Ophangingbevestigingsdeel is dit nieuw te krijgen?

1967-1984
Plaats reactie
Ienemien
Geregistreerd lid
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 08 jan, 2018 16:34
Regio: NL - Provincie Friesland

Ophangingbevestigingsdeel is dit nieuw te krijgen?

Bericht door Ienemien » ma 08 jan, 2018 19:09

Hallo mede saabliefhebbers,

Een maand terug heb ik mijn eerste saab gekocht. Een 99 GL uit 1983.
Ik heb hem gekocht met een nieuwe APK, maar helaas heb ik alleen de 1e week in de auto kunnen rijden. Hij had toch wat probleempjes. Een aantal problemen verholpen en toen kwamen we het volgende tegen: de ophanging aan de passagierszijde achter blijkt amper vast te zitten.
De Saab heeft een tijd terug een ongeluk gehad (er zit ook een deuk in het spatbord) en wij denken dat daarbij druk op de stang gekomen is, waardoor deze het oog waar hij aan vast zit verbogen heeft. Ook denken wij dat daardoor lak losgeslagen is waarna het is gaan roesten
en nu dus echt rot is. Zie bijgevoegde fotoalbumlink.
Dit probleem moet opgelost worden, want het is niet verantwoord op deze manier te rijden.
We vroegen ons af of er voor het rotte deel een nieuw deel te krijgen is. Dit zou namelijk aanzienlijk schelen in de tijd dat we er mee bezig zijn. Als dit niet zo is moeten we zelf het deel maken uit plaat en dat is nou eenmaal meer werk en ook lastiger.
Graag horen we of iemand hier iets over weet.

https://myalbum.com/album/LMc5339mDLXz

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16527
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Ophangingbevestigingsdeel is dit nieuw te krijgen?

Bericht door turbopilot » ma 08 jan, 2018 19:26

Komt niet van de deuk, dit komt wel eens vaker voor bij 99 / 900

Zelf ook een keer zoiets gehad, deel uit een donor Saab geslepen en netjes hersteld . Het deel kun je ook van een 900 classic halen.

Sommige delen van het plaatwerk kun je maken uit vlakke plaat :wink:
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Plaats reactie