hulp gevraagd, waterpomp lek

1967-1984
freakyenzo
Geregistreerd lid

Re: hulp gevraagd, waterpomp lek

Bericht door freakyenzo » wo 23 mei, 2018 21:17

afgelopen weekend bezig geweest aan de waterpomp. ik heb het vlak van de waaier wat tegen de waterseal aan draait nog wat verder geschuurd. daarna de waaier met loctite 601 op de as gelijmd. na 2 dagen goed laten drogen heb ik weer koelwater in het systeem gedaan, en het systeem ontlucht. de waterpomp lijkt nu weer zoals vanouds te werken. Dit keer lekte hij niet meer uit de leak hole, het systeem was lek vrij. ben er een stuk mee weesten rijden, en alles lijkt weer zoals vanouts te werken.
ik had opgezocht naar wat informatie over de verschillende typen waterpompen. ik kon niet veel informatie vinden op het internet. echter de as die ik heb die is vertand, de impeller is gewoon cilindrisch. ik heb op internet weinig kunnen vinden over wat voor waaier er op de as zou moeten, maar mogelijk zou de waaier dan ook vertand moeten zijn, dat zou logisch zijn.
@tool. ik heb inderdaad dat type waterpomp met dat boutje met linkse draad. ik heb eveneens loctite op het boutje gedaan.

dus al met al is het probleem hopelijk opgelost. ik ga wel nog even kijken voor een andere waaier. eens kijken of een originele waaier vertanding heeft. ik kon op internet weinig informatie vinden. heeft iemand hier kennis van?

Plaats reactie