Slecht starten injectie/turbo opgelost

1967-1984
Plaats reactie
Robert65
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Utrecht

Slecht starten injectie/turbo opgelost

Bericht door Robert65 » wo 27 nov, 2019 8:50

Deze quick-fix uit eigen ervaring wil ik jullie niet onthouden (aangezien dit toch wel een onderwerp is wat vaak op het forum naar voren komt).
Mijn '79 T2 had het bekende slecht starten bij warme/lauwe motor (met name na een tijdje stilstaan).
Een paar weken geleden ben ik naar mijn lokale garagist gestapt (merkloos en ik kom hier met andere auto's ook altijd graag; ik wordt goed en deskundig geholpen ongeacht de auto (oud of nieuw) en er wordt nooit wat zonder een belletje vervangen). Hij was ten eerste al een die niet moeilijk begon te kijken toen ik het over de K-jetronic had (wat een Saab-deskundige waar ik langs ben gegaan wel deed) en zelfs aangaf er geen probleem in te zien.
Hij heeft de boel getest en nagekeken en wat blijkt; direct na mijn benzinepomp (die in de tank hangt) hoort een terugslagklep te zitten, en die zat er niet.
De vraagbaak laat ook zien dat bij de originele pomp deze in de pomp zit, maar blijkbaar is die van mij dus al eens vervangen door 1 die dat niet meer heeft. Ik had nog een reservepomp van een 900 (met zo'n lange uitgaande buis waar dus wel een terugslagklep in zit). Deze gemonteerd en onder alle condities is het direct starten en lopen.
Afgelopen weekend de oude pomp terug gemonteerd met een banjo-bout met geïntegreerde terugslagklep en nu ook feilloos koud en warm starten. Met de oude pomp kan het deksel in de kofferbakbodem tenminste ook weer gemonteerd worden (de 900 pomp is gewoon wat te hoog, maar goed als reserve te houden.

Ary van Hoorne
Donateur 2016
Donateur 2016
Regio: Kies een regio:

Re: Slecht starten injectie/turbo opgelost

Bericht door Ary van Hoorne » ma 02 dec, 2019 15:00

Bedankt voor de tip! Zal aan deze post denken als ik ook warme start problemen heb. Groet, Ary

Plaats reactie