Dumpvalve Forge FMDV004

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gebruikersavatar
eddracket
Geregistreerd lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: za 02 jun, 2007 21:24
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Bericht door eddracket » di 28 okt, 2008 15:48

Knoop doorgehakt ik zal wel het tuitje laten oplassen, kost bijna niets en dan zou het toch zeker moeten opgelost zijn.
Bedankt voor de reacties

Grtz

Gebruikersavatar
Erik
Lid van verdienste
Berichten: 4703
Lid geworden op: di 21 okt, 2003 14:38

Bericht door Erik » di 28 okt, 2008 16:10

Even voor de duidelijkheid. Om wat voor een auto gaat het?

Ik zag ergens dat je een 9-5 griffin hebt. Die draait met 0.25 bar overdruk. Daar ga je niets mee horen, simpelweg omdat de druk te laag is.

Gebruikersavatar
eddracket
Geregistreerd lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: za 02 jun, 2007 21:24
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Bericht door eddracket » di 28 okt, 2008 16:14

Een Griffin?? Neenee al is dat ook wel een zeer nette auto.
Ik heb een saab 900S maar omgebouwd tot FPT met gemodificeerde APC.
Ik heb toch nog een klein vraagje. Als ik de dumpvalve op de intercoolerbuis zet. Dan moet ik de twee aansluitingen van de originele afdoppen hé??? Ik heb er nu eentje afgedopt aan de aanzuigkant van de turbo. Op de andere staat mijn dumpvalve aangesloten. De slang die van de gasklep vertrekt.

Grtz

Gebruikersavatar
Erik
Lid van verdienste
Berichten: 4703
Lid geworden op: di 21 okt, 2003 14:38

Bericht door Erik » di 28 okt, 2008 16:38

Als FPT moet het echt goed te horen zijn. Niet aanpassen dus.

Maak eens een foto van het geheel. Wellicht is het niet goed aangesloten?

Gebruikersavatar
michiel
Donateur 2015 + 2016
Donateur 2015 + 2016
Berichten: 2933
Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 17:09
Regio: NL - Provincie Overijssel

Bericht door michiel » di 28 okt, 2008 19:24

eddracket schreef:Ik heb toch nog een klein vraagje. Als ik de dumpvalve op de intercoolerbuis zet. Dan moet ik de twee aansluitingen van de originele afdoppen hé??? Ik heb er nu eentje afgedopt aan de aanzuigkant van de turbo. Op de andere staat mijn dumpvalve aangesloten. De slang die van de gasklep vertrekt.
Helemaal correct.

900 Classic LPT -> FPT 1993 Topic
9-3 SE LPT -> FPT 2002
9-5 Aero Sport Estate 2006 Topic
YouTube

Gebruikersavatar
eddracket
Geregistreerd lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: za 02 jun, 2007 21:24
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Bericht door eddracket » di 28 okt, 2008 20:31

Morge plaats ik de foto's van de dumpvalve.

Gebruikersavatar
eddracket
Geregistreerd lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: za 02 jun, 2007 21:24
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Bericht door eddracket » di 28 okt, 2008 21:32

De intercoolerbuis naar de gasklep is deze aliminium of gietijzer. Ik heb nog de dunnen buizen????

Gebruikersavatar
Erik
Lid van verdienste
Berichten: 4703
Lid geworden op: di 21 okt, 2003 14:38

Bericht door Erik » di 28 okt, 2008 21:34

het is alu net als bij de eerste 9-3's.

Gebruikersavatar
Coenwagner
Geregistreerd lid
Berichten: 2241
Lid geworden op: wo 17 jan, 2007 16:55

Re: Dumpvalve Forge FMDV004

Bericht door Coenwagner » di 28 okt, 2008 22:50

eddracket schreef:Wie van ons rijd er met dit soort dumpvavle? Ik heb er net eentje gestoken, maar vind het afblazen vrij miniem. Daarom even polsen naar andere meningen.

Greetz

J.T.
Ik heb de zelfde gehad!

Heb em weg gedaan omdat ik hem veel te zacht vond klinken!
De poets Guru van het forum© :wink:
Heeft Uw SAAB een poetsbeurt nodig,stuur een pb!

Zonder Föhn geen gedreun :!: TURBO time :!:
Ik: SAAB 9-5 Sedan Aero 2004 handbak FULL options Maptun Bio Ethanol Stage 4 315Pk & 450Nm

Gebruikersavatar
eddracket
Geregistreerd lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: za 02 jun, 2007 21:24
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

met foto's

Bericht door eddracket » wo 29 okt, 2008 16:51

AfbeeldingAfbeelding

Zo heb ik hem voorlopig er op zitten. Jullie mening?

Gebruikersavatar
eddracket
Geregistreerd lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: za 02 jun, 2007 21:24
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Bericht door eddracket » do 30 okt, 2008 12:44

Dumpvavle staat op de juiste plek en hij blaast lekker af, niet te hard niet te zacht. Bedankt voor de reacties.

Grtz

Johan

Gebruikersavatar
NK900se
Geregistreerd lid
Berichten: 542
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 21:13
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Bericht door NK900se » do 30 okt, 2008 13:13

Heb gisteren ook deze dump valve gemonteerd op mijn auto (Saab 900 SE 2.0i Tubo coupé) en vind hem erg lekker klinken. Blaast ook behoorlijk hard af, heb hem gemonteerd met nieuwe siliconen slangen. Zal vandaag eens wat fotootjes plaatsen op mijn projectpagina.

Gebruikersavatar
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 7096
Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Bericht door Vyv » do 30 okt, 2008 14:35

Bietje groter mag wel:

Afbeelding
'04 9-3 1.8t Cabrio. Stage1Vyv
'08 9-3 TTiD Aero Sedan
'92 c900 T5.5 Cirrus white
'93 c900 i16v Aero Lemans blue

Gebruikersavatar
eddracket
Geregistreerd lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: za 02 jun, 2007 21:24
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Bericht door eddracket » do 30 okt, 2008 15:13

op die foto zat hij nog op de plaats zonder resultaat, nu zit hij op de intercoolerbuis. Veel beter en oogt ook wat fraaier. Toch ga ik nog een verensetje bestellen, om te kunnen experimenteren.

Gebruikersavatar
Erik
Lid van verdienste
Berichten: 4703
Lid geworden op: di 21 okt, 2003 14:38

Bericht door Erik » do 30 okt, 2008 16:43

Gaat de standaard veer niet tot zo'n 1,5 bar.

Mijn auto piekt richting de 1.4 en de dumpvalve werk zonder problemen.

Plaats reactie