Haagse Saabs

1967-1984
Gebruikersavatar
Menno
Geregistreerd lid
Berichten: 8595
Lid geworden op: do 26 jul, 2007 16:00
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Haagse Saabs

Bericht door Menno » ma 24 mar, 2008 19:41

Even nieuw topic, omdat in de praktijk sleutelen aan de groene, de rooie en, als Jelger er zoals vandaag is, de gle door elkaar lopen. Voorlopige titel van het interactieve feuilleton: Haagse 99's?

Afijn: Jelger zal nog wel met fotootjes komen, maar vandaag hebben we geprobeerd een Pierburg in een '71 te zetten. Werkelijk fantastische constructie bedacht om de gashendel (is bij de groene een staaf die direct aan de carburateur draait, dus geen gaskabel te bekennen) aan te laten sluiten op de Pierburg, zonder choke en stationair kwijt te raken. We waren al erg blij met het resultaat toen we erachter kwamen dat een lullig koelslangetje naar het inlaatspruitstuk in de weg zit. Gvd, ouwe carburateur maar eens gedemonteerd, schoongemaakt en er weer op gezet. Twee maal op de terugweg de auto stilgezet om een aantal stelschroeven in en uit te draaien, rijdt wel ietsje beter nu...

Verder gerommeld aan de electriciteit van de gle, achtergekomen dat benzinepomp geen stroom krijgt. Nog geen grommende gle dus, maar lang zal het niet duren. Hersens gekraakt over ontbrekende dimlichten van de groene, hoofdcylinder van de rooie losgehaald.

En dat omringd door schijtende honden, invalidenwagentjes op diesel en totale gekken :D

Ook een paar foto's gevonden. Druk doende enkele onderdelen van de carbs uit te wisselen:

Afbeelding

En dat kromme rotslangetje naast de plek voor de carb zat uiteindelijk in de weg:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Menno op zo 20 feb, 2011 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Even geen Saab

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Bericht door jelger » ma 24 mar, 2008 20:06

Pierburg inderdaad op het 1.85l blok, maar ja, zoals je pijltjes duiden, kwamen we vast te zitten op koelslang met de chokebediening.

Afbeelding

koud.... koud .. koud.
1e daad met de GLE: raam bestuurdersdeur zit er in en vast.
moet de schema's maar doornemen mbt de schakeling benzinepomp.
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

baszwolle
Geregistreerd lid
Berichten: 9452
Lid geworden op: ma 17 okt, 2005 23:38
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door baszwolle » ma 24 mar, 2008 21:16

afstand rubber blok die wel eens wordt toegepast op de pierburg, geeft zoiets geen oplossing?
niet meer aanwezig, op wereldreis. 2013 terug

Gebruikersavatar
Gerardus
Geregistreerd lid
Berichten: 412
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 18:12
Regio: NL - Provincie Drenthe

Den Haag goes 99

Bericht door Gerardus » ma 24 mar, 2008 21:19

Mooie klus succes met de carburatie aanpassingen aan de groene 99.
Laatst gewijzigd door Gerardus op ma 24 mar, 2008 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Bericht door jelger » ma 24 mar, 2008 21:31

dat afstandsblok af niet genoeg afstand.
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Gebruikersavatar
Menno
Geregistreerd lid
Berichten: 8595
Lid geworden op: do 26 jul, 2007 16:00
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Menno » ma 24 mar, 2008 21:32

@Bas: dat was wel de eerste gedachte (nou ja, vlak na &%#$), maar we konden geen bouten die lang genoeg waren bedenken: moeten in het spruitstuk geschroefd worden, waarna etc etc en uiteindelijk afgesloten met moertje op de carb. Lange tapeinden ongeveer, met behoorlijk specifiek draad. Lastig spul om aan te komen en dan staat de staaf ook nog eens zo scheef als een aangerande lantaarnpaal.
Even geen Saab

Gebruikersavatar
Menno
Geregistreerd lid
Berichten: 8595
Lid geworden op: do 26 jul, 2007 16:00
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Menno » ma 24 mar, 2008 21:33

En zo spraken ze elkaar tegen: allebei juist overigens.
Even geen Saab

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Bericht door jelger » ma 24 mar, 2008 21:48

doen we het ruim van de GLE er even bij. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

baszwolle
Geregistreerd lid
Berichten: 9452
Lid geworden op: ma 17 okt, 2005 23:38
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door baszwolle » ma 24 mar, 2008 22:04

maar ehh wat was nu mis met originele carb?

die latere c900 carburateurtjes hebben zo'n enorm rubber tussen de carb en inlaat zitten maar misschien nog niet voldoende.

een gewone cd 175, is die misschien op die plek wat gunstiger qua ruimte?


edit: hoe noem je zo'n rubber nu in het engels?? zit ff te googlen
niet meer aanwezig, op wereldreis. 2013 terug

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Bericht door jelger » ma 24 mar, 2008 22:12

ja Bas, dat rubber was niet voldoende.
misschien met 2 of 3 rubbers...

ik denk gewoon een andere CD175 gewoon de beste oplossing. het was leuk prutsen, maar gaat niet lukken met een Pierburg.
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

baszwolle
Geregistreerd lid
Berichten: 9452
Lid geworden op: ma 17 okt, 2005 23:38
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door baszwolle » ma 24 mar, 2008 22:15

jelger schreef:ja Bas, dat rubber was niet voldoende.
misschien met 2 of 3 rubbers...

ik denk gewoon een andere CD175 gewoon de beste oplossing. het was leuk prutsen, maar gaat niet lukken met een Pierburg.
oke...dacht ff mee. meen te herinneren dat die dingen wel 2 cm breed waren.
niet meer aanwezig, op wereldreis. 2013 terug

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Bericht door jelger » ma 24 mar, 2008 22:17

oh je meedenken is prima !
klopt, ze zijn een cm of 2 dik.
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

baszwolle
Geregistreerd lid
Berichten: 9452
Lid geworden op: ma 17 okt, 2005 23:38
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door baszwolle » ma 24 mar, 2008 22:20

7581473

epc nummer..

en nu schei ik er mee uut.

mooie motorruimte van jou auto jelger...bah, nieuw
niet meer aanwezig, op wereldreis. 2013 terug

baszwolle
Geregistreerd lid
Berichten: 9452
Lid geworden op: ma 17 okt, 2005 23:38
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door baszwolle » ma 24 mar, 2008 22:32

die pot in het linker scherm, is dat voor de stuurbekrachtiging?

kun je daar eens een foto van maken, van de pomp of zo...wel interessant. dacht namelijk dat zo'n pomp rechts aan de mototsteun hing maar zie hem nie
niet meer aanwezig, op wereldreis. 2013 terug

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Bericht door jelger » ma 24 mar, 2008 22:39

is inderdaad de stuurbekrachtigingsvloeistofpot. Hoort zo itt de 900 lokatie. Ik zal er wel een paar detail foto;s van maken. Moet van de week toch inventariseren wat ik van Classica mee wil nemen.
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Plaats reactie