intercooler
-
luckystrike
- Geregistreerd lid
intercooler
ik zou graag een alu-intercooler plaatsen voor mijn stage 2 ,iemand die weet waar ik zo iets vind aan een redelijke prijs (dus niet goudprijs)
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: intercooler
do 88 bij j en d
of r en d
of klp in zweden
maptun zal ze ook hebben.
een aftermarkt wil ook maar dan moet je zelf slangen er bij zoeken: wat meer puzzelwerk zeg maar en dan past nishimoto ook (wel de dikste upgrade die je
kan bedenken).
je hebt hem pas nodig in het voorjaar toch?
of r en d
of klp in zweden
maptun zal ze ook hebben.
een aftermarkt wil ook maar dan moet je zelf slangen er bij zoeken: wat meer puzzelwerk zeg maar en dan past nishimoto ook (wel de dikste upgrade die je
kan bedenken).
je hebt hem pas nodig in het voorjaar toch?
-
daniel 9-3
- Donateur

Waarom is mishimoto beter dan bijvoorbeeld do88?
Waar baseer je dat op?
Waar baseer je dat op?
-
ReinO
- Donateur (2x)

hij kan volgens opgave meer bar aan. hij is ook gewoon zwaarder en groter: maar goed ze hebben veel keus.
in mijn aero 9-5 zit nu alles volgepakt daardoor geen mm ruimte meer.
in mijn aero 9-5 zit nu alles volgepakt daardoor geen mm ruimte meer.
-
daniel 9-3
- Donateur

Dus in principe alleen een betere als je een grotere turbo neemt. Die meer druk produceert.
Maar dan ben je wel op een punt om meer aan het blok te werken om alles heel te houden lijkt me.
Zwaarder is niet direct een voordeel in mijn ogen. Ik snap dat wanneer het allemaal wat solider is het automatisch ook wat meer gaat wegen.
De flow of gebrek aan flow lijkt me wel belangrijk. Zijn daar waardes van?
Maar dan ben je wel op een punt om meer aan het blok te werken om alles heel te houden lijkt me.
Zwaarder is niet direct een voordeel in mijn ogen. Ik snap dat wanneer het allemaal wat solider is het automatisch ook wat meer gaat wegen.
De flow of gebrek aan flow lijkt me wel belangrijk. Zijn daar waardes van?
-
ReinO
- Donateur (2x)

klopt daniel. geen idee van de flow en wanneer er een omslagpunt is. maar dat is theoretisch want groter dan past niet
in onze saab. Restricties zijn er niet meer en het ding is gewoon supermassief en ook steenslag deert hem minder.
Maar goed: het is meer voor 'het kan dus ik doe het '. En die oem vind ik zo klein vergeleken met nishimoto.
De iat blijft geweldig laag trouwens, achteraf had ik die wel op mij 900ng gewild.
in onze saab. Restricties zijn er niet meer en het ding is gewoon supermassief en ook steenslag deert hem minder.
Maar goed: het is meer voor 'het kan dus ik doe het '. En die oem vind ik zo klein vergeleken met nishimoto.
De iat blijft geweldig laag trouwens, achteraf had ik die wel op mij 900ng gewild.
-
Knissaw
- Geregistreerd lid
Grote turbo ≠ meer druk.daniel 9-3 schreef: ↑za 21 nov, 2020 15:32Dus in principe alleen een betere als je een grotere turbo neemt. Die meer druk produceert.
Even in gedachten houden, grotere turbo heeft meer luchtverplaatsing dan een kleinere turbo bij dezelfde druk.
Die lucht wil je zo koel mogelijk hebben, een hoogwaardige IC, bijv. michimoto zou daarom een groter effect hebben bij de grote turbo. Er is meer lucht die gekoeld moet worden.
Wanneer je een kleine turbo hebt die minder lucht jij door je intercooler verplaatst houd je meer koelcapaciteit over. Daardoor zullen de inlaattemperaturen koeler zijn,
totdat je atmosferische temperatuur raakt, dan kan je uiteraard niet lager.
Dat gezegd te hebben, een gigantische of zeer efficiënte intercooler kan een fors verschil geven betreft inlaattemperaturen.
Mijn 900c heeft met een joekel van een IC, die met mijn kleine GT17 de inlaat temperaturen strak aan de atmosferische temp heeft.
Ik zou willen aanraden gewoon een plug / play intercooler te kopen. Als je een hoogwaardige intercooler zelf pas kan maken is dat uiteraard beter, maar het wordt een duur grapje om dat uit te besteden.