Pagina 8 van 9

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 18:20
door 72sonett3
Zie jij de plaatjes wel?

Afbeelding

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 18:51
door Gerard1978
Bij jouw post zie ik 'm wel! :o
Hoe heb je dat gefixt? Kunje de AFR grafiek er ook op zetten?

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 19:00
door Krizzie
Dit zijn neem ik aan wielpk's? Stage 3 op een lpt is 240pk geloof ik, dus daar kom je omgerekend naar krukas pk's mooi bij in de buurt dan toch?

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 19:10
door 72sonett3
jonasewp124 schreef:...op de testbank heeft gestaan... Uitdraai op de bank was 94,3 kW/128 pk aan de motor en max koppel van 306 Nm, aan de wielen bleef nog ...
Als de auto met de wielen op een rollenbank heeft gestaan, hoe hebben ze dan het vermogen aan de motor gemeten?
Door fabrikanten wordt altijd het aan de motor gemeten vermogen opgegeven, waarbij er nog verschillende normen gehanteerd kunnen worden.
Moeilijk vergelijken dus als je niet precies weet over welk vermogen het gaat.
Krizzie schreef:Dit zijn neem ik aan wielpk's?
Bij de grafiek staat 'Flywheel Torque' en 'Flywheel Power' , dus; nee.
Gerard1978 schreef:Kun je de AFR grafiek er ook op zetten?
.

Afbeelding

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 19:32
door Gerard1978
Mijn meting is inderdaad op de wielen.
Dus 203pk en 315Nm op de wielen. Had met name iets meer koppel verwacht.. Blijft een automaat natuurlijk, maar wellicht win ik nog iets als ie boven de 3500rpm iets minder rijk wordt afgesteld? Kan dit 'safe' worden gedaan zonder opnieuw op de bank te moeten meten waar we dan uitkomen ?

Ps. Thanks for the graph, 72sonett3

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 19:36
door ReinO
Lees ik het verkeerd ?
afr rond 11 is prima, in het begin wat rijk maar dat hebben er meer.
Een alu ic kan voor lagere iat zorgen bij hoge buiten temp.
Verder alles fris aan de motor ?

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 20:51
door Gerard1978
Geen misfires, motortje etc. loopt allemaal prima.
Alles lekker maar zo laten begrijp ik dus.
Thanks!

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 21:01
door ReinO
Je kan een alu ic nog proberen of een zekere Apc klep ruilen met een forummer. Om te checken zeg maar. Er zit meer in en ik denk aan hardware dingen. De software zal zeker goed zijn.

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 22:25
door Gert-Jan 44
Afr 11prima? 11 is te rijk. Afr 12, 5 is MEESTAL beste voor vermogen.
Te rijk is echt niet goed voor vermogen te halen.

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: di 17 jun, 2014 6:32
door Krizzie
Beter iets te rijk dan iets te arm..

Rond de 12 a 12.5 is ideaal inderdaad, maar dat gaat echt geen 20pk opleveren.

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: di 17 jun, 2014 10:10
door Gerard1978
Ik moet mijzelf even corrigeren:
De 203 PK / 315 Nm is het vermogen op de motor, en geen wiel-pk's zoals ik boven opmerk. Moet dus concluderen dat vermogen/koppel toch beduidend lager is dan je met een stage 3 tuning zou verwachten. Misschien toch maar een keer een APC wisseltje proberen...

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: di 17 jun, 2014 18:45
door ReinO
Ik ken je woonplaats niet, maar een wissel met een goede apc is in 10 min. Duidelijk of dat het is.
anders verder zoeken.

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: di 17 jun, 2014 19:14
door johnb52
Amsterdam :-)

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: di 17 jun, 2014 21:20
door Gerard1978
johnb52 schreef:Amsterdam :-)
Klopt. Maar maak bijzonder graag ritjes buiten de ring met het Saabje :wink:

Re: Vermogensbankuitdraai topic

Geplaatst: za 23 aug, 2014 8:02
door JWF_Peters
Zoals te zien in dit topic kwam ik op 230pk en 396nm stage 3 lpt. Dit was nog zonder alu ic en nieuwe turbo verwacht er nu wat boven te zitten. Is alleen een t7 en geen automaat.

Dat te rijk ken ik. Van BSR toen begrepen dat dat voor de veiligheid is.