Nurnburgring rijden met open dak: jawel het mag!

Voor alle Saab cabrio rijders
Sneepie
Geregistreerd lid

Nurnburgring rijden met open dak: jawel het mag!

Bericht door Sneepie » wo 02 sep, 2009 10:21

mag dat?

Ik kom er via http://www.nuerburgring.de/index.php?id=361 niet achter.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 02 sep, 2009 10:31

Geen idee, maar het is wel beter voor je dak om het open te hebben. Met gesloten dak komt er op hoge snelheid een enorme zuigkracht op je dak te staan. Volgens mij raadt Saab het ook af om harder dan 200 (?) te rijden met je dak dicht.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » wo 02 sep, 2009 13:34

oh ja? 250 gps met dak dicht ging prima :lol:

ik heb wel eens fotos van cabrios op de ring gezien met open dak dus het gebeurt wel (of het mag is een tweede)

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 02 sep, 2009 13:38

Nou heb met het dak gesloten en open al vaker ver boven de 200 km/u gereden en het is er nog niet afgezogen. Wel een 9.3 Sport Cabrio, maar dat maakt wat dat betreft niet veel uit.
Die oude 900NG/9.3 cabrio heeft wel niet zo'n super wegligging en een 2.3 die heeft toch geen turbo. Dus zo extreem wordt daar niet meegereden :wink:
Ik denk dat je er gewoon mag rondrijden met je kap open, je rijdt toch voor eigen risico en met een open kap heb je een beter overzicht en vooral achterzicht, want het grootste risico is dat er veel met zeer verschillende snelheden wordt gereden. Je moet dus vooral opletten wie er achter je rijdt en of die niet voorbij willen met een moordgang.
Lijkt mij trouwens erg leuk om eens te doen en lijkt mij met een cabrio ook veel leuker.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » wo 02 sep, 2009 14:57

Op de Nordschleife is de duitse wegenverkeerswet van toepassing, open rijden is derhalve geen enkel probleem.

93paul
Geregistreerd lid

Bericht door 93paul » wo 02 sep, 2009 15:05

dekt je verzekering iets op het moment dat er wat gebeurt of is dit gewoon helaas pindakaas ?

groet,

paul

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » wo 02 sep, 2009 15:35

Daarover wordt veel gespeculeerd, het verschilt van geval tot geval, ik rijd altijd onder de aanname van het pindakaas scenario ;-)

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 02 sep, 2009 15:47

Hopelijk wordt het niet hetzelfde als dat hilarische filmpje op internet, nauwelijks op de baan en al in de greppel :oops:
Het verraderlijke van de Nürnburgring en ook bv Franchorchamps is dat de baan na regen niet overal even snel opdroogt. Dus zet de EPC of TCS maar niet uit :lol: en rij niet te veel in de schaduw van de bomen :wink:
Het schijnt idd gewoon een openbare weg te zijn, dus je neemt eigenlijk niet deel aan een racefestijn. Maar het lijkt er wel veel op 8)

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 02 sep, 2009 16:26

Ook erg handig en nu in de aanbieding bij www.partsforsaabs.com de steering clamp & brace kit, slechts 90 Pond.
Voor wat strakke rondjes te draaien :wink:

maus
Geregistreerd lid

Bericht door maus » wo 02 sep, 2009 21:18

De ring bestaat uit twee banen, de oude en de nieuwe. Van de nieuwe kun je op touristendagen de Nordschleife rijden, iedereen wordt toegelaten en is 22 km lang.

maus
Geregistreerd lid

Bericht door maus » wo 02 sep, 2009 21:19

correctie op bovenstaand bericht: de oude baan is de Nordschleife.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 02 sep, 2009 22:17

Je kunt je berichten later ook verbeteren c.q. wijzigen, naast "quote" staat "wijzig", maar alleen bij je eigen berichten.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » do 03 sep, 2009 8:47

TCSE schreef:oh ja? 250 gps met dak dicht ging prima :lol:
Het kan wel, maar met een classic of een oud model 9-3 zal je dak na zo'n rit wel een stukje slapper hangen als je dik over de 200 hebt gereden.

Sneepie
Geregistreerd lid

Bericht door Sneepie » do 03 sep, 2009 15:06

Het is niet mijn bedoeling om, met deze dame op leeftijd, baanrecords te gaan breken (dat gaat met een 2.3i ook helemaal niet lukken :wink:). De kick is het wat mij betreft om, met het dak eraf, te genieten van al het moois om ons heen. Ik hoef daar qua snelheid niet zozeer deel aan te nemen.

Wat ik me wel blijf afvragen is in hoeverre het 'echt' openbare weg is. Er zijn immers voor motorrijders ook aparte kledingvoorschriften om op de ring te mogen rijden (geen spijkerbroek, beschermende kleding etc.).

Gewoon dakkie eraf een gaaaaaan, als het niet mag/de bedoeling is dan horen we dat vanzelf wel. Ik laat het nog wel even weten.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 03 sep, 2009 18:11

Die eisen voor motorrijders zijn niet verwonderlijk, je hebt maar twee wielen en ze rijden vaak erg hard. Als je dan geen beschermende kleding draagt loop je een behoorlijk extra risico :oops:

Plaats reactie