skirts, een fluitje van een eurocent. De foto's spreken voor zich (we zijn gek op plaatjes, las ik ergens). Vervolgens de achterbumper (de oude) losgehaald, wat ook vrij simpel ging. Even opletten op de beide zijbevestigingen, maar daarna trek je 'm er zo af. Echter even vergeten dat ik net getankt had... nog wel de stille hoop dat de gasvuldop gedemonteerd kon worden zonder de slang los te nemen, maar al snel bleek dat ijdele hoop. Om niet een hele volle tank gas weg te laten lopen, de oude bumper maar weer terug gemonteerd totdat de tank leeg is gereden. Gelukkig wel kunnen vaststellen dat de 'nieuwe' bumper, waarbij de vuldop in de onderlip zit, qua lengte van gasslang geen problemen gaat geven.
Als sluitstuk de voorbumper gemonteerd, waarvoor de koplampen, koplampwissers en richtingaanwijzers los moeten, maar ook hier blijkt de sleutelvriendelijkheid in het ontwerp. Voor je het weet liggen de onderdelen naast de auto, met opvallend weinig schroefjes en boutjes in vergelijk met andere merken.
Na de montage van de (bijna) complete set de auto nog even gewassen. Het staat super, maar dat wisten de liefhebbers al. Volgende stap is de upgrade naar AS3, maandag halen we deze op. Onderstaand de foto-impressie van de montage van de skirtset.
Groet Rein