- waarom haal ik 175PK met een LPT? hoe kan ik controleren of de ECU die erin zat daadwerkelijk van een LPT is? eruit halen en laten uitlezen? het lijkt meer op een FPT ECU wat erin zit, ook omdat er geen verschil is met de FPT ECU van Speek.
- tijdens de eerste 4 metingen blijft het mengsel rond de 14.7 om pas vanaf 5000rpm rijker te worden, dit hoort zo? Tijdens de laatste meting waarbij de druk ook hoger was wordt er om die reden eerder ook meer ingespoten?
- volgens de ervaring van de rollenbankman had hij verwacht dat het vermogen op LPi hoger zou zijn dan op benzine, dit is in de meting echter andersom. Zouden jullie dit ook verwachten?
- bij de eerste 4 metingen bleef de basisdruk (ongeveer 0.45 bar overigens) onderin de toeren netjes constant, wanneer de druk hoger in de toeren opliep ging deze schommelen. Naar mijn idee is dit een indicatie dat er iets niet helemaal lekker gaat. Of de ECU probeert bij te regelen of er werkt iets niet helemaal zoals het hoort (kapotte APC-klep? waste-gate?), waar zou ik het moeten gaan zoeken? Bougies waren nieuw, DI heb ik van de week gewisseld (geen verschil), een tweede APC-klep heb ik liggen dus die ga ik nog proberen.