Pagina 89 van 95

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: wo 06 mar, 2013 11:12
door AR
Vacuumslangen zijn goed.
- BOV sluit keurig af.

Zal de DI eens wisselen met mijn eigen DI.

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: wo 06 mar, 2013 15:49
door evo
Cat verstopt?

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: wo 06 mar, 2013 16:03
door AR
AR schreef:9-3 Aero my2000 automaat met een probleem..auto haalt zijn waarden niet....

Voorzien is voorzien van:
- nieuw b205 blok
- nieuwe td04

Mair komt niet hoger als +\- 700 terwijl Mreq 1050 is. Turbo drukmeter komt dus ook maar sporadisch richting het rode, maar blijft halverwege geel hangen.

Reeds gedaan, zonder resultaat:
- turbo voelt vrij.
- geen olielekkages.
- slangklemmen van de ic slangen aangedraaid.
- intakebuis aangedraaid.
- lmm gereinigd.
- evap kleppen getest/ afgedopt.
- wastegate actuator voorspanning getest.

Blok heeft net 2500km gereden en is fabrieksnieuw. Oude blok was volledig in elkaar gelopen, stukken van de zuiger af etc.
Iemand nog suggesties? Katalysator verstopt?

Gr. Arco

Was ook mijn gedachte...
Maar eens op zoek naar een originele DP voor een 9-3.

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: wo 06 mar, 2013 17:29
door inactief
evo heeft die nog 1 liggen, ik heb er ook nog 1 die nog losgeschroefd moet worden.
Neem je knutselspullen mee en sla je slag! :mrgreen:

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: wo 06 mar, 2013 17:57
door AlexJ
originele dp? :-S+

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: wo 06 mar, 2013 18:09
door AR
Jup originele,

Auto gaat niet verder dan Stage 1.

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: wo 06 mar, 2013 18:20
door AlexJ
Oke! I was just checking! :lol:
Maaruh, ook een stage1 met 3" downpipe is extra leuk, eerder de 225pk's! :wink:

T7 ECU Tuning

Geplaatst: wo 06 mar, 2013 19:03
door AR
Klopt zeker, maar het is niet mijn auto. Dus eerst even kijken waar het probleem zit alvorens we meer uit de trukendoos gaan halen.

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 11:40
door AlexJ
Vraagje voor de 7t tuners hier. Iemand een idee wat voor voltage/weerstand de t7 IAT (inlet air temperature) sensor zou moeten geven bij welke temperatuur. Voor de t5 IAT sensor weet ik deze waardes. Staan onder andere in de Haynes manual. Voor de t7 kan ik het niet vinden, jullie wel? (I.v.m. uitwisselen van de sensors, t7 sensor gebruiken op de t5)

Saab T5 IAT sensor:
-10C = 3.9V
20C = ~2.4V,
40C = ~1.5V,
60 = ~.9V,
80 = ~.54V,
90 = ~.41V,
110 = ~.26V.

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 11:44
door ReinO
maar weet je al welke kleur draad voor de iat is en welke voor de andere functie?
zo grappig als je straks vanaf die plek kan meten en het verschil kan zien.
gisteren bij een medeforummer ook vergelijkbare iat waarden gezien trouwens (met de mijne :) )

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 12:13
door Sebusta
Heb in t5 handleiding de waardes zien staan voor t5. Denk dat ze bij t7 handleiding er ook wel in zullen staan.
Heb nu geen beschikking over een pc waar ik het even kan opzoeken.
Staat trouwens in t5 ook welke draad welke is. Grote kans dat je dat bij t7 ook kan vinden.

Succes Alex


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: wo 24 jul, 2013 20:42
door brinky
Ik wil graag via open sid de injectietijd in de gaten kunnen houden... weet iemand zo welke symbol daar bij hoort?

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: vr 15 nov, 2013 18:08
door Onno van Noort
Iemand ervaring met deze USB :arrow: can? Heb me er wat in verdiept, maar deze zou het trucje ook kunnen. Krijg hem morgen binnen, maar vroeg me af of iemand deze al ooit had geprobeerd.

Afbeelding

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: vr 15 nov, 2013 19:51
door evo
Ligt er misschien aan dat ik op tapatalk zit, maar wat bedoel je?

Wil je contact leggen met je can?

Hoe wil je dat gaan doen? Maw. welke software wil je daarvoor gebruiken? Icm. welke interface?

Foto zegt me niets...



Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Re: T7 ECU Tuning

Geplaatst: vr 15 nov, 2013 20:42
door Onno van Noort
Als can. Dit moet ipv de USB/can van Lawicle komen.


http://www.elektor.nl/artikelen-als-pdf ... ynkx?tab=3