BOV monteren op mijn 2,3 lpt
-
Chrismo
- Geregistreerd lid
BOV monteren op mijn 2,3 lpt
Ik heb vandaag een 9000 2,3 lpt uit 92 aangeschaft, waarmee ik weer eens op Zandvoort wil gaan knallen! Natuurlijk wil ik wel een aantal veranderingen uitvoeren.
Wat ik al eens had begepen is dat je op een turbo-blok met maf-sensor geen bov kan monteren, op een turbo-blok met map-sensor kon dit wel.
-Welke soort bov moet ik monteren? Dit omdat er nu zo'n recirculeer klep tussen de aanzuigbuis en inlaat turbo zit. Of is het op een lpt helemaal niet mogelijk?
-En ik heb op mijn 2 liter fpt een apc zitten, welke oa nodig is bij het omswitchen van lpt naar hpt, maar heeft het enig nut deze stuurklep op de 2,3 lpt te zetten zonder een ecu-wissel?
gr Chris
Wat ik al eens had begepen is dat je op een turbo-blok met maf-sensor geen bov kan monteren, op een turbo-blok met map-sensor kon dit wel.
-Welke soort bov moet ik monteren? Dit omdat er nu zo'n recirculeer klep tussen de aanzuigbuis en inlaat turbo zit. Of is het op een lpt helemaal niet mogelijk?
-En ik heb op mijn 2 liter fpt een apc zitten, welke oa nodig is bij het omswitchen van lpt naar hpt, maar heeft het enig nut deze stuurklep op de 2,3 lpt te zetten zonder een ecu-wissel?
gr Chris
-
Chrismo
- Geregistreerd lid
-
Robke
- Geregistreerd lid
-
Chrismo
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

-
Chrismo
- Geregistreerd lid
Net nog even gekeken bij mijn hpt 2.0, en hoe deze regeling eigenlijk zit. Die 3-weg klep stuurt het membraan aan welke de wastegate bediend, dit bij de hpt dus...... maar wat stuurt bij een lpt 2.3 dan deze membraan aan? Omdat daar deze 3-weg klep niet op zit.
En een bov, welke type kan ik gebruiken?
gr Chris
En een bov, welke type kan ik gebruiken?
gr Chris
-
Chrismo
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Chrismo
- Geregistreerd lid