Ik ga op zoek. Wie helpt mij verder?

Voor alle Saab cabrio rijders
Arthurj
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Ik ga op zoek. Wie helpt mij verder?

Bericht door Arthurj » wo 07 apr, 2021 20:54

Dat is wel het geval, die van ons is ook import en daar geeft de RDW het ook aan. En het staat er ook; "dit voertuig is buiten Nederland geregistreerd geweest" en als het in NL geregistreerd wordt heb je import.

ghulst
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Bericht door ghulst » wo 07 apr, 2021 21:02

Ik heb, niet geheel toevallig, vorige week een handgeschakelde 2.8 V6 gereden. Heerlijke motor, maar de sensatie dat de turbo er ook bij komt is bij een 2.0T veel meer aanwezig dan bij een V6. Dat komt ook door het verschil aan koppel tussen de twee motoren op het moment dat de turbo nog niet meedoet. En dat moment vind ik zelf wel bijdragen aan de rij-ervaring.
Bijna een Saab 9-3 cabrio... Nog een paar nachtjes slapen.
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- Triumph Tiger XC / Ducati 600 SS
Ex: Alfa Romeo (2), Citroen (6), Volvo (4), Peugeot (2), VW (2), Mini, Subaru, Ford, Toyota, Jeep, Mazda, Opel

Arthurj
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Bericht door Arthurj » wo 07 apr, 2021 21:14

RoelandV schreef:
wo 07 apr, 2021 20:43
@ghulst: nee, dat is niet juist. In dat geval volgt GEEN OORDEEL:
Niet goed gelezen, inderdaad; GEEN OORDEEL bij import o.a. Bij deze auto staat ONLOGISCH. Je hebt gelijk RoelandV.

ghulst
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door ghulst » vr 09 apr, 2021 22:05

Dit wordt een apart weekend... De hele week Marktplaats, Autoscout en Autotrader in de gaten zitten houden, maar er zijn geen interessante auto's bij gekomen. Dus wachten hoe het verhaal in Middelburg eventueel verder gaat. Die 2.0t in Drachten vind ik wel heel mooi, maar een setje Aero bumpers en skirts zijn ook weer niet heel makkelijk te vinden en dan spuiten en monteren...

Dit weekend maar eens kijken of ik de Ducati klaar kan maken voor het seizoen dan. ;)
- Citroën Jumpy XL DC
Ex: Alfa Romeo (2), Citroen (6), Volvo (4), Peugeot (2), VW (2), Mini, Subaru, Ford, Toyota, Jeep, Mazda, Opel

Henk-Jan
Geregistreerd lid
Regio: Outside Europe

Bericht door Henk-Jan » vr 09 apr, 2021 22:33

Als je je verveelt ... en je hebt net zo bedachtzaam je Tiger gekocht, ben ik wel benieuwd waarom je geen 1200 GS hebt aangeschaft of dat dit nog eens in de planning staat. Misschien kan je je gedachten hier eens delen, zou het met plezier lezen: viewtopic.php?f=16&t=111482&start=885

Ik rijd nu een CBF 1000 van 2006, met groot genoegen overigens, maar zou in een jaar of 2-5 wel eens op een 1200 GS(A) van 2009-2012 willen overstappen. Heb trouwens ook de Tiger XC 800 al in gedachten gehad, maar met sozius lijkt me het para- en teleleversysteem van de GS wel prettig t.o.v. de Triumph. Fijn stabiel. Voor een rondje rossen heb ik een kleine naked staan, dus die wens is al in vervulling gegaan.
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab rijden ook zo fijn...

Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Te koop in NL(?): Toyota Celica Liftback AT160 (MY87) 2014 - ...

ghulst
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door ghulst » vr 09 apr, 2021 23:06

LOL, ik heb even bedachtzaam mijn Tiger gekocht, inderdaad. Nou ja, dat was wel een iets ander verhaal. Ik zal mijn verhaal op een later moment nog eens in dat motortopic zetten. Een leuke teaser is alvast dat de Tiger de vervanger is van mijn BMW 1150 GS, die een vriend van mij heeft overgenomen.
- Citroën Jumpy XL DC

Mrwhoopie
Donateur 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Regio: BE - Limburg / Limbourg

Bericht door Mrwhoopie » za 10 apr, 2021 17:33

ghulst schreef:
vr 09 apr, 2021 22:05
Dit wordt een apart weekend... De hele week Marktplaats, Autoscout en Autotrader in de gaten zitten houden, maar er zijn geen interessante auto's bij gekomen. Dus wachten hoe het verhaal in Middelburg eventueel verder gaat. Die 2.0t in Drachten vind ik wel heel mooi, maar een setje Aero bumpers en skirts zijn ook weer niet heel makkelijk te vinden en dan spuiten en monteren...

Dit weekend maar eens kijken of ik de Ducati klaar kan maken voor het seizoen dan. ;)
De verkoper in Drachten heeft zowat alles wat Saab had gewoon in stock en hij is heel fair. Dus als je een mooie cabrio wil met leuke extra's kan je
  • Nog heel lang zoeken
  • Bij Velteck in Drachten langsgaan en je wensen duidelijk maken en dan kunnen ze jouw dat perfect regelen
Ik had je dat adres al eerder doorgegeven, maar het is jouw feestje 8)
There are no old Saab's,only new owners

ghulst
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door ghulst » za 10 apr, 2021 17:42

LOL, dat is zo en de 2.0t Vector die ze hebben staan is wel mooi. Tegelijkertijd is het ook letterlijk aan de andere kant van het land. 3+ uur rijden als het meezit. Maar goed, ik zal hem eens een mailtje doen.

Tegelijkertijd wordt er hier in de buurt nog aan een Aero gewerkt, maar daar wil ik pas definitief een knoop over doorhakken als het uiterlijk daarvan gedaan is.

En lang zoeken is zeker ook een optie. Ik heb eerder al eens iets gekocht dat niet naar mijn zin was en dan gaat het na een paar maanden ook weer weg. Ik ken mezelf. Dan zoek ik liever langer.
- Citroën Jumpy XL DC

RoelandV
Geregistreerd lid
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door RoelandV » za 10 apr, 2021 18:03

@ghulst: ik word altijd een beetje huiverig als men weken nodig heeft om een Saab "klaar" te maken voor de verkoop.
Dan denk ik: wat mankeert er dan allemaal aan?
Keep on smiling!

ghulst
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door ghulst » za 10 apr, 2021 18:16

Ik niet, maar daarom heb ik de auto ook gezien toen hij binnenkwam. Dan moet je wel door wat dingen heen kijken die ze nog aan gaan pakken. ;) Nu ben ik benieuwd of dat er ook uit komt zoals ik hoop. ;) En de spuiter hier heeft een toptijd op dit moment, dus dan moet je wachten.
- Citroën Jumpy XL DC

WilNiks
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Utrecht

Bericht door WilNiks » za 10 apr, 2021 18:18

Weken voor klaarmaken klinkt inderdaad raar. Maar de zaak kennende ook juist weer niet. Mijn auto heeft daar maanden gestaan als inruiler met een defecte turbo. Af en toe een uurtje en dan rustig aan weer verkoop gereed maken.
De rust van het Zeeuwse platteland? De verkoop van Saabs als secundair t.o.v. onderhoud?
Ik vond het heerlijk winkelen daar. "Nog een bakkie koffie? 'Ja, daar hangt een klok.Past toch wel bij het interieur toch? " :D
9.3 cabrio midnight blue, creme leder. 2001
yamaha MT-01 rockslate 2007

RoelandV
Geregistreerd lid
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door RoelandV » za 10 apr, 2021 18:42

Zo'n (gedeeltelijk) overgespoten cabrio blijft voor mij een interessant Tema.... :D
Keep on smiling!

ghulst
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door ghulst » za 10 apr, 2021 19:15

Als je wat parkeerschadetjes hebt, dan is het handiger om de boel netjes te maken. ;)

Tegelijkertijd ben ik wel realistisch en wil ik eerst het eindresultaat zien. ;)
- Citroën Jumpy XL DC

ghulst
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door ghulst » za 10 apr, 2021 23:49

Nog een 2.0t, dus was eigenlijk al buiten de boot gevallen, omdat het geen Aero is en een vijf-bak heeft, maar toch. Heeft iemand hier nog gedachten bij? Amerikaanse auto. https://link.marktplaats.nl/m1685952892

Afbeelding
- Citroën Jumpy XL DC

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Regio: NL - Provincie Overijssel

Bericht door Gårdarket » zo 11 apr, 2021 5:33

De gedachte bij een van origine Amerikaanse auto is altijd bij mij "oh schadebak". Maar dat is en blijft uiteraard een gedachte want is verder nergens op gebaseerd omdat ik de auto in zijn geheel niet ken. Een kleine glimlach kan ik overigens niet onderdrukken want de verkoper doet moeite om zijn kenteken onzichtbaar op de foto's te maken terwijl deze dan wel weer gewoon in de advertentie staat.
Een airco hoeft van mij niet zo nodig, ik ben van nature al cool genoeg.

Saab 99 gl, "Walnoot"
Saab 900 T16S Aero
Subaru Forester

Plaats reactie