The time is now b235RR 4.0

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gebruikersavatar
BergenB
Donateur 2018 + 2019
Donateur 2018 + 2019
Berichten: 253
Lid geworden op: do 23 jun, 2016 13:01
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door BergenB » ma 10 jun, 2019 9:38

Keramisch coaten schijnt beter te zijn als wrappen met heat soak, al is het niet de goedkoopste oplossing.

http://www.classiccarpartshelden.nl/wor ... /zircotec/
- 2004 Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio, Stage 5 DionHPT
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 248
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
Regio: Kies een regio:

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » ma 10 jun, 2019 15:46

Mooi hoor!
Wat zou dat kosten zon uitlaad spruitstuk laten bewerken? :mrgreen:
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

Gebruikersavatar
BergenB
Donateur 2018 + 2019
Donateur 2018 + 2019
Berichten: 253
Lid geworden op: do 23 jun, 2016 13:01
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door BergenB » ma 10 jun, 2019 15:56

Ik heb zelf al eens geïnformeerd bij Zircotec en kreeg de volgende prijzen:

Spruitstuk in wit €429.00, dit geld voor een standaard spruitstuk
Turbo (turbine deel) € 228.00
D.P. 40cm € 125.00

Dit is wel de mooiste behandeling en reduceert hitte uitstoot van deze delen met 33%, dus buiten dat het er heel fraai uitziet blijft het ook allemaal een stuk koeler onder de kap.
- 2004 Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio, Stage 5 DionHPT
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 248
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
Regio: Kies een regio:

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » do 25 jul, 2019 23:23

PS. Project staat ff stil ivm aankoop huis. Ik wacht ff alle kosten af. Sowieso van af 1 nov gaat het avontuur weer verder.:mrgreen:
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 248
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
Regio: Kies een regio:

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » zo 18 aug, 2019 17:44

Klein onderdeel update-tje :D

Sommige dingen dubbel besteld met oog op de toekomst en omdat ik niet kon kiezen.
We hebben bijna alles :mrgreen:


Afbeelding
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

Gebruikersavatar
Killercave86
Donateur 2019
Donateur 2019
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 11 jun, 2018 8:38
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door Killercave86 » vr 23 aug, 2019 18:33

Ik heb nog een vraag over je Abbott kop zijn de uitlaat poorten ook geflowt?

Ik ga langzaam in de vrije uurtjes mijn kop bewerken dus ben even benieuwd

Zo ja heb je dan Misschien een foto er van

Gr Sjoerd
Saab 9-3 cabrio aero (2000)
Saab 9-3 coupe aero (2001)
Saab 9-5 estate aero (2004)

Gebruikersavatar
Mrwhoopie
Donateur 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 2651
Lid geworden op: zo 09 sep, 2012 22:52
Regio: BE - Limburg / Limbourg

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door Mrwhoopie » za 24 aug, 2019 17:51

BergenB schreef:
ma 10 jun, 2019 9:38
Keramisch coaten schijnt beter te zijn als wrappen met heat soak, al is het niet de goedkoopste oplossing.

http://www.classiccarpartshelden.nl/wor ... /zircotec/

Stom idee mss, maar als je de Turbo zou coaten...dan kan hij zijn temperatuur niet kwijt, want de coating houd dit tegen...dan gaat de Turbo mss ook sneller stuk gaan?
There are no old Saab's,only new owners

Gebruikersavatar
BergenB
Donateur 2018 + 2019
Donateur 2018 + 2019
Berichten: 253
Lid geworden op: do 23 jun, 2016 13:01
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door BergenB » za 24 aug, 2019 18:10

Mrwhoopie schreef:
za 24 aug, 2019 17:51
BergenB schreef:
ma 10 jun, 2019 9:38
Keramisch coaten schijnt beter te zijn als wrappen met heat soak, al is het niet de goedkoopste oplossing.

http://www.classiccarpartshelden.nl/wor ... /zircotec/

Stom idee mss, maar als je de Turbo zou coaten...dan kan hij zijn temperatuur niet kwijt, want de coating houd dit tegen...dan gaat de Turbo mss ook sneller stuk gaan?
Dan hebben ze het hier helemaal mis!

https://www.zircotec.com/products-servi ... -for-oems/
- 2004 Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio, Stage 5 DionHPT
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 248
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
Regio: Kies een regio:

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » ma 26 aug, 2019 12:08

@killercave86. Zal je binnenkort ff een pb sturen 8)
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 248
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
Regio: Kies een regio:

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » vr 30 aug, 2019 18:35

Voor de geïnteresseerde 1x uitlaat kanaal kiekje.
Afbeelding
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 248
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
Regio: Kies een regio:

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » do 19 sep, 2019 22:08

Weer onderdeeltjes binnen en een stapje dichter bij. :mrgreen:


Afbeelding



Afbeelding

Brandstof pomp komt wat later aan.
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

Alex B
Geregistreerd lid
Berichten: 2173
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
Regio: Noorwegen

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door Alex B » vr 20 sep, 2019 13:32

Koperen koppakking ziet er spannend uit. Wordt het of de koperen of die andere met koperen middendeel? Ik heb gelezen dat je bij koperen koppakkingen in het algemeen je ze het best kunt inspuiten met een af ander spul om de afdichting te verbeteren. Ga je dat ook doen?

Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 248
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
Regio: Kies een regio:

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » di 24 sep, 2019 11:15

@ Alex B,

Ben er nog niet over uit :oops: .. Het is zeg maar ook een beetje het J Cruijff effect: Elk nadeel hebt zijn voordeel.

Tja... Vol koperen pakking is voor hitte huishouding weer het best..Wel kans/risico groter op door lekken van koelvloeistoffen naar verbrandingskamer of verbrandingsgassen naar koelkanaal en licht in spuiten met die koperspray verkleint het risico iets.(ja of je moet O-ringen gaan frezen in blok en kop maar wil je/ik dit)

De Pakking uit 2 delen lost dit weer op...stiekem dus wel mijn voorkeur. Maar ja uit 2 delen :| krijg daar toch wel raar gevoel bij.

MLS SAAB Pakking is denk ik dunner in dikte (moet ik nog ff op meten) dus dan wel betere compressie. En bewezen om 300000KM origineel mee te gaan. Alleen deze onttrekt en verspreid hitte weer slechter.

Eigenlijk is de grote vraag, welke van de 3 pakkingen draagt bij aan betrouwbaarheid. In zo verre ik dat nog kan willen met wat ik van plan ben.

Phoe ik weet het nog niet hoor gewoon bij het opbouwen van blok voelen, proeven en naar buiten kijken hoe de zon staat en kiezen.
Nog iets meer als een maand wachten en dan begint het feest. Dan kan ik mijn huis met riante garage betreden. :mrgreen:
Misschien wel gewoon een MLS saab pakking.

Was ook gewoon nieuwsgierig wat die pakkingen waren/zijn en hobby mag geld kosten. Er zal denk ik nog wel eens een blokje ploffen dus van pas zullen ze sowieso nog wel komen.
Maar als iemand over de pakkingen een mening of idee heeft hoor ik het graag.

Voor nu zoveel mogelijk alle onderdelen verzamelen.
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

Plaats reactie