Shell V-Power en BP Ultimate 98

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gebruikersavatar
Daan Paul
Donateur 2014
Donateur 2014
Berichten: 322
Lid geworden op: za 15 feb, 2014 1:58
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door Daan Paul » za 16 jun, 2018 9:24

De Aero krijgt alleen Aral 102 (en soms BP Ultimate). Nu ook maar eens de V-power 98 proberen dan.
Saab 9³ Aero 2001 - vijfdeurs zwart - AUT - origineel 205pk (2017-heden)
Saab 9³ SE Business Edition LPT 2001 - vijfdeurs Steel Grey - origineel Saab 185pk HPT tune (2007-2017)
Saab 9³ S LPT 2000 - vijfdeurs zwart - 150pk (2003-2007)
MG Midget Mk III 1972 - BRG RWA 1275cc - 75pk (1997-heden)

Gebruikersavatar
RoccoH
Donateur 2015 + 2019
Donateur 2015 + 2019
Berichten: 5086
Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door RoccoH » za 16 jun, 2018 10:39

Marco251988 schreef:
za 16 jun, 2018 8:17
...In de beschrijving van de video over dit product, wordt beweerd dat de auto daarvoor eerst gemapped moet worden. Heeft iemand hier meer uitleg over?
Ik heb nu geen laptop bij me dus kan het niet checken, maar als ik het mij goed herinner heeft de Hirsch tune een aparte ontstekingsmap voor RON98 benzine. Dus dan kan jouw Sport Estate profiteren van de hogere klopvastheid; iets meer vermogen en lager verbruik.
Bij de standaard Saab map van de 9-3 NG modellen is er geen verschil tussen de ontstekingsmap voor RON 95 en RON 98 en is het verschil alleen psychologisch ;)

J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 1317
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door J.vandermeulen » za 16 jun, 2018 10:43

Geldt dat ook voor 9-3 ng met een tune van Dion? Ik meende dat je dan beter wel octaan 98 kunt tanken (voor benzine auto's uiteraard).
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T biopower

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Geregistreerd lid
Berichten: 12995
Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
Regio: Outside Europe

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door Henk-Jan » za 16 jun, 2018 11:10

Als hij hem zo voor je heeft afgesteld wel, maar omdat hij de tune naar wens maakt, hoeft dat in jouw geval niet zo te zijn. Beter stuur je hem even een PB erover.
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab-rijden ook zo fijn...

Heden: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Te koop in NL(?): Toyota Celica Liftback AT160 (MY87) 2014 - ...
Het begin: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013

Gebruikersavatar
Marco251988
Donateur 2018
Donateur 2018
Berichten: 52
Lid geworden op: za 10 feb, 2018 23:33
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door Marco251988 » za 16 jun, 2018 12:06

RoccoH schreef:
za 16 jun, 2018 10:39
Marco251988 schreef:
za 16 jun, 2018 8:17
...In de beschrijving van de video over dit product, wordt beweerd dat de auto daarvoor eerst gemapped moet worden. Heeft iemand hier meer uitleg over?
Ik heb nu geen laptop bij me dus kan het niet checken, maar als ik het mij goed herinner heeft de Hirsch tune een aparte ontstekingsmap voor RON98 benzine. Dus dan kan jouw Sport Estate profiteren van de hogere klopvastheid; iets meer vermogen en lager verbruik.
Bij de standaard Saab map van de 9-3 NG modellen is er geen verschil tussen de ontstekingsmap voor RON 95 en RON 98 en is het verschil alleen psychologisch ;)

Heb een Hirsch tune erop zitten, maar ben echt tevreden nu over de Shell 98:)
9-3 estate 2.0T vector Hirsch 240 PK 2007

J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 1317
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door J.vandermeulen » za 16 jun, 2018 12:10

Prof. Hillebrink, al wakker?
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T biopower

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur 2014 + 2019
Donateur 2014 + 2019
Berichten: 5792
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door reiernumans » ma 18 jun, 2018 21:46

V-power is al sinds een paar maanden 98. Met mijn 900 Classic merk ik daar geen verschil mee t.o.v. BP Ultimate of Firezone Competition 102. Die laatste is vooral schreeuwend duur, BP Ultimate betekent voor mij altijd omrijden (hoewel niet heel erg veel), Shell V-Power kan ik op twee plekken tanken aan mijn woon-werk route.

Gek genoeg merk ik dat hij minder lekker loopt op 98 van een merkloze pomp.. Ik hou het lekker bij de (iets duurdere) merk-98 dus.
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

Gebruikersavatar
Marco251988
Donateur 2018
Donateur 2018
Berichten: 52
Lid geworden op: za 10 feb, 2018 23:33
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door Marco251988 » ma 18 jun, 2018 22:20

reiernumans schreef:
ma 18 jun, 2018 21:46
V-power is al sinds een paar maanden 98. Met mijn 900 Classic merk ik daar geen verschil mee t.o.v. BP Ultimate of Firezone Competition 102. Die laatste is vooral schreeuwend duur, BP Ultimate betekent voor mij altijd omrijden (hoewel niet heel erg veel), Shell V-Power kan ik op twee plekken tanken aan mijn woon-werk route.

Gek genoeg merk ik dat hij minder lekker loopt op 98 van een merkloze pomp.. Ik hou het lekker bij de (iets duurdere) merk-98 dus.
Klopt, ik merk wel met Shell dat de motor stationair aanzienlijk beter draait, dan met BP ultimate. Althans zo voelt het. Snellere reactie bij het optrekken ook! Heb je die Loogman super plus 100 al geprobeerd Reier?
9-3 estate 2.0T vector Hirsch 240 PK 2007

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur 2014 + 2019
Donateur 2014 + 2019
Berichten: 5792
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door reiernumans » ma 18 jun, 2018 22:25

Nee, Loogman is voor mij net een beetje uit de route en volgens mij zijn ze vooral goed in auto's wassen. Hun brandstofprijzen zijn niet echt om over naar huis te schrijven.. Aangezien ik met 102 in de tank behalve een groter gat in m'n portemonnee geen verschil merkte t.o.v. 'normale' 98 ga ik er niet vanuit dat ik met 100 octaan van Loogman wel verschil ga merken.. Hij doet precies wat 'ie moet doen op zowel V-power als Ultimate, ben wel tevreden met m'n pomp opties zo ;-)
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

Gebruikersavatar
Marco251988
Donateur 2018
Donateur 2018
Berichten: 52
Lid geworden op: za 10 feb, 2018 23:33
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door Marco251988 » ma 18 jun, 2018 22:34

Klopt zijn aardig aan de prijs inderdaad! De pompjes aan de zijdelweg, en mijdrecht zijn mijn opties. Mocht ik uit willen wijken naar de BP dan moet ik naar bovenkerk. Bij welke firezone tankte jij die 102?
9-3 estate 2.0T vector Hirsch 240 PK 2007

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur 2014 + 2019
Donateur 2014 + 2019
Berichten: 5792
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door reiernumans » ma 18 jun, 2018 23:14

Zijdelweg en Mijdrecht.. Let me guess, jij bent een (mede-)N201 coureur elke dag? Dat zijn ook mijn go-to pompen. Aangezien ik meer richting de Amsterdam kant woon is de BP tegenover de VU dan mijn go-to voor Ultimate.

Als je vanaf Mijdrecht richting Amstelveen rijdt kun je een stukje om via Uithoorn, daar zit een (onbemande) Firezone waar ze 102 hebben. Ondanks dat ze geen personeel te betalen hebben was die benzine overigens ruim 20ct/L duurder dan Ultimate/V-Power..
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

dado
Geregistreerd lid
Berichten: 297
Lid geworden op: di 15 apr, 2014 21:31
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door dado » di 19 jun, 2018 11:43

Maar hoe weten we dat V-Power nu 98 is dan?
Overal staat nog steeds 95 aangegeven. (almere)
Saab 9-3 coupe 2.0T 2001
stage 3/4, TD04, 3" RVS uitlaat systeem, hirsch cobra, etc..

Other rides:
Saab 9-3 Estate 2006 Hisrch 225PK
BMW 315 (1983)

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur 2014 + 2019
Donateur 2014 + 2019
Berichten: 5792
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door reiernumans » di 19 jun, 2018 13:21

Shell website schreef:Ons beste product is nog beter geworden. Onze nieuwste generatie Shell V-Power Benzine met een octaangetal van RON 98, zorgt voor meer efficiëntie en nog betere prestaties.
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

Gebruikersavatar
RoccoH
Donateur 2015 + 2019
Donateur 2015 + 2019
Berichten: 5086
Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door RoccoH » di 19 jun, 2018 20:02

dado schreef:
di 19 jun, 2018 11:43
Maar hoe weten we dat V-Power nu 98 is dan?
Overal staat nog steeds 95 aangegeven. (almere)
En daarvoor was Shell V-Power volgens mij RON 97 hier in Nederland. Echter da's geen officiële categorie in Nederland voor brandstoffen waardoor het als RON 95 verkocht moest worden: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shell_V-Power

Gebruikersavatar
Marco251988
Donateur 2018
Donateur 2018
Berichten: 52
Lid geworden op: za 10 feb, 2018 23:33
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98

Bericht door Marco251988 » di 19 jun, 2018 20:09

reiernumans schreef:
ma 18 jun, 2018 23:14
Zijdelweg en Mijdrecht.. Let me guess, jij bent een (mede-)N201 coureur elke dag? Dat zijn ook mijn go-to pompen. Aangezien ik meer richting de Amsterdam kant woon is de BP tegenover de VU dan mijn go-to voor Ultimate.

Als je vanaf Mijdrecht richting Amstelveen rijdt kun je een stukje om via Uithoorn, daar zit een (onbemande) Firezone waar ze 102 hebben. Ondanks dat ze geen personeel te betalen hebben was die benzine overigens ruim 20ct/L duurder dan Ultimate/V-Power..

Klopt Reier, heerlijk stukje asfalt bij de juiste tijden! Zo 20 ct nog wel... dan houd ik het ook bij 98😆😆
9-3 estate 2.0T vector Hirsch 240 PK 2007

Plaats reactie