Vermogensbankuitdraai topic
- bennie
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2188
- Lid geworden op: di 03 aug, 2004 19:42
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Beetje vreemde ARF lijn! Zou ik mij meer zorgen om maken dan het vermogen....
Saab 900s classic aero T5Suited (stage 7), terug naar stage 5.
http://www.mijnalbum.nl/Album=CZ4G4Y6T" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Album=CZ4G4Y6T" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robbert_s_
- Geregistreerd lid
- Berichten: 532
- Lid geworden op: do 11 okt, 2012 16:18
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Dat klopt, tijdens het rijden voel ik geen verschil en dat staat nu op papierSpatje schreef:Geen verschil tussen benzine en LPG. Was dit volgens verwachting/gevoel?
SAAB 9-3SS Aero 2.0T M6 Stage1 :: LPI
- Robbert_s_
- Geregistreerd lid
- Berichten: 532
- Lid geworden op: do 11 okt, 2012 16:18
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Leg eens uit. Ik ben benieuwd...bennie schreef:Beetje vreemde ARF lijn! Zou ik mij meer zorgen om maken dan het vermogen....
SAAB 9-3SS Aero 2.0T M6 Stage1 :: LPI
- Robbert_s_
- Geregistreerd lid
- Berichten: 532
- Lid geworden op: do 11 okt, 2012 16:18
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Wist niet of ik met 10% of 15% mocht rekenenKrizzie schreef:plus minus 15% erbij en je komt op 207pk aan de kruk.
Lijkt mij prima toch?
SAAB 9-3SS Aero 2.0T M6 Stage1 :: LPI
- bennie
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2188
- Lid geworden op: di 03 aug, 2004 19:42
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Tot 4000 toeren te arm en vanaf 5500 toeren duikt hij onder de 11 delen lucht op 1 deel benzine/gas. Stoich benzine 14,7, gas 15,3 delen lucht op 1 deel brandstof. Hier zou hij eigenlijk nooit veel boven mogen lopen maar zie jou lijntjes van ver erboven komen.
Op gas is het rijke lopen niet zo,n punt het te arm lopen wel, meer warmte ontwikkeling in de verbrandingskamer wat resulteert in meer slijtage en predetonatie. Op benzine wil je niet onder de mengverhouding 1:11 komen omdat je de oliefilm van de cilinderwanden en zuigerveren spoelt.
als je achterin de uitlaat meet heb je enkel een beetje vertraging maar het gemeten mengsel is hetzelfde als je het in het spruitstuk zou meten!
Op gas is het rijke lopen niet zo,n punt het te arm lopen wel, meer warmte ontwikkeling in de verbrandingskamer wat resulteert in meer slijtage en predetonatie. Op benzine wil je niet onder de mengverhouding 1:11 komen omdat je de oliefilm van de cilinderwanden en zuigerveren spoelt.
als je achterin de uitlaat meet heb je enkel een beetje vertraging maar het gemeten mengsel is hetzelfde als je het in het spruitstuk zou meten!
Saab 900s classic aero T5Suited (stage 7), terug naar stage 5.
http://www.mijnalbum.nl/Album=CZ4G4Y6T" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Album=CZ4G4Y6T" onclick="window.open(this.href);return false;
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Sensor zit achterin inderdaad. Heb het idee dat die niet helemaal goed registreerde op dat moment.
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
- AlexJ
- Donateur
- Berichten: 5255
- Lid geworden op: ma 13 aug, 2007 13:35
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Ja, dat idee heb ik ook bij mijn run...
Daily: Mazda MX-5 'Black Miata' 1992
Family: Saab 9-5 Estate 2003
Previously: Saab 900 Turbo 1996
BMW 330i 2016
Family: Saab 9-5 Estate 2003
Previously: Saab 900 Turbo 1996
BMW 330i 2016
- Robbert_s_
- Geregistreerd lid
- Berichten: 532
- Lid geworden op: do 11 okt, 2012 16:18
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Vandaag een nieuwe uitdraai laten maken. Ondertussen stage 1 toegepast.
SAAB 9-3SS Aero 2.0T M6 Stage1 :: LPI
- JWF_Peters
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2412
- Lid geworden op: vr 17 mei, 2013 17:55
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Vermogensbankuitdraai topic
BSR Stage 3 (lpt auto) Saab 9-3 2.0t
227pk --> 397,7nm @ 3031RPM top kwamen we op 267 km/h maar dat was nog niet in de begrenzer met die rare lange 5 maar de bandjes mogen niet zo hard dus maar gestopt
De grafieken:
227pk --> 397,7nm @ 3031RPM top kwamen we op 267 km/h maar dat was nog niet in de begrenzer met die rare lange 5 maar de bandjes mogen niet zo hard dus maar gestopt
De grafieken:
- J-P de Waal
- Geregistreerd lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: zo 29 jul, 2012 16:47
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Vermogensbankuitdraai topic
.....ik zit zo eens naar die bovenstaande lijsten te kijken (indrukwekkend, moet er ook maar eens op. Binnenkort eens bij Beek langsgaan), maar hoe kan je print datum een dag voorlopen op de testdag ?
Just a question........
Groeten,
Just a question........
Groeten,
Eigenwijs is ook wijs.....................
Owner of a 2002 9-3 2.0 Lpt coupé tickeled by EVO
Owner of a 2002 9-3 2.0 Lpt coupé tickeled by EVO
- JWF_Peters
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2412
- Lid geworden op: vr 17 mei, 2013 17:55
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Oude mensen en computers zijn niet altijd een goede combinatie denk ik Wel scherp van je, had ik nog niet eens gezien
- jonasewp124
- Donateur (3x)
- Berichten: 1317
- Lid geworden op: za 28 dec, 2013 10:33
- Regio: BE - Limburg / Limbourg
Re: Vermogensbankuitdraai topic
ik heb eens een vraag.
ik ben helemaal niet bekend met de uitdraai van een vermogentestbank.
De pk's die van fabriek/brochure opgegeven worden zijn dat wiel-pk's of motor-pk's.
Vraag komt eigenlijk omdat vandaag mijn 9-3 bij VAB-diagnose-center op de testbank heeft gestaan.
Het is een 1.9 TiD 88kW/120pk en 280Nm versie.
Uitdraai op de bank was 94.3kW/128pk aan de motor en Max koppel van 306Nm, aan de wielen bleef nog 77.6kw/106pk over Nm's daar heb ik niet.
Auto is volledig standaard.
Als de 120pk in de brochure motor-pk's zijn mag ik dus niet klagen met men 128pk
ik ben helemaal niet bekend met de uitdraai van een vermogentestbank.
De pk's die van fabriek/brochure opgegeven worden zijn dat wiel-pk's of motor-pk's.
Vraag komt eigenlijk omdat vandaag mijn 9-3 bij VAB-diagnose-center op de testbank heeft gestaan.
Het is een 1.9 TiD 88kW/120pk en 280Nm versie.
Uitdraai op de bank was 94.3kW/128pk aan de motor en Max koppel van 306Nm, aan de wielen bleef nog 77.6kw/106pk over Nm's daar heb ik niet.
Auto is volledig standaard.
Als de 120pk in de brochure motor-pk's zijn mag ik dus niet klagen met men 128pk
Saab 9-3 SH Vector 2009, 1.9TiD 130pk/304Nm
Saab 9-3 cabrio aero 1999, 2.0T 205pk (B205R T7) chipped @ 235pk
Saab 9-3 cabrio aero 1999, 2.0T 205pk (B205R T7) chipped @ 235pk
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: Vermogensbankuitdraai topic
in brochures gaat men uit van vermogen aan het blok gemeten (info uit de autobladen).
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- jonasewp124
- Donateur (3x)
- Berichten: 1317
- Lid geworden op: za 28 dec, 2013 10:33
- Regio: BE - Limburg / Limbourg
Re: Vermogensbankuitdraai topic
ok bedankt voor de info.ReinO schreef:in brochures gaat men uit van vermogen aan het blok gemeten (info uit de autobladen).
en dus zoals ik al zei dan mag k niet klagen met de 306Nm koppel en de 128 motor-pk's.
Saab 9-3 SH Vector 2009, 1.9TiD 130pk/304Nm
Saab 9-3 cabrio aero 1999, 2.0T 205pk (B205R T7) chipped @ 235pk
Saab 9-3 cabrio aero 1999, 2.0T 205pk (B205R T7) chipped @ 235pk
- Gerard1978
- Geregistreerd lid
- Berichten: 192
- Lid geworden op: di 16 apr, 2013 22:42
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Vermogensbankuitdraai topic
Onder het motto ‘meten is weten’ afgelopen weekend de dyno opgegaan. Altijd al een keer willen doen
Omdat ik een eerlijke meting wilde zonder ‘verzonnen’ pk’s heb ik geprobeerd een gerenommeerde tuner met correcte (geijkte / gekalibreerde) rollenbank te vinden, en ben uiteindelijk in Aalsmeer terecht gekomen waar men (naar het schijnt) behoorlijk precieze metingen kan doen.
Na het warmdraaien van mijn 9-3 2.0T automaat (T5) heeft men 3 runs gedraaid (gelockt in 3e versnelling) en kwamen er de volgende waarden uit:
Maximaal vermogen: 203.4 PK
Maximaal koppel: 315 Nm
Maximale turboboost: 1.25 bar
Verder opmerkingen:
- Geen misfires geconstateerd
- Auto loopt bij hogere toeren (veel? te) rijk
De nummertjes m.b.t. vermogen / koppel zijn voor mij niet het allerbelangrijkste, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik stiekem toch ietsiepietsie meer had verwacht. De 203pk en 315 Nm zijn immers waarden die je met een stage 1 zou moeten kunnen halen… dacht ik. Ik heb een 3” DP + sportflow en Stage 3 software.
Zijn er andere mensen die met een T5 (of T7) automaat op de bank zijn geweest? Zou je met het fine-tunen van de software nog veel kunnen winnen bij mijn setup? En zou ik iets moeten laten doen aan de AFR vanaf 3500 rpm?
Ik zal proberen de grafiekjes te plaatsen.
Reacties zoals altijd zeer gewaardeerd
https://www.dropbox.com/s/z7gmpbhlwea0t ... =143130159" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/6ooc9gyj7kgpd ... =143130159" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat ik een eerlijke meting wilde zonder ‘verzonnen’ pk’s heb ik geprobeerd een gerenommeerde tuner met correcte (geijkte / gekalibreerde) rollenbank te vinden, en ben uiteindelijk in Aalsmeer terecht gekomen waar men (naar het schijnt) behoorlijk precieze metingen kan doen.
Na het warmdraaien van mijn 9-3 2.0T automaat (T5) heeft men 3 runs gedraaid (gelockt in 3e versnelling) en kwamen er de volgende waarden uit:
Maximaal vermogen: 203.4 PK
Maximaal koppel: 315 Nm
Maximale turboboost: 1.25 bar
Verder opmerkingen:
- Geen misfires geconstateerd
- Auto loopt bij hogere toeren (veel? te) rijk
De nummertjes m.b.t. vermogen / koppel zijn voor mij niet het allerbelangrijkste, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik stiekem toch ietsiepietsie meer had verwacht. De 203pk en 315 Nm zijn immers waarden die je met een stage 1 zou moeten kunnen halen… dacht ik. Ik heb een 3” DP + sportflow en Stage 3 software.
Zijn er andere mensen die met een T5 (of T7) automaat op de bank zijn geweest? Zou je met het fine-tunen van de software nog veel kunnen winnen bij mijn setup? En zou ik iets moeten laten doen aan de AFR vanaf 3500 rpm?
Ik zal proberen de grafiekjes te plaatsen.
Reacties zoals altijd zeer gewaardeerd
https://www.dropbox.com/s/z7gmpbhlwea0t ... =143130159" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/6ooc9gyj7kgpd ... =143130159" onclick="window.open(this.href);return false;
Saab 9-3 cabrio 2.0T aut. '99 (Stage 3, Eibach Pro, SAS Sway Bar, Sachs sport dempers, BSR DP & Sportflow, 6point brace, SRB, Veerp.brug, Alu performance IC, Viggen body, AS3 audio, 308mm brakes, Morimoto Xenon + clear lenses, Saabaux, spoiler, e.a.) Verkocht
Saab 900NG Coupe 2.0i - verkocht
Saab 900NG Coupe 2.0i - verkocht