Trionic 5.5
-
Saapie
- Donateur (2x)

Trionic 5.5
Voor mijn 900 classic ben ik Trionic spullen aan het verzamelen. Nu kan ik een sloop 900 II turbo uit 1996 op de kop tikken voor weinig. Is deze geschikt als donor, het is een T5...immers
De 9000 ken ik goed en weet ik alles wel te vinden, maar waar zit de ECU etc bij een 900 NG? Wie helpt mij oriënteren..
De 9000 ken ik goed en weet ik alles wel te vinden, maar waar zit de ECU etc bij een 900 NG? Wie helpt mij oriënteren..
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Trionic 5.5
Is geschikt als donor. De ecu zit op dezelfde plek als de 900 classic. Even het tapijt of handschoenenkastje demonteren en je haalt ‘m er zo uit.
Hopelijk is de NG flink slecht want deze worden ook zeldzaam intussen. Zeker de turbo’s. Succes!
Hopelijk is de NG flink slecht want deze worden ook zeldzaam intussen. Zeker de turbo’s. Succes!
-
Saapie
- Donateur (2x)

Dank!
De NG is compleet verrot; heel veel roest op de ophanging.
De NG is compleet verrot; heel veel roest op de ophanging.
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Ze worden mss schaars.. Maar er is ook totaal geen interesse in helaas.Sapphire schreef: ↑vr 11 sep, 2020 12:16Hopelijk is de NG flink slecht want deze worden ook zeldzaam intussen. Zeker de turbo’s. Succes!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Die reactie viel te verwachten van jou... Laat ik het zo zeggen: met een enigszins acceptabele kilometerstand en nette optische staat zijn ze wel wat gewilder.
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Dus een Saab met 350k gelopen is iig niet acceptabel meer?
goed om te weten.
Ik zeg alleen maar hoe ik het zie. Een auto om geld in te steken is de 900ng op het moment in ieder geval nog niet. Word die misschien nog wel als ze echt allemaal verdwenen zijn.
Ik zeg alleen maar hoe ik het zie. Een auto om geld in te steken is de 900ng op het moment in ieder geval nog niet. Word die misschien nog wel als ze echt allemaal verdwenen zijn.
-
Knissaw
- Geregistreerd lid
Ben ook geen fan van de looks van een 900NG
Toch wordt ik wel erg blij als ik dit zie.... Strakke 900NG
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Dat zeg ik niet, maar 350k plus zijn niet de auto’s die tot de courantere horen. Hoeft geen slecht exemplaar te zijn maar het loopt vrijwel nooit storm bij zo’n auto.Carroda schreef: ↑do 17 sep, 2020 18:32Dus een Saab met 350k gelopen is iig niet acceptabel meer?goed om te weten.
-
gudmundje
- Donateur

terecht !Knissaw schreef: ↑vr 18 sep, 2020 16:07Ben ook geen fan van de looks van een 900NG
-
RayTho
- Geregistreerd lid
Ook ik hik een beetje tegen de kosten op
Zou ik een 9000 2.3turbo als donor auto kunnen gebruiken. Heb ik ook gelijk de remmenpartij voor in orde. Heb zelf 900 mei 87.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik heb ook een 9000 2,3 genomen als donor voor T5 (met +500k km op de teller). Intercooler kan je ook gebruiken.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Dat kan alleen moet je wel snel zijn want er zijn nog maar 400 9000's over in NL. Dus pak dan als het even kan een echt slechte
En de kabelboom is minder goed 'pas' voor een classic in verhouding tot die van een 900ng/9-3.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Kijk anders even wat er op de sloop staat bij Van De Ven in Roosendaal (Venyard), een ochtendje shoppen en je hebt alles bij elkaar. En je hoeft er geen rijdende donor voor te slachten.
Dit is een goede kandidaat: https://www.venauto.nl/venyard/?make=Sa ... V10006LN4X
Dit is een goede kandidaat: https://www.venauto.nl/venyard/?make=Sa ... V10006LN4X
-
Saapie
- Donateur (2x)

Ik zou nooit eentje uit een 9000 halen, maar echt voor een 900 ng gaan. Is veel beter passend.
Maar dit is ook een persoonlijke afweging; ik ben gek op 9000s, die moeten op de weg blijven, en heb weinig met de 900ng. Smaken verschillen
Maar dit is ook een persoonlijke afweging; ik ben gek op 9000s, die moeten op de weg blijven, en heb weinig met de 900ng. Smaken verschillen
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Klopt, 9000 is iets meer werk als je de ECU op de plek van de lucas computer wilt hebben.
Als je de ECU op de plek van de APC zet dan is het geen meerwerk.
Opruimen die 9000 rommel!

Als je de ECU op de plek van de APC zet dan is het geen meerwerk.
Opruimen die 9000 rommel!