Nu was het de bedoeling om deze motor naar zo'n 300-350 pk te brengen (of iig, wat haalbaar en stabiel zou moeten zijn met de standaard internals.)
De motor zal de komende tijd nog nergens ingebouwd worden (moet eerst kijken in welke van de 2 deze dan zou komen.. ) maar dat neemt niet weg dat ik wel alvast onderdelen wil kunnen gaan zoeken om 't beesje straks ook betaalbaar de weg op te krijgen met leuk vermogen.
Momenteel heb ik al liggen:
3" downlipe
Hirsch Performance 2.75" uitlaat
grotere turbo delivery bocht naar de IC toe.
En een Saab 9000 Motor met 126k gelopen.
Ik denk dat de eerst logische stap zou zijn kijken naar een in en uitlaat spruitstuk en een passende Turbo denk ik.
Nu heb ik van tuning turbo's etc nog geen kaas gegeten, dus daar moet ik nog meer info over verzamelen. De gedachte die ik dus heb, is als ik een Turbo zou nemen die voor een max van 400pk goed zou zijn, en ik ga hiermee 350pk draaien, zou dit de levensduur van de Turbo verlengen c.q. de setup betrouwbaarder moeten maken?
Uiteindelijk is me piek vermogen ook niet super belangrijk... Drivabillity daarentegen wel.
Een 'betere' intercooler is denk ik ook een aanrader lijkt me. Ik heb begrepen dat een beter flowende intercooler het vermogen ten goede komt zonder dat je de absolute inlaat druk (bij de turbo) hoeft te verhogen. De T5 kop zal tot een 300-350pk iig niets aan te gebeuren gok ik?
Zoals je kunt zien.. vragen boven vragen. En het is zeker een projectje wat nu nog in de kinderschoenen staat. (zou ik m''n eerste Turbo project zijn.)
Ik heb momenteel een 900NG 2.0t 185pk. Hier zit de downpipe en uitlaat onder. Ik vraag me af of deze gechipped is.. Eens kijken of ik dit met T5/T7 Suite kan achterhalen..
Os als iemand een 900NG ECU heeft, houd ik me aanbevolen. Ik wil sws 1 spare hebben liggen.
In ieder geval word advies/kritiek op prijs gesteld.
Ik wil in eerste instantie gewoon alles verzamelen, en de motor inbouwklaar hebben staan. (met kabelboom er al op en al.) dan kan ik dan de overweging maken of de 2.3 16v 900ng cabrio een 2.3t word, of dat de 2.0t cabrio een 2.3t word.