iemand ervaring met polieren van de de rand van de two tones?
het hart is nog vrij goed, enkel de rand vertoont wat blaasjes.
dacht ze ineens te polieren.
of is herspuiten van de rand een beter idee?
thanks
polieren velgrand twotones
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Het begin van de welbekende onder-de-blanke-lak-rot. De blaasjes ontstaan doordat de blanke lak op die plaats niet meer helemaal afsloot (door een beschadigingetje). De combinatie van vuil, water en soms pekel zorgen ervoor dat het aluminium gaat oxideren. Als dat lang duurt krijg je zelfs zwarte plekken onder de lak. Polieren heeft geen zin want je moet onder de laklaag zijn. De beste remedie is het verwijderen van de blanke laklaag met verfafbijt (van die ouderwetse dikke waarvan de verf in no-time loskronkelt) en dan te doen wat je wilt. Je kunt dan polieren, maar spuiten met wielverf (zilver/aluminiumkleurig en dan een blanke laklaag) biedt een betere bescherming. Voor de zekerheid zou je nog als eerste een laag zinkspray kunnen spuiten. Ik heb de wielen van mijn Aero ook zo behandeld en na vier jaar zit dat er nog steeds heel aardig op ondanks dat het toen allemaal snel-snel moest (begin maart met de winterbanden er onder gekocht en toen werd het snel daarna warm weer). Als je met verfafbijt aan de gang gaat, dek dan wel de grijze middenstukken goed af; als je dat niet doet loop je kans op beschadigingen van de randen (heb ik uit eigen ervaring geleerd
).
Alex
Alex