Raamgeleiding deuren 900ng & 93 hetzelfde?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Carroda
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Overijssel

Raamgeleiding deuren 900ng & 93 hetzelfde?

Bericht door Carroda » vr 08 nov, 2019 10:59

Ik ben langzaam van achteren naar voren door alle probleempjes heen aan het werken.. en ben nu bij de ramen aan gekomen.
De pdf voor de afstelling (lijkt me een originele saab manual) heb ik gevonden. maar ik verwacht dat de rollen van de voorramen ook versleten/kapot zullen zijn, dus deze wil ik voordat ik begin met afstellen toch gaan vervangen.

de groene rollen heb ik al thuis liggen. maar ik heb begrepen dat, in ieder geval de 93, de ramen voor 3 rollen hebben. 2 vast op de ruit, en die grone gol op het mechanisme. Zijn deze rollen/blokjes hetzelfde bij de 900ng?

Het gaat dus om deze gevallen:
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... /rd5361910

Bij R&D staan deze namelijk niet bij de 900ng in de lijst, bij die staan alleen de groene rollen. ook bij J&D en bij Elferink gezocht, maar ook niet tegen gekomen. vandaar de vraag.

ReinO
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: Raamgeleiding deuren 900ng & 93 hetzelfde?

Bericht door ReinO » vr 08 nov, 2019 13:01

allemaal hetzelfde en wat niet kapot is hoef je niet te vervangen? maar goed sommigen willen dat toch:)
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04.18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Carroda
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Raamgeleiding deuren 900ng & 93 hetzelfde?

Bericht door Carroda » vr 08 nov, 2019 14:17

Ik had laatst de bijrijders ruit er uit, om de klink te vervangen. hier waren de 2 schijven die achter op de ruit zitten los (een klein konisch stuk op de ruit vast, en de grote schijf los.. ) Was mooi glad, geen breuk ofzo zichtbaar, dus dacht dat dit wel goed zou zijn. maar bij de 93 is het dus een deel, dus gok ik dat die van mijne dus wel kapot zullen zijn. :lol:

Ik ga niets zinloos vervangen. maar de rammen staan nu scheef (sluiten boven niet aan met de achterruit) en ze rammelen wat. Dus denk dat dit geen overbodige luxe is. :)

Thanks voor de tip. dan bestel ik die schijfjes ook gewoon.

Plaats reactie