Pagina 3 van 4

Geplaatst: do 30 okt, 2008 19:19
door Coenwagner
Vinden jullie deze dumpvalve ECHT zo luid :?

Ik heb andere ervaringen er mee

Geplaatst: do 30 okt, 2008 20:07
door eddracket
Ik piek op 0.8 dus een veertje dat wat sneller afblaast, zorgt misschien voor een nog iets hardere sound. De veertjes kosten 20€ voor 4 dus dat is niet al te doen.
Greetz

Geplaatst: vr 31 okt, 2008 15:05
door NK900se
Bij hoeveel toeren maakt hij bij jullie het bekende psssh geluid, ik moet namelijk redelijk veel gas geven wil ik het afblaasgeluid horen (zeker 4000 toeren). Kan ik dit dmv een andere veer vervroegen? En zo ja, waar zijn deze veertjes te koop?

Geplaatst: vr 31 okt, 2008 15:12
door Erik
Ik denk niet dat de veer bepalend is voor het geluid, maar om de druk tegen te houden zolang dit nodig is.

Geplaatst: vr 31 okt, 2008 15:23
door NK900se
Dat bedoel ik dus, ik wil dat hij wat eerder het bekende geluid maakt. Bij speektuning vertelden ze mij dat ik een gele veer nodig zou hebben voor mijn auto, maar ik heb even gekeken en er steekt een sterkere blauwe veer in. Dus als ik deze dan vervang voor een gele, welke slapper is, zou hij toch eerder moeten afblazen?

Geplaatst: vr 31 okt, 2008 16:13
door Erik
Ja, dat zal best kloppen, maar of het geluid daar harder van wordt weet ik niet. Proberen dus.

Geplaatst: vr 31 okt, 2008 16:16
door NK900se
Zal eens zo'n setje op de kop tikken om te kijken of ik hem wat eerder af kan laten blazen, hij doet het wel hard genoeg in ieder geval.

Geplaatst: vr 31 okt, 2008 18:05
door eddracket
Ik ga ook zo'n setje aanschaffen, bij mij blaast hij af bij volle gas vanaf 3500 toeren. Natuurlijk rijd ik hierop, dus het verbruik stijgt nu wel aanzienlijk, maar ja het moet maar niet zo goed klinken. Ik laat de bevindingen zeker weten.

Greetz.

Geplaatst: vr 31 okt, 2008 18:14
door NK900se
eddracket schreef:Ik ga ook zo'n setje aanschaffen, bij mij blaast hij af bij volle gas vanaf 3500 toeren. Natuurlijk rijd ik hierop, dus het verbruik stijgt nu wel aanzienlijk, maar ja het moet maar niet zo goed klinken. Ik laat de bevindingen zeker weten.

Greetz.
Ik ben benieuwd!

Re: Dumpvalve Forge FMDV004

Geplaatst: zo 01 jul, 2018 8:46
door racingboy
Ik heb er eentje gemonteerd om de 900s, maar toen ik de motor startte, dan ging deze reeds open. Niet goed dus en er terug af. Ik zal waarschijnlijk op zoek dienen te gaan naar andere veer voor erin. Iemand die me kan melden welke veer ik nodig heb?
Thx

Re: Dumpvalve Forge FMDV004

Geplaatst: ma 02 jul, 2018 11:32
door Krizzie
Een sterke, ik kreeg hem zelfs met de sterkste veer en spacer-ring niet gesloten..

Nu een GFB DV+ erop en die is veel beter af te stellen (geen veren gewissel, maar een stelschroefje)

Re: Dumpvalve Forge FMDV004

Geplaatst: vr 06 jul, 2018 9:10
door Foll
Veer zegt niet alles. Vooral een verhaal van druk boven en onder de zuiger. Als je een atmosferische dumpvalve op een 900 Classic wil moet je een dual piston hebben. Deze staat bij stationair en deellast dicht (ook al zuigt de dunne vacuumslang de 1e zuiger omhoog als er geen boost is). Heb deze zelf op een 900 Classic met Lucas injectie. Ook op k-Jetronic werkt dit. Zit gewoon standaard veertje in dus blaast meteen (hard) af als er met een beetje drukverschil gas los gelaten wordt, hoef er niet voor door te trekken. Moet ook, dan werkt de dumpvalve altijd en behaal je het effect waar die voor bedoeld is :P .

Re: Dumpvalve Forge FMDV004

Geplaatst: vr 06 jul, 2018 11:05
door racingboy
Bedankt voor de reactie Foll. Denk dat het niet zal lukken met welke we nu hebben. Kan jij ons vertellen welke we nodig hebben en waar te bestellen?
Degene welke we nu hebben is een enkele, zo'n grijze( staat Maptune op). En deze zou het volgens R&D doen, maar niet dus.
Alvast bedankt.

Re: Dumpvalve Forge FMDV004

Geplaatst: vr 06 jul, 2018 23:39
door Motolab
Nou .... "We"?? Racibgboy je Hebt gereageerd op een 10jr oud topic... Denk dat de "anderen" allang wat verder zijn, of geen Saab meer hebben, oid.. :wink:

Re: Dumpvalve Forge FMDV004

Geplaatst: za 07 jul, 2018 7:34
door racingboy
@ motolab, ja "we" , 't is de wagen van m'n zoon en een gemeenschappelijke hobby. En het betreft een wagen van 25 jaar jong.