airco verwijderen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
ridethewinds
Geregistreerd lid

airco verwijderen

Bericht door ridethewinds » ma 15 sep, 2008 10:02

Nu ik de kop van mijn 2,0 turbo af heb gehaald om er een 2,1 kop op te zetten zit ik erover te denken om mijn airco te verwijderen.....
Mijn vragen: Voordelen, nadelen... Interesse in een goed werkend airco systeem, is dit nog te verkopen, is het als een geheel te demonteren....

Thanx...... :wink:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 15 sep, 2008 10:21

Nadeel: je hebt geen airco meer - in de zomer een warme auto.

Voordeel: je bent gewicht kwijt, hebt geen condensor voor je radiator hangen, hebt wat meer ruimte onder de kap. Bovendien levert een systeem nog wel wat geld op, mits deze is afgevuld en in werkende staat (en dus compleet moet demonteren).

Of de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen moet je bij jezelf te rade gaan. Een werkend systeem zou ik persoonlijk niet snel uitbouwen, zeker niet op een verdere full options GT.

Dr. Breedband
Geregistreerd lid

Bericht door Dr. Breedband » ma 15 sep, 2008 11:10

Zou 'm maar verwijderen als ik jou was, als het als geheel te verwijderen is heb ik namelijk wel interesse om die AC voor een schappelijk prijsje van je over te nemen :wink:

Nee serieus: als het allemaal goed werkt, lekker laten zitten; mooi complete GT zo.

eerstkoffie
Geregistreerd lid

Bericht door eerstkoffie » wo 08 okt, 2008 22:34

ik loop met het zelde idee rond.
bij mij is er een leiding onherstelbaar afgebroken, die van de pomp naar de condensator.
mede-forummer 'smurf' had me een vervangende leiding gestuurd, maar deze is toch anders, bovendien is de airco een oud systeem, niet iedereen vult dat meer af, zou dan omgebouwd moeten worden om het geschikt te maken voor nieuw milieuvriendelijk koelmiddel..... deh ;-( milieu is de nieuwe melkkoe.

bovendien geef ik echt niks om airco.

er uit dus.
maar is er standaad een multiriem die dan past, als de airco pomp er niet meer tussen zit ?

voor goede tips en eventueel hulp, stel ik mijn airco onderdelen van harte ter beschikking ;-)

rikkii
Geregistreerd lid

Bericht door rikkii » zo 12 okt, 2008 9:19

zit die airco niet op een aparte aandrijfriem ? in dat geval kan je die er toch zonder modificaties afhalen ?

Plaats reactie