hoe is dit gedaan
-
Thom
- Donateur

hoe is dit gedaan
ik heb een Zweedse 900 LPT hier die enigszins getuned is. Mij is verteld dat het inspuitsysteem is aangepast (voor bio-ethanol); tevens zit er een intercooler voor de radiateur. Deze Saab is de snelste 900 waar ik ooit in gereden heb (schiet zo over de 220 op de navigatie zonder vol gas) maar hij heeft geen APC. Ik probeer uit te zoeken hoe dit gedaan is maar ik kan geen bijzonderheden vinden (op de 3" JT na). Iemand een idee hoe dit gedaan kan zijn / waar te kijken?
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Re: hoe is dit gedaan
Ik heb een 900S cabrio die getuned is door Haaima. Zonder APC levert hij nu met een turbodruk van 1 bar z'n 200+ PK.Thom schreef:ik heb een Zweedse 900 LPT hier die enigszins getuned is. Mij is verteld dat het inspuitsysteem is aangepast (voor bio-ethanol); tevens zit er een intercooler voor de radiateur. Deze Saab is de snelste 900 waar ik ooit in gereden heb (schiet zo over de 220 op de navigatie zonder vol gas) maar hij heeft geen APC. Ik probeer uit te zoeken hoe dit gedaan is maar ik kan geen bijzonderheden vinden (op de 3" JT na). Iemand een idee hoe dit gedaan kan zijn / waar te kijken?
Aanpassingen zijn o.a.: Wastgate, Turbodruk, Ontsteking, 3"JT en intercooler. Het is mogelijk om de turbodruk verder op te voeren, maar om mijn gereviseerde versnellingsbak te sparen hebben we dit voorlopig maar niet gedaan. Gaat hard zat
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
Vyv
- Moderator + Donateur

ivm Turbodruk: Hoe heeft tie dat gedaan? Wastegate actuator strakker gezet, bleedvalve, andere turbo ?cobra427 schreef:...Aanpassingen zijn o.a.: Wastgate, Turbodruk, Ontsteking, 3"JT en intercooler. Het is mogelijk om de turbodruk verder op te voeren...
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Geen ideeVyv schreef:ivm Turbodruk: Hoe heeft tie dat gedaan? Wastegate actuator strakker gezet, bleedvalve, andere turbo ?cobra427 schreef:...Aanpassingen zijn o.a.: Wastgate, Turbodruk, Ontsteking, 3"JT en intercooler. Het is mogelijk om de turbodruk verder op te voeren...
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
geheim van de smid, wellicht?Vyv schreef:ivm Turbodruk: Hoe heeft tie dat gedaan? Wastegate actuator strakker gezet, bleedvalve, andere turbo ?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
900T-R
- Geregistreerd lid
je zal voor bio-ethanol in ieder geval nieuwe injectoren nodig hebben omdat je er 30% méér van moet inspuiten en dan zit je al gauw buiten het bereik van de originele injectoren (bij Bosch nog eerder dan bij Lucas).
MapTun heeft verschillende E85-maps voor Trionic 5, maar dan kun je geen benzine meer tanken. De mogelijkheid om de 'fuel map' doorlopend aan te passen aan het benzine/ethanolmangsel in de tank bestaat pas vanaf T7.
MapTun heeft verschillende E85-maps voor Trionic 5, maar dan kun je geen benzine meer tanken. De mogelijkheid om de 'fuel map' doorlopend aan te passen aan het benzine/ethanolmangsel in de tank bestaat pas vanaf T7.
-
Thom
- Donateur

-
joachiem
- Geregistreerd lid
Volgens mij moeten alle onderdelen waar normaal benzine
doorloopt vervangen worden omdat alluminium&E85 niet samen gaan:
injectoren/lijdingen/benzine rail/pomp/drukregelaar/software-ontsteking etc... maar het kan wel.
Mischien zit er gewoon een manuelboost tussen ipv dat de druk via 3wegklep/apc aangestuurd word?
Deze saab klinkt wel intressant...waneer kunnen we hem komen bekijken
doorloopt vervangen worden omdat alluminium&E85 niet samen gaan:
injectoren/lijdingen/benzine rail/pomp/drukregelaar/software-ontsteking etc... maar het kan wel.
Mischien zit er gewoon een manuelboost tussen ipv dat de druk via 3wegklep/apc aangestuurd word?
Deze saab klinkt wel intressant...waneer kunnen we hem komen bekijken