Haagse Saabs
- Menno
- Geregistreerd lid
- Berichten: 8595
- Lid geworden op: do 26 jul, 2007 16:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Haagse Saabs
Even nieuw topic, omdat in de praktijk sleutelen aan de groene, de rooie en, als Jelger er zoals vandaag is, de gle door elkaar lopen. Voorlopige titel van het interactieve feuilleton: Haagse 99's?
Afijn: Jelger zal nog wel met fotootjes komen, maar vandaag hebben we geprobeerd een Pierburg in een '71 te zetten. Werkelijk fantastische constructie bedacht om de gashendel (is bij de groene een staaf die direct aan de carburateur draait, dus geen gaskabel te bekennen) aan te laten sluiten op de Pierburg, zonder choke en stationair kwijt te raken. We waren al erg blij met het resultaat toen we erachter kwamen dat een lullig koelslangetje naar het inlaatspruitstuk in de weg zit. Gvd, ouwe carburateur maar eens gedemonteerd, schoongemaakt en er weer op gezet. Twee maal op de terugweg de auto stilgezet om een aantal stelschroeven in en uit te draaien, rijdt wel ietsje beter nu...
Verder gerommeld aan de electriciteit van de gle, achtergekomen dat benzinepomp geen stroom krijgt. Nog geen grommende gle dus, maar lang zal het niet duren. Hersens gekraakt over ontbrekende dimlichten van de groene, hoofdcylinder van de rooie losgehaald.
En dat omringd door schijtende honden, invalidenwagentjes op diesel en totale gekken
Ook een paar foto's gevonden. Druk doende enkele onderdelen van de carbs uit te wisselen:
En dat kromme rotslangetje naast de plek voor de carb zat uiteindelijk in de weg:
Afijn: Jelger zal nog wel met fotootjes komen, maar vandaag hebben we geprobeerd een Pierburg in een '71 te zetten. Werkelijk fantastische constructie bedacht om de gashendel (is bij de groene een staaf die direct aan de carburateur draait, dus geen gaskabel te bekennen) aan te laten sluiten op de Pierburg, zonder choke en stationair kwijt te raken. We waren al erg blij met het resultaat toen we erachter kwamen dat een lullig koelslangetje naar het inlaatspruitstuk in de weg zit. Gvd, ouwe carburateur maar eens gedemonteerd, schoongemaakt en er weer op gezet. Twee maal op de terugweg de auto stilgezet om een aantal stelschroeven in en uit te draaien, rijdt wel ietsje beter nu...
Verder gerommeld aan de electriciteit van de gle, achtergekomen dat benzinepomp geen stroom krijgt. Nog geen grommende gle dus, maar lang zal het niet duren. Hersens gekraakt over ontbrekende dimlichten van de groene, hoofdcylinder van de rooie losgehaald.
En dat omringd door schijtende honden, invalidenwagentjes op diesel en totale gekken
Ook een paar foto's gevonden. Druk doende enkele onderdelen van de carbs uit te wisselen:
En dat kromme rotslangetje naast de plek voor de carb zat uiteindelijk in de weg:
Laatst gewijzigd door Menno op zo 20 feb, 2011 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Even geen Saab
- Gerardus
- Geregistreerd lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 18:12
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Den Haag goes 99
Mooie klus succes met de carburatie aanpassingen aan de groene 99.
Laatst gewijzigd door Gerardus op ma 24 mar, 2008 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Menno
- Geregistreerd lid
- Berichten: 8595
- Lid geworden op: do 26 jul, 2007 16:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
@Bas: dat was wel de eerste gedachte (nou ja, vlak na &%#$), maar we konden geen bouten die lang genoeg waren bedenken: moeten in het spruitstuk geschroefd worden, waarna etc etc en uiteindelijk afgesloten met moertje op de carb. Lange tapeinden ongeveer, met behoorlijk specifiek draad. Lastig spul om aan te komen en dan staat de staaf ook nog eens zo scheef als een aangerande lantaarnpaal.
Even geen Saab
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9452
- Lid geworden op: ma 17 okt, 2005 23:38
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
maar ehh wat was nu mis met originele carb?
die latere c900 carburateurtjes hebben zo'n enorm rubber tussen de carb en inlaat zitten maar misschien nog niet voldoende.
een gewone cd 175, is die misschien op die plek wat gunstiger qua ruimte?
edit: hoe noem je zo'n rubber nu in het engels?? zit ff te googlen
die latere c900 carburateurtjes hebben zo'n enorm rubber tussen de carb en inlaat zitten maar misschien nog niet voldoende.
een gewone cd 175, is die misschien op die plek wat gunstiger qua ruimte?
edit: hoe noem je zo'n rubber nu in het engels?? zit ff te googlen
niet meer aanwezig, op wereldreis. 2013 terug
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9452
- Lid geworden op: ma 17 okt, 2005 23:38
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
oke...dacht ff mee. meen te herinneren dat die dingen wel 2 cm breed waren.jelger schreef:ja Bas, dat rubber was niet voldoende.
misschien met 2 of 3 rubbers...
ik denk gewoon een andere CD175 gewoon de beste oplossing. het was leuk prutsen, maar gaat niet lukken met een Pierburg.
niet meer aanwezig, op wereldreis. 2013 terug