Saab verkopen

1967-1984
Plaats reactie
straks
Geregistreerd lid
Berichten: 33
Lid geworden op: do 01 aug, 2013 15:53
Regio: NL - Provincie Overijssel

Saab verkopen

Bericht door straks » wo 08 mar, 2017 20:51

Goedenavond,

Omdat er in mijn privesituatie e.e.a. is veranderd ben ik genoodzaakt om mijn geliefde project te verkopen. Ik heb over een x aantal weken geen plaats meer waar mijn Saab veilig en droog kan staan. Ik vind het doodzonde als de Saab in weer en wind voor de deur geparkeerd staat, dit maakt het dat ik nu heb besloten de Saab van de hand te doen. Middels dit bericht wil ik de Saab (nog) niet verkopen, maar ben ik puur nieuwschierig naar wat de Saab en onderdeken nog op zouden brengen. Mogelijk dat iemand hier daar wat over kan roepen?

DE SAAB
Het betreft een blauwkleurige Saab 99 GL uit 1983 met een 255.XXX op de klok. De Saab is voorzien van een Nederlands kenteken, en is hier in 1983 op de markt gekomen. De Saab is voorzien van een leren interieur uit een Saab 900. De Saab heeft een 8000km geleden een grote onderhoudsbeurt gekregen waarbij ook de radiateur is vervangen. De Saab rijdt echt lekker, schakelt en remt zoals het hoort.

BINNENZIJDE
De binnenzijde van de auto is echt netjes te noemen. Voorzien van leren stoelen en achterbank uit een Saab 900. Het hemel oogt als nieuw. Wel hangt het bijrijders portier aan de binnenzijde onderaan los. Ik denk dat dit te herstellen is middels een paar nietjes, edoch nog niet aan toe gekomen. En de draaiknop van het dashboard kastje zit los, werkt zoals het hoort alleen kan deze eruit gepakt worden.

EXTRA
Bij de Saab komt een doos vol onderdelen, mij echter onbekend wat het precies is. Ik ben buitengewoon a-technisch. Ook zitten er nog extra achterlicht units en een set turbo velgen bij. Vanzelfsprekend zit hierbij ook het originele blauwkleurige stoffen interieur (achterbank en stoelen).

Niet geheel onbelangrijk, de auto is afgelopen November helemaal roest vrij gemaakt (wielkasten achter waren doorgerot evenals de bodemplaat bij de kofferbak). Aansluitend is de originele lak helemaal gepolijst, welke nu blinkt als nieuw. Beiden zijn 'zwart' gedaan waardoor ik hiervan geen factuur kan overleggen. Maar het is aan de auto te zien, zo netjes en o zo glimmen.

GESCHIEDENIS
De auto is sinds de verkoop binnen 1 en dezelfde familie gebleven. Deze hebben vorig jaar bij de verkoop mij een boekwerk en een dvd meegegeven met alle onderhoudshistorie tot dusver. Ook alle facturen van de afgelopen jaren zijn aanwezig. Leuk om te lezen!

TE DOEN
Natuurlijk is het een project, en stonden er nog een aantal dingen op de planning, niet noodzakelijk maar ik zou dit in de toekomst anders graag gedaan hebben:
-Poeder coaten van de Turbovelgen en deze eronder schroeven :lol: ;
- De antenne in ere herstellen (is onderop bij de voet beschadigd, zit er momenteel ook niet op);
- Uitlijnen (het is minimaal, maar het stuur staat heel iets scheef);
- Sluiting dashboard kastje, deze zit los.

In mijn optiek is het gewoon een echt leuke en zeer fijn rijdende Saab. Helaas voor mij nog van korte duur.

Mocht iemand een idee hebben waar ik de auto tzt het beste kan verkopen, of als iemand een idee heeft van wat bovengenoemde nog waard is, dan hoor ik het heel graag. Ook heb ik veel foto's, maar dit is via mijn iPad onbegonnen werk. Op het forum staan nog wel wat foto's. Liefste zie ik de auto naar een enthousiasteling gaan zodat de Saab nog jaren rond tuft.

Gregroet,

Simon

Gebruikersavatar
Raggare
Geregistreerd lid
Berichten: 5383
Lid geworden op: di 01 mar, 2011 13:04
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Saab verkopen

Bericht door Raggare » do 09 mar, 2017 13:34

Jammer dat je hem weg moet doen.

Ik zou hem op zoveel mogelijk plekken aanbieden als ik jou was.
Op facebook heb ik iemand op jou topic met verkoopplannen gewezen. Deze persoon is misschien wel geïnteresseerd in de Saab van jou.
Saab 99 1984
VW Up! 2021
VW E-Up! 2022

straks
Geregistreerd lid
Berichten: 33
Lid geworden op: do 01 aug, 2013 15:53
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Saab verkopen

Bericht door straks » do 09 mar, 2017 19:07

Indien er interesse is dan is mijn telefoonnummer per pb beschikbaar! Dank voor het meedenken...

straks
Geregistreerd lid
Berichten: 33
Lid geworden op: do 01 aug, 2013 15:53
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Saab verkopen

Bericht door straks » zo 19 mar, 2017 19:04

Staat inmiddels op Marktplaats...

http://link.marktplaats.nl/m1144911994

Gebruikersavatar
stievun
Geregistreerd lid
Berichten: 65
Lid geworden op: do 28 mei, 2015 16:25
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Saab verkopen

Bericht door stievun » zo 19 mar, 2017 21:09

Vind het een hele fraaie wagen Straks!

Het is dat ik net een leuke 90 gekocht heb maar anders....
Saab 9-5 Aero Sport Estate (2007) Zilvergrijs
Saab 90 (1987) Malachietgroen
ex Saab 900 2.1i sedan (1991) Ambassadeursblauw verkocht
ex Saab 900c (1987) Rood verkocht

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31470
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Saab verkopen

Bericht door Sapphire » zo 19 mar, 2017 21:14

Prachtige auto!

Gebruikersavatar
Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 1638
Lid geworden op: di 17 apr, 2012 16:21
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Saab verkopen

Bericht door Gårdarket » di 21 mar, 2017 18:56

Op MP is er in ieder geval animo zat, gezien het aantal keren dat de auto als "favoriet" bewaard is.

Zonde dat je 'm gaat verkopen maar desalniettemin succes met de verkoop.
Een airco hoeft van mij niet zo nodig, ik ben van nature al koel genoeg.


Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Saab 99 gl, "Walnoot", det var en gång, 2012-2021
Subaru Outback

Plaats reactie