(paar dagen) cabrio rijden

Voor alle Saab cabrio rijders
Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid
Berichten: 10889
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
Regio: Outside Europe

Re: paar dagen cabrio rijden

Bericht door 72sonett3 » wo 15 mei, 2019 19:36

Sonab schreef: -900-NG is denk ik vergelijkbaar met de 9-3, iets ouder, dus goedkoper, maar ook meer roestkans.
De kap van een NG900 werkt helemaal elektrisch vs hydraulisch bij de anderen. Dat is een grote bron van storingen, ze zijn daar niet voor niets weer mee gestopt bij de 9-3.
Een classic 900 cabrio kan een goede investering zijn, die houden minimaal hun waarde, de anderen zijn weggegooid geld.
Laatst gewijzigd door 72sonett3 op wo 15 mei, 2019 23:26, 2 keer totaal gewijzigd.
MH
Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone12345, C5503 or SM-G900F using Tapatalk.

'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'79 Saab 96 (LPG) - Jubileumregister
'83 900 8v (LPG)
'?? Saab 006
'95 900SE cabrio
'99 9-3 T

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur 2019
Donateur 2019
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45

Re: paar dagen cabrio rijden

Bericht door Sonab » wo 15 mei, 2019 21:47

Dus als ik het goed begrijp heeft de 900ng echt een andere (en storingsgevoeliger) kaptechniek dan de 9-3 OG.
Dat wist ik dus alvast niet!
SAAB. Karakter op wielen.
Saab 900 T16 Red Arrow 1988
Saab 900i 5 drs 1989, rood (gesloopt)
Saab 9000 CSE 1996, blauw (sold)
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw (sold)
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit (sold)
Saab 9000 CSE 1995, rood (sold)
Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!

Gebruikersavatar
Mrwhoopie
Donateur 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 2552
Lid geworden op: zo 09 sep, 2012 22:52
Regio: BE - Limburg / Limbourg

Re: paar dagen cabrio rijden

Bericht door Mrwhoopie » wo 15 mei, 2019 22:46

72sonett3 schreef:
wo 15 mei, 2019 19:36
Sonab schreef: -900-NG is denk ik vergelijkbaar met de 9-3, iets ouder, dus goedkoper, maar ook meer roestkans.
De kap van een NG900 werkt helemaal elektrisch vs hydraulische bij de anderen. Dat is een grote bron van storingen.
Een classic 900 cabrio kan een goede investering zijn, die houden minimaal hun waarde, de anderen zijn weggegooid geld.
:shock: Denk dat elke cabrio wel een toekomstige classic is, de echte classics kan je niet betrouwbaar inzetten en roesten gewoon weg als je geen deftige stalling hebt.Dus om nu te stellen dat elke andere Saab geld weggegooid is :-S+ Ooit was er een periode dat een Honda Camino ook niets waard was en je ze overal kon oprapen of meenemen, nu denk ik, waarom heb ik het nooit gedaan want die dingen stijgen in waarde...en zo zal het met de Saab cabrio's ook wel gaan.
There are no old Saab's,only new owners

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid
Berichten: 10889
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
Regio: Outside Europe

Re: paar dagen cabrio rijden

Bericht door 72sonett3 » do 16 mei, 2019 4:16

Mrwhoopie schreef:
wo 15 mei, 2019 22:46
... Om nu te stellen dat elke andere Saab geld weggegooid is.
Elke andere Saab cabrio.
MH
Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone12345, C5503 or SM-G900F using Tapatalk.

'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'79 Saab 96 (LPG) - Jubileumregister
'83 900 8v (LPG)
'?? Saab 006
'95 900SE cabrio
'99 9-3 T

Gebruikersavatar
jaap noord
Geregistreerd lid
Berichten: 2494
Lid geworden op: za 10 sep, 2011 13:34

Re: paar dagen cabrio rijden

Bericht door jaap noord » do 16 mei, 2019 10:46

Geen enkel probleem met m'n elektrisch kapje. De tonneau motor is het grootste probleem, deze iets aanpassen en klaar.
Tenminste geen last van lekkende hydro cilinders, die A: bijna niet te krijgen zijn, en B: reteduur. Ach het is maar net hoe je het bekijkt.
SAAB 900Si 2.3 Talladega.
CAAB 900SE 2.0T

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur 2019
Donateur 2019
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45

Re: paar dagen cabrio rijden

Bericht door Sonab » vr 17 mei, 2019 17:09

Er is erg veel aanbod aan Caabs, zelfs onder de €2000,-. Een oudere caab in gebruikte staat is natuurlijk wat je dan kunt verwachten. Maar je vraagt je bovendien af, zeker als ze bij een handelaar staan: wat koop je dan aan onderhuidse drama's qua roest, slechte kappen en motorproblemen (BS)...?
Wat zou ongeacht type, bouwjaar en km stand een redelijk minimumbedrag zijn om een vertrouwde en betrouwbare caab op de kop te tikken?
SAAB. Karakter op wielen.
Saab 900 T16 Red Arrow 1988
Saab 900i 5 drs 1989, rood (gesloopt)
Saab 9000 CSE 1996, blauw (sold)
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw (sold)
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit (sold)
Saab 9000 CSE 1995, rood (sold)
Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!

Gebruikersavatar
Dabutcha76
Donateur 2016 + 2018
Donateur 2016 + 2018
Berichten: 723
Lid geworden op: do 26 dec, 2013 11:18
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: (paar dagen) cabrio rijden

Bericht door Dabutcha76 » vr 17 mei, 2019 19:42

Aankoopkeuring kan veel initiële ellende voorkomen.
2008 snow silver 9-5 Sport Estate 2.0t, Hirsch stage 1 | 1997 black 900NG cabriolet 2.0i

Gebruikersavatar
Rubberen Robbie
Geregistreerd lid
Berichten: 47
Lid geworden op: do 14 feb, 2008 1:19

Re: (paar dagen) cabrio rijden

Bericht door Rubberen Robbie » vr 17 mei, 2019 23:37

9.3 tot nieuw model 2003 heeft 4 hydraulische cilinders voor de kap. Lekken bijna altijd, kosten c.a. 400 euro per stuk............. Zou zelf (heb ik ook) voor een model na 2003 gaan. Heb daarvoor eentje uit 2000 gehad en bij Van Dongen de cilinders laten vervangen. De cilinders van na 2003 zijn veel beter.
Ik rijd geen auto, ik rijd Saab.

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur 2019
Donateur 2019
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45

Re: (paar dagen) cabrio rijden

Bericht door Sonab » za 18 mei, 2019 13:15

Goede tip! Dank.
SAAB. Karakter op wielen.
Saab 900 T16 Red Arrow 1988
Saab 900i 5 drs 1989, rood (gesloopt)
Saab 9000 CSE 1996, blauw (sold)
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw (sold)
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit (sold)
Saab 9000 CSE 1995, rood (sold)
Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!

Plaats reactie