Shell V-Power en BP Ultimate 98
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 01 nov, 2009 6:35
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Shell V-Power en BP Ultimate 98
Hallo,
ben al een tijdje opzoek naar een goeie brandstof voor mijn Saab 9000 CD T16 van 1988 met Saab Tech APC.
3inch RVS downpipe RVS uitlaat tot waar de kat gezeten heeft, vanaf hier heb ik een jetflow 3 inch uitlaat.
heb een overboost 1,3 bar en 1,0 bar geregeld.
op de testbank bijna 250pk
ben er nu achter dat BP ultimate 98 de beste brandstof is. vind dat m'n 9000 niet optimaal loopt op Shell V-Power.
had met BP ultimate 98 bijna 250pk heb geen idee wat ie doet met Shell V-Power. voor mijn gevoel presteerd mijn auto een stuk minder op Shell V-Power.
ik vraag mij zo af wat jullie ervaringen zijn met verschillende brandstoffen.
ben al een tijdje opzoek naar een goeie brandstof voor mijn Saab 9000 CD T16 van 1988 met Saab Tech APC.
3inch RVS downpipe RVS uitlaat tot waar de kat gezeten heeft, vanaf hier heb ik een jetflow 3 inch uitlaat.
heb een overboost 1,3 bar en 1,0 bar geregeld.
op de testbank bijna 250pk
ben er nu achter dat BP ultimate 98 de beste brandstof is. vind dat m'n 9000 niet optimaal loopt op Shell V-Power.
had met BP ultimate 98 bijna 250pk heb geen idee wat ie doet met Shell V-Power. voor mijn gevoel presteerd mijn auto een stuk minder op Shell V-Power.
ik vraag mij zo af wat jullie ervaringen zijn met verschillende brandstoffen.
SAAB 9000 CSE 2.3 T16 "94 (is helaas niet meer)
PEUGEOT 309 2.0 GTI16 "91 (in een lange winterslaap)
PEUGEOT 309 1.4 GL "87 (daily driver)
PEUGEOT 309 2.0 GTI16 "91 (in een lange winterslaap)
PEUGEOT 309 1.4 GL "87 (daily driver)
- carlsson
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9630
- Lid geworden op: do 26 feb, 2009 1:49
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
Rij zelf met duitse ARAL 102 of 98, BP98 komt imho ook van de raffinaderijen van ARAL. Die twee bedrijven maken deel uit van hetzelfde concern.
Als je een type brandstof hebt gevonden waar je motor goede prestaties op levert moet je daar eigenlijk consequent mee blijven rijden als het ff kan
Als je een type brandstof hebt gevonden waar je motor goede prestaties op levert moet je daar eigenlijk consequent mee blijven rijden als het ff kan
Saabdrama: Hybris Nemesis Catharsis
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
Dat kan kloppen, V-power is hele schone 95.
Als het een hoger octaan zou zijn, hadden ze dat er echt wel bij gezet.
In duitsland heeft de V-Power een hoger oktaangetal.
Als het een hoger octaan zou zijn, hadden ze dat er echt wel bij gezet.
In duitsland heeft de V-Power een hoger oktaangetal.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
- millerman
- Donateur (3x)
- Berichten: 12061
- Lid geworden op: ma 23 feb, 2009 12:42
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
Volgens Shell heeft V-Power octaangetal 97. In Nederland mag alleen 95 en 98 worden verkocht. Aangezien het geen 98 is, moet het als 95 verkocht worden. In Duitsland verkoopt bijna ieder merk ook nog Racing Benzin. Shell heeft daarbij naast de standaard V-Power ook nog een variant met octaangetal 100. Alle andere prut is wel opgeleukte 95, heb je niets aan. Denk aan Total Excellium etc.
Bij mij ook alleen Ultimate, aangezien het de enige fatsoenlijke 98 is die in Nederland te krijgen is. In België kan het ook bij andere pompen en in Duitsland altijd Aral-102 (want dat is veel leuker ).
Bij mij ook alleen Ultimate, aangezien het de enige fatsoenlijke 98 is die in Nederland te krijgen is. In België kan het ook bij andere pompen en in Duitsland altijd Aral-102 (want dat is veel leuker ).
Saab 9-5 2.3t MY03 "LeBoque Noir" †3-9-'09
Saab 9-5 2.3T MY04 "LeBoque Bleu" †30-5-'13
Saab 9-5 Aero MY04 "LeBoque Brun"
Saab 9-5 2.3T MY04 "LeBoque Bleu" †30-5-'13
Saab 9-5 Aero MY04 "LeBoque Brun"
- Garrett
- Lid van verdienste
- Berichten: 8196
- Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 14:37
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
in België is V-Power ook gewoon RON98. Iedere pomp heeft hier nog gewoon 98.op schreef:Dat kan kloppen, V-power is hele schone 95.
Als het een hoger octaan zou zijn, hadden ze dat er echt wel bij gezet.
In duitsland heeft de V-Power een hoger oktaangetal.
Dat verdwijnen van 98 in Nederland blijf ik zo absurd vinden! De enige serieuze brandstof is dan nog BP.
'06 Volvo V50 2.4i
'07 Mitsubishi Outlander Turbo (EVO VIII)
'98 9000 Anni 2.3 HPT | '97 900 Caab 2.0i | '00 9-5 Aero | '00 9-5 2.0t Estate | '99 9-3 SE Coupé 2.2TiD | '97 9-5 SE 2.3t | '95 9000 2.3i CSE | '96 900 Coupé Carlsson | '88 900 T8 Red Arrow #31
'07 Mitsubishi Outlander Turbo (EVO VIII)
'98 9000 Anni 2.3 HPT | '97 900 Caab 2.0i | '00 9-5 Aero | '00 9-5 2.0t Estate | '99 9-3 SE Coupé 2.2TiD | '97 9-5 SE 2.3t | '95 9000 2.3i CSE | '96 900 Coupé Carlsson | '88 900 T8 Red Arrow #31
- joachiem
- Geregistreerd lid
- Berichten: 5309
- Lid geworden op: vr 16 jul, 2004 22:30
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
Ik zie bij de meeste pompen hier dat er enkel Ron95 en Ron95 super clean blabla te krijgen is.......nergens v-power 97 of Ron98 meer te vinden(al tank ik niet veel in NL,enkel als het niet anders kan) en de prijs van die super clean en zuinig is net zo hoog als de 98 die ze er eerder verkochten!
Als ik hoger octaan benzine wil tanken rij ik naar Duitsland want daar staat duidelijk Shell V-power Octaan 100 op de pomp
Als ik hoger octaan benzine wil tanken rij ik naar Duitsland want daar staat duidelijk Shell V-power Octaan 100 op de pomp
restauratie/onderhoud/onderdelen/advies-aankoop nodig..stuur mij een pb.
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12484
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
Ik gooi er al bijna 2 jaar (zo lang heb ik m'n 900 ) Vpower in, daar loopt'ie prima op. De eerste paar keer Fuelsave maar daar liep'ie stationair niet zo heel mooi op. (erg wisselvallig in rpm) BP ultimate wil ik nog altijd eens proberen, maar de dichtstbijzijnde pomp is een beetje uit de route, dus kom ik toch maar steeds bij mijn trouwe schelpje terug.
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 44
- Lid geworden op: zo 18 apr, 2010 11:32
- Regio: - kies een regio
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
Ik heb zelf een Saab 9-3 SS uit 2003 met een 1.8 turbo motor en heb zowel Total Excellium, BP Ultimate als Shell Ultimate uitgeprobeerd.
Het slechtst/minst opzienbarend vond ik Shell V-Power. Op de een of andere manier vond ik de motor wat rauw lopen op deze brandstof. Het mooist cq. rustigst loopt de motor op BP Ultimate voor mijn gevoel. Het motorgeluid lijkt lager te liggen en de motor loopt erg soepel en zijdezacht (beter kan ik het niet omschrijven).
Ik heb niet gemerkt dat de auto opeens veel sneller is (maar ik ben in het algemeen een rustige rijder) maar voor mijn gevoel rijdt de auto op BP Ultimate rustiger, makkelijker en ligt het mototgeluid lager.
Total Excellium vind ik een hele goede tweede. Deze brandstof tank ik meestal omdat er een Total pompstation vlak bij me in de buurt ligt.
Ook op Total Excellium loopt de motor rustiger, makkelijker en stiller in mijn beleving en rijdt de auto 'makkelijker' hoewel het effect iets minder sterk is dan bij BP Ultimate.
Ik las laatst een onderzoek van studenten van de Hogeschool die e.e.a. hadden uitgezocht en tot de conclusie waren gekomen dat deze premium brandstoffen de beloofde verbeteringen niet waar maakten.
Dat kan best zo zijn maar omdat voor mijn gevoel de motor lekkerder loopt op deze premium benzine blijf ik het geld over hebben voor Total Excellium of BP Ultimate.
Rainer
Het slechtst/minst opzienbarend vond ik Shell V-Power. Op de een of andere manier vond ik de motor wat rauw lopen op deze brandstof. Het mooist cq. rustigst loopt de motor op BP Ultimate voor mijn gevoel. Het motorgeluid lijkt lager te liggen en de motor loopt erg soepel en zijdezacht (beter kan ik het niet omschrijven).
Ik heb niet gemerkt dat de auto opeens veel sneller is (maar ik ben in het algemeen een rustige rijder) maar voor mijn gevoel rijdt de auto op BP Ultimate rustiger, makkelijker en ligt het mototgeluid lager.
Total Excellium vind ik een hele goede tweede. Deze brandstof tank ik meestal omdat er een Total pompstation vlak bij me in de buurt ligt.
Ook op Total Excellium loopt de motor rustiger, makkelijker en stiller in mijn beleving en rijdt de auto 'makkelijker' hoewel het effect iets minder sterk is dan bij BP Ultimate.
Ik las laatst een onderzoek van studenten van de Hogeschool die e.e.a. hadden uitgezocht en tot de conclusie waren gekomen dat deze premium brandstoffen de beloofde verbeteringen niet waar maakten.
Dat kan best zo zijn maar omdat voor mijn gevoel de motor lekkerder loopt op deze premium benzine blijf ik het geld over hebben voor Total Excellium of BP Ultimate.
Rainer
- Roger
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1715
- Lid geworden op: za 06 okt, 2007 18:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
V-power is net geen 98, belangrijkste eigenschap is de reinigende werking. Met een gebruikte auto die op andere benzines is gereden merk je het resultaat na 4-5000 km. Dan raakt het "oude" vuil opgelost en gaat de auto betere rijden. Gooi je het in een nieuwe dan blijft hij schoon.
http://picasaweb.google.com/saabpartsonline" onclick="window.open(this.href);return false;
9-5 Estate 2.0t aut. G3 2005
tijdje vreemd geweest
9-5 Estate S 2.0T 200pk 1999 sold
9000 CSE Anniversary 2.3t aut. G3 1997 sold
900 NG 2.0s aut 1994: sold
9-5 Estate 2.0t aut. G3 2005
tijdje vreemd geweest
9-5 Estate S 2.0T 200pk 1999 sold
9000 CSE Anniversary 2.3t aut. G3 1997 sold
900 NG 2.0s aut 1994: sold
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 13:16
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
Er is ook een kassa avontuur geweest waarbij bleek dat alle premium brandstoffen even veel km's rijgenot hadden, er was dus geen voordeel in aantal afgelegde km's bij premium's.
Wat ik voel is dat mijn auto op ultimate meer vermogen heeft, en laat dát nou net zijn wat er op de kassa test niet getest is tussen de verschillende brandstoffen. Aantal extra pk's bij een turbo motor...
In mijn auto alleen maar ultimate 98
Gr Gijs
Wat ik voel is dat mijn auto op ultimate meer vermogen heeft, en laat dát nou net zijn wat er op de kassa test niet getest is tussen de verschillende brandstoffen. Aantal extra pk's bij een turbo motor...
In mijn auto alleen maar ultimate 98
Gr Gijs
Laatst gewijzigd door inactief op di 11 jan, 2011 0:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Garrett
- Lid van verdienste
- Berichten: 8196
- Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 14:37
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
Gijs, pech dat ze de Shell Fuel Save pakten. Oftewel, gewone RON95... Doorgestoken kaart om de burger weer iets om te zeuren te geven
'06 Volvo V50 2.4i
'07 Mitsubishi Outlander Turbo (EVO VIII)
'98 9000 Anni 2.3 HPT | '97 900 Caab 2.0i | '00 9-5 Aero | '00 9-5 2.0t Estate | '99 9-3 SE Coupé 2.2TiD | '97 9-5 SE 2.3t | '95 9000 2.3i CSE | '96 900 Coupé Carlsson | '88 900 T8 Red Arrow #31
'07 Mitsubishi Outlander Turbo (EVO VIII)
'98 9000 Anni 2.3 HPT | '97 900 Caab 2.0i | '00 9-5 Aero | '00 9-5 2.0t Estate | '99 9-3 SE Coupé 2.2TiD | '97 9-5 SE 2.3t | '95 9000 2.3i CSE | '96 900 Coupé Carlsson | '88 900 T8 Red Arrow #31
-
- In memoriam †
- Berichten: 5709
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 17:29
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
Ik ben van de V-Power. Mijn 9000 FPT loopt er rustiger en soepeler op dan op BP Ultimate. Op die laatste lijkt de motor wel iets meer power te hebben maar gaat ook voelbaar onrustiger lopen, met name stationair en bij optrekken. De rest is imho gewoon bagger. Moest laatst -wegens bijna lege tank- Texaco tanken, zo'n 'super clean 95 'genomen voor een belachelijk hoge literprijs. Het leek ineens of ik in een ouwe Kever reed. In Frankrijk rijdt de auto trouwens ook best aardig op Elf 98, tegenwoordig het goedkope merk van Total. Typisch genoeg rijdt hij op dure Total minder lekker. Ik heb het dus over echte benzine, zonder die E10 aardappelmeeltoevoeging.
Ivo
Ivo
De gustibus non est disputandum. Ergo: 9000 CSE FPT. Citius et fortius.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 01 nov, 2009 6:35
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
Eej!
Wat veel reacties zeg! had ik niet verwacht BP Ultimate knalt er echt uit. conclusie BP Ultimate is gewoon de beste!
Ik weet nog dat shell begon met die premium brandstoffen. Shell begon met shell pura dat blauwe spul. was ook best goed spul volgens mij. werkte heel mooi met de super plus wat er toen nog was was een prima mix in mijn honda SS50
Wat veel reacties zeg! had ik niet verwacht BP Ultimate knalt er echt uit. conclusie BP Ultimate is gewoon de beste!
Ik weet nog dat shell begon met die premium brandstoffen. Shell begon met shell pura dat blauwe spul. was ook best goed spul volgens mij. werkte heel mooi met de super plus wat er toen nog was was een prima mix in mijn honda SS50
SAAB 9000 CSE 2.3 T16 "94 (is helaas niet meer)
PEUGEOT 309 2.0 GTI16 "91 (in een lange winterslaap)
PEUGEOT 309 1.4 GL "87 (daily driver)
PEUGEOT 309 2.0 GTI16 "91 (in een lange winterslaap)
PEUGEOT 309 1.4 GL "87 (daily driver)
- carlsson
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9630
- Lid geworden op: do 26 feb, 2009 1:49
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
Nog eens de nieuwe 95-10 uitproberen, die hebben ze ook bij o.a. ARAL, alle modernere Saab's mogen daar op rijden en er zit dan 10% Bio-Ethanol in. De meeste benzine boeren mengen bij RON95 al zonder het te zeggen rond de 5% B-E bij. Na 2013 wordt het wat problematisch voor klassieke auto's want die houden niet zo van B-E bijmengen, maar onder druk van overheden wil men juist meer B-E gaan toevoegen en het gebruik van echte benzine wat gaan demotiveren. Dan hebben we namelijk de oliesheiks uit het Midden-Oosten niet meer zo nodig want B-E is ook te produceren van allerlei bio-afvalstoffen, zonder weer voor voedsel tekorten te zorgen of natuur onvriendelijke aanplant.
Saabdrama: Hybris Nemesis Catharsis
- IAA
- Geregistreerd lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: wo 03 sep, 2008 6:34
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Shell V-Power en BP Ultimate 98
Die aflevering van Kassa heb ik ook met veel interesse gevolgd, maar ik heb ook zelf getest (BP Ultimate). In de eerste 9-10 maanden heb ik RON 95 gereden van BP. 20.300 km, 8.46 l/100 km. Daarna zelfde traject met Ultimate, 8.08 l/100 km (N11 + A12 tot Utrecht Lunetten, dus ook VEEL files). Kijk ik naar de kosten, dan is Ultimate 0.8 Eurocent per 100 km duurder (over 20k km, 12.428 Euro/100 km vs 12.436).
Noodgedwongen 2x RON 95 gereden afgelopen maand en ik merkte dat 50 km/u in 4 niet lekker liep, terwijl dat voorheen geen protest van de motor opleverde (ook niet bij plm 45 km/u). Tussen acceleraties van 80-120 km/u in 4 gaat op gevoel sneller met BP Ultimate. Met de koude periode, merkte ik ook dat op RON95 na de start, het toerental iets hoger werd gezet. Overigens heb ik ook een paar maanden Makro Euro Energy gereden, en is qua gevoel vergelijkbaar Ultimate. Verbruik is niet te vergelijken, omdat het een ander traject betreft in de zomervakantie en ik een "ecomood" had (6.8l/100 km). Andere premiums heb ik niet gebruikt. M'n vader merkt overigens helemaal geen verschil qua verbruik of vermogen (2007 Merc 180 Kompressor Aut + chiptune).
Volgens mij had Fifth Gear ooit eens verschillende brandstoffen getest op een Clio, Golf GTI en Impreza. Verschil in vermogen en koppel was met name op de Impreza duidelijk en op de "standaard" Clio nauwelijks verschil.
Ik blijf ook bij Ultimate 98 (of Euro Energy als ik toevallig langs een Makro rijd).
Noodgedwongen 2x RON 95 gereden afgelopen maand en ik merkte dat 50 km/u in 4 niet lekker liep, terwijl dat voorheen geen protest van de motor opleverde (ook niet bij plm 45 km/u). Tussen acceleraties van 80-120 km/u in 4 gaat op gevoel sneller met BP Ultimate. Met de koude periode, merkte ik ook dat op RON95 na de start, het toerental iets hoger werd gezet. Overigens heb ik ook een paar maanden Makro Euro Energy gereden, en is qua gevoel vergelijkbaar Ultimate. Verbruik is niet te vergelijken, omdat het een ander traject betreft in de zomervakantie en ik een "ecomood" had (6.8l/100 km). Andere premiums heb ik niet gebruikt. M'n vader merkt overigens helemaal geen verschil qua verbruik of vermogen (2007 Merc 180 Kompressor Aut + chiptune).
Volgens mij had Fifth Gear ooit eens verschillende brandstoffen getest op een Clio, Golf GTI en Impreza. Verschil in vermogen en koppel was met name op de Impreza duidelijk en op de "standaard" Clio nauwelijks verschil.
Ik blijf ook bij Ultimate 98 (of Euro Energy als ik toevallig langs een Makro rijd).
'06 Audi RS4 Avant
'99 Saab 9-3 S 2.0t Coupe Abbott Racing 225 pk, 3" downpipe, Viggen rescue kit, Koni, 17" Vector (verkocht)
'96 Opel Astra F 1.8-16V 160pk (verkocht)
'91 Lancia Thema 2.0 i.e. Turbo 16V S2 (APK afgekeurd wegens roest :( )
'99 Saab 9-3 S 2.0t Coupe Abbott Racing 225 pk, 3" downpipe, Viggen rescue kit, Koni, 17" Vector (verkocht)
'96 Opel Astra F 1.8-16V 160pk (verkocht)
'91 Lancia Thema 2.0 i.e. Turbo 16V S2 (APK afgekeurd wegens roest :( )