Vermogensbankuitdraai topic
- Tubefreak
- Donateur
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: di 24 apr, 2007 22:22
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Vandaag op de bank gegaan bij Tovami met een tank 70% ethanol: 300pk en een absurd hoge 510Nm koppel.
Setup is een B235 op ethanol met deca 630 en walbro pomp, TD04-15t, king cobra, alu intercooler + abbott intake, 3" DP met 200 cells race cat en erg lekker klinkende Hirsch 2.75" twin exhaust.
Pk is geheel volgens verwachting/tune. Koppel veel meer dan verwacht. Gave is ook dat het tussen 2200 en 4700 toeren altijd minimaal 450Nm levert. Of te wel: altijd.
Edit: nu met plaatje.
Setup is een B235 op ethanol met deca 630 en walbro pomp, TD04-15t, king cobra, alu intercooler + abbott intake, 3" DP met 200 cells race cat en erg lekker klinkende Hirsch 2.75" twin exhaust.
Pk is geheel volgens verwachting/tune. Koppel veel meer dan verwacht. Gave is ook dat het tussen 2200 en 4700 toeren altijd minimaal 450Nm levert. Of te wel: altijd.
Edit: nu met plaatje.
-
- Donateur
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: do 31 jan, 2008 16:38
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Professioneel autist. Wat ik schrijf bedoel ik in 99% van de gevallen goed.
- BartW
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: wo 04 jun, 2008 11:15
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Type: 900 T16 S Turbo 5 Drs
Bouwjaar: 1992
Software: APC tuning door Sweedspeed racing + Speedparts Fuel Chip (lucas)
Hardware: 3 inch JT downpipe met 2.5 inch simons uitlaat Combo, K&N filter OPEN air filter, FMIC (Die mega IC van Thom VDW), Nieuwe Standard Turbo, op 1.1 Bar, Geen Kat.
Vermogen: 242 pk
Koppel: 375 Nm
Bijzonderheden: vermogen aan de krukas. Primaire 8 Gearbox
Locatie: gemeten op de bank van Sweedspeed racing te neer.
Op het filmpje zie je een run van 246 Pk, maar daarna hebben we deze door de ontsteking en de APC aan te passen naar 242 Pk herleid om wat meer koppel te krijgen.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jb7MUgxczYQ[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=jb7MUgxczYQ
Bouwjaar: 1992
Software: APC tuning door Sweedspeed racing + Speedparts Fuel Chip (lucas)
Hardware: 3 inch JT downpipe met 2.5 inch simons uitlaat Combo, K&N filter OPEN air filter, FMIC (Die mega IC van Thom VDW), Nieuwe Standard Turbo, op 1.1 Bar, Geen Kat.
Vermogen: 242 pk
Koppel: 375 Nm
Bijzonderheden: vermogen aan de krukas. Primaire 8 Gearbox
Locatie: gemeten op de bank van Sweedspeed racing te neer.
Op het filmpje zie je een run van 246 Pk, maar daarna hebben we deze door de ontsteking en de APC aan te passen naar 242 Pk herleid om wat meer koppel te krijgen.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jb7MUgxczYQ[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=jb7MUgxczYQ
*Saab 900 Turbo16S AERO 'Last Edition' GT
*Saab 900S->FPT 259Pk ,381Nm op KCP bank,'92 5D
*Saab 900S->FPT RedBox,'92 3D(broer)
*Saab 900 Turbo S cabrio '93 redbox (Pa)
*Saab 97 Sonett III '73 (Pa)
*Saab 9000 CSE Lpt -> FPT '96 (Pa)
*Saab 96 V4 Super '79,restoratie->Rally look (Pa)
*Saab 900S->FPT 259Pk ,381Nm op KCP bank,'92 5D
*Saab 900S->FPT RedBox,'92 3D(broer)
*Saab 900 Turbo S cabrio '93 redbox (Pa)
*Saab 97 Sonett III '73 (Pa)
*Saab 9000 CSE Lpt -> FPT '96 (Pa)
*Saab 96 V4 Super '79,restoratie->Rally look (Pa)
- Powertje
- Geregistreerd lid
- Berichten: 356
- Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 14:47
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Type: Saab 9-5 2.3 Turbo - Smurf Racer
Bouwjaar: 2002
Software: KCPerformance
Hardware:
Vermogen: 514.4 pk
Koppel: 742.1 Nm
Bijzonderheden: Hij rijdt nog steeds, motor en bak zijn gebouwd om dit vermogen duurzaam aan te kunnen!
Locatie: Vermogensbank van KCPerformance = Dynostar W4X 2016 model, deze vermogensbank meet automatisch de verliezen van de aandrijflijn.
Saab 9-5 2.3T Smurf Racer
2.35BAR Boost Peak
514.4PK & 742.1NM
454.7WPK & 666.8WNM
1.20BAR Boost Basisdruk Peak
342.6PK & 477.8NM
296.6WPK & 425.5WNM
Vermogensbankrun
Foto van de auto:
Youtube filmpje!
Project pagina @ KCPerformance
http://kcperformance.eu/nl/onze-project ... ance-racer" onclick="window.open(this.href);return false;
Bouwjaar: 2002
Software: KCPerformance
Hardware:
Vermogen: 514.4 pk
Koppel: 742.1 Nm
Bijzonderheden: Hij rijdt nog steeds, motor en bak zijn gebouwd om dit vermogen duurzaam aan te kunnen!
Locatie: Vermogensbank van KCPerformance = Dynostar W4X 2016 model, deze vermogensbank meet automatisch de verliezen van de aandrijflijn.
Saab 9-5 2.3T Smurf Racer
2.35BAR Boost Peak
514.4PK & 742.1NM
454.7WPK & 666.8WNM
1.20BAR Boost Basisdruk Peak
342.6PK & 477.8NM
296.6WPK & 425.5WNM
Vermogensbankrun
Foto van de auto:
Youtube filmpje!
Project pagina @ KCPerformance
http://kcperformance.eu/nl/onze-project ... ance-racer" onclick="window.open(this.href);return false;
Ability can take you to the top, but it takes character to keep you there
KCPerformance Meer vermogen, van Stage 1 tot Stage X
Wil je weten hoeveel vermogen je echt hebt, kom ook dan naar KCPerformance - Vermogensbank ook voor 4 wiel aangedreven Saab's!
KCPerformance Meer vermogen, van Stage 1 tot Stage X
Wil je weten hoeveel vermogen je echt hebt, kom ook dan naar KCPerformance - Vermogensbank ook voor 4 wiel aangedreven Saab's!
- Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: di 02 jun, 2009 10:23
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Injectie
- Moderator
- Berichten: 10439
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Powertje moet je eigenlijk wel bijvertellen dat trionic7 is komen te vervallen en dat jullie een DTA of KMS achtig ontstekingssysteem gebruiken. Anders raken alle "suiters" gestrest
Saab rijders zwaaien nou eenmaal. En ook op de fiets kan ik dat niet onderdrukken.
- Powertje
- Geregistreerd lid
- Berichten: 356
- Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 14:47
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Hoezo raken alle "suiters" gestrest, tot noch toe hebben we nog geen stress-mails ontvangen
Maar voor de informatie om veiligheidsredenen Trionic eraf gehaald.
De auto is overigens helemaal leeg, geen orginele kabelboom meer, verlichting is ook opnieuw bekabeld!
De ECUMaster voegt een hoop toe aan deze racer, zoals:
Noodloopmogelijkheden voor motorbescherming;
- Lambda
- Oliedruk/temp
- Brandstofdruk (automatische compensastie)
- Breedband lambda
- EGT
- Uitgebreide knock detectie
- Datalogging & noodloop
En dan voor de fun en bestuurbaarheid!
- ALS
- Flatshift
- Launchcontrol
- Race TCS
Maar voor de informatie om veiligheidsredenen Trionic eraf gehaald.
De auto is overigens helemaal leeg, geen orginele kabelboom meer, verlichting is ook opnieuw bekabeld!
De ECUMaster voegt een hoop toe aan deze racer, zoals:
Noodloopmogelijkheden voor motorbescherming;
- Lambda
- Oliedruk/temp
- Brandstofdruk (automatische compensastie)
- Breedband lambda
- EGT
- Uitgebreide knock detectie
- Datalogging & noodloop
En dan voor de fun en bestuurbaarheid!
- ALS
- Flatshift
- Launchcontrol
- Race TCS
Ability can take you to the top, but it takes character to keep you there
KCPerformance Meer vermogen, van Stage 1 tot Stage X
Wil je weten hoeveel vermogen je echt hebt, kom ook dan naar KCPerformance - Vermogensbank ook voor 4 wiel aangedreven Saab's!
KCPerformance Meer vermogen, van Stage 1 tot Stage X
Wil je weten hoeveel vermogen je echt hebt, kom ook dan naar KCPerformance - Vermogensbank ook voor 4 wiel aangedreven Saab's!
- DionHPT
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 11:15
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Ecumaster is echt geweldig
Voor dit soort toepassingen overigens super gemakkelijk in gebruik en nog eens vrij goedkoop.
Vooral de gebruiksvriendelijkheid van de software en de mogelijkheden en keuze vrijheid met settingmodules zijn geweldig.
Voor dit soort toepassingen overigens super gemakkelijk in gebruik en nog eens vrij goedkoop.
Vooral de gebruiksvriendelijkheid van de software en de mogelijkheden en keuze vrijheid met settingmodules zijn geweldig.
TiD, V6, T5, T7 & T8 tuning addict! Wil je je Saab getuned hebben? Stuur een PM
9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18
9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Ik ken ECU master niet (DTA wat Desmond noemt wel) maar ik denk dat T7 sowieso de allergoedkoopste optie is, omdat dit al op de auto zit en het redelijk wat mogelijkheden heeft, afdoende voor standaard gebruik zeg maar. Hooguit nieuwe DI, LMM, nodig en eventueel een reserve ECU als je aan de standaard software gehecht bent (al denk ik dat weinigen na tuning terug naar stock gaan). En je moet genoegen nemen met de beperkingen. Bijvoorbeeld dat T7 niet makkelijk op een auto te plaatsen is (want niet standalone) en ECU master is naar ik begrijp een soort megasquirt, dus dat kan bij wijze van spreken op je grasmaaier of scootmobiel draaien (wat met T5 in principe ook kan, al is dat minder geavanceerd dan T7). In dit geval geldt dat niet omdat het om een 9-5 gaat, maar als je bijvoorbeeld een 900 classic met full sequentiële ontsteking wilt bouwen (niet omdat het moet maar omdat het kan) is het wel een mooie, doch prijzige, optie. Denk ik.
- DionHPT
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 11:15
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Ja alleen t7 is na 600 nm vaak wat erg moeilijk CQ niet te tunen dus dan is dit sowieso de betere oplossing.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
TiD, V6, T5, T7 & T8 tuning addict! Wil je je Saab getuned hebben? Stuur een PM
9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18
9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: Vermogensbankuitdraai topic
@powertje: prachtig gedaan en ik was nog nieuwsgierig naar het gewicht cq pk/kg verhouding. Heb je hem al op de weegschaal gehad?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- Powertje
- Geregistreerd lid
- Berichten: 356
- Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 14:47
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: Vermogensbankuitdraai topic
[]@ReinO, Thanks voor de reactie ook op Feestboek, komen we later op terug! Werkplaats stond de hele week vol, dus druk, druk, druk!
Laatst gewijzigd door Injectie op do 09 mar, 2017 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
Ability can take you to the top, but it takes character to keep you there
KCPerformance Meer vermogen, van Stage 1 tot Stage X
Wil je weten hoeveel vermogen je echt hebt, kom ook dan naar KCPerformance - Vermogensbank ook voor 4 wiel aangedreven Saab's!
KCPerformance Meer vermogen, van Stage 1 tot Stage X
Wil je weten hoeveel vermogen je echt hebt, kom ook dan naar KCPerformance - Vermogensbank ook voor 4 wiel aangedreven Saab's!
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: Vermogensbankuitdraai topic
rustig aan hoor, ik vind het al geweldig dat jullie zo n mooi project hebben afgemaakt en er info over verstrekken. Pure reclame en genieten tegelijk.
Die kleur is bijzaak natuurlijk maar ik vind hem echt goed gekozen.
Die kleur is bijzaak natuurlijk maar ik vind hem echt goed gekozen.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- Orion
- Geregistreerd lid
- Berichten: 172
- Lid geworden op: di 09 dec, 2008 15:28
- Regio: BE - Oost-Vlaanderen / Flandre-Orientale
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Saab 9-3 SE 1.8t automaat, 225.000 km, onbekende tune (minstens 40.000 km nu), DO88 intercooler, Maptun inlegfilter.
Volgens Dashcommand tijdens de run 52 graden C inlaattemp (heatsoak), LT fuel trim +18,8%, AFR 9,2:1... maar dat is uiteraard op basis van de standaard OBD parameters dus ik neem dat met een korrel zout.
Bank was een Superflow 4wd, vermogen is aan de wielen: 198,6 wpk...
Hoe voeg je foto's toe van op een aaifoon?
Volgens Dashcommand tijdens de run 52 graden C inlaattemp (heatsoak), LT fuel trim +18,8%, AFR 9,2:1... maar dat is uiteraard op basis van de standaard OBD parameters dus ik neem dat met een korrel zout.
Bank was een Superflow 4wd, vermogen is aan de wielen: 198,6 wpk...
Hoe voeg je foto's toe van op een aaifoon?
2006 9-3 SE 1.8t Arc aut BRC Sequent LPG stage 1
1995 900ng 2.0 Turbo
2012 Abarth Punto Evo EsseEsse
1991 Honda Prelude 2.0i-16
1998 Ducati Monster 600
2000 Aprilia RSV Mille
1995 900ng 2.0 Turbo
2012 Abarth Punto Evo EsseEsse
1991 Honda Prelude 2.0i-16
1998 Ducati Monster 600
2000 Aprilia RSV Mille
- RoccoH
- Donateur (5x)
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Type: 9-3 2.0T Sport Estate
Bouwjaar: 2006
Software: mijn eigen T8Suite tune met TCM-mod
Hardware: standaard B207R met Mishimoto J-Line Intercooler.
Vermogen: 248,4 pk
Koppel: 386,9 Nm
Bijzonderheden: op de uitdraai staat als opmerking LPG maar dat was toen nog niet geïnstalleerd, gewoon gemeten op benzine - BP Ultimate 98.
Locatie: Eerste Saabforum vermogensbankm(e)eting bij KC Performance, 13 mei 2017.
Bouwjaar: 2006
Software: mijn eigen T8Suite tune met TCM-mod
Hardware: standaard B207R met Mishimoto J-Line Intercooler.
Vermogen: 248,4 pk
Koppel: 386,9 Nm
Bijzonderheden: op de uitdraai staat als opmerking LPG maar dat was toen nog niet geïnstalleerd, gewoon gemeten op benzine - BP Ultimate 98.
Locatie: Eerste Saabforum vermogensbankm(e)eting bij KC Performance, 13 mei 2017.