The time is now b235RR 4.0

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 242
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » di 05 mar, 2019 16:14

zal vanavond foto`s plaatsen. Moet ff huishoudelijke klusjes doen want vanaf morgen heb ik zon 10dagen werk marathon voor de boeg. ;-(+
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 242
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » wo 06 mar, 2019 17:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 242
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » wo 06 mar, 2019 17:10

ps. Standaard saab zuiger is rond de 650 gr met pistonpen :D
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
Contacteer:

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door Injectie » wo 06 mar, 2019 17:30

hubba hubba hubba. :bullie:
Huisregels van Saabforum.nl.Lees ze aub.
9000 2.3 LPG powered Na 7 jaar verkocht. Sinds februari 2015 een 9-5 estate

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 13680
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door ReinO » wo 06 mar, 2019 19:09

Sinterklaas valt vroeg dit jaar! Veel plezier natuurlijk.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04.18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 242
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » wo 06 mar, 2019 22:05

@Injectie/ReinO

Dank dank,

Ja... ik heb me ook laten vertellen dat de kerst ook nog vroeg gaat vallen dit jaar. :mrgreen:
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

Gebruikersavatar
Killercave86
Donateur 2019
Donateur 2019
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 11 jun, 2018 8:38
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door Killercave86 » do 07 mar, 2019 0:12

Wauw mooi spul

Ik ga maar vast sparen 😇
Saab 9-3 cabrio aero (2000)
Saab 9-3 coupe aero (2001)
Saab 9-5 estate aero (2004)

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 242
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » vr 07 jun, 2019 17:09

Klein updateje de foto`s spreken voor zich. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

Gebruikersavatar
Killercave86
Donateur 2019
Donateur 2019
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 11 jun, 2018 8:38
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door Killercave86 » vr 07 jun, 2019 17:33

Wauw waar heb je die vandaan?

Heb je de motor al in elkaar?

Groeten Sjoerd
Saab 9-3 cabrio aero (2000)
Saab 9-3 coupe aero (2001)
Saab 9-5 estate aero (2004)

Gebruikersavatar
a3426rage
Geregistreerd lid
Berichten: 486
Lid geworden op: zo 08 nov, 2015 16:54
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door a3426rage » vr 07 jun, 2019 17:56

900 t8 schreef:
vr 07 jun, 2019 17:09
Klein updateje de foto`s spreken voor zich. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi spul maakt die Tim!
Ben heel benieuwd naar het eind resultaat
Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

Huidig: Saab 9-3 Cabrio Turbo Stage 6, DO88 intercooler, BIlstein B12, Simons Cat-back, TD-04-19T, Abbott 3inch Downpipe, Viggen koppeling (315PK 450nm)

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 242
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » vr 07 jun, 2019 19:33

@Killercave86,

Gehaald bij: https://sasautocustoms.co.uk maar abbott levert ze ook volgens mij.
Motor nog niks aan gedaan...druk druk met werk en huizen jacht..Maar langzamerhand heb ik wel alle onderdelen. Dus dan kan het allemaal heel hard gaan.

@a3426rage, Ja ik ben ook heel benieuwd hoe het uitpakt allemaal. :D

Groeten
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

Gebruikersavatar
a3426rage
Geregistreerd lid
Berichten: 486
Lid geworden op: zo 08 nov, 2015 16:54
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door a3426rage » zo 09 jun, 2019 11:52

900 t8 schreef:
vr 07 jun, 2019 19:33

@a3426rage, Ja ik ben ook heel benieuwd hoe het uitpakt allemaal. :D

Groeten
Veel saabrijders waren erg sceptisch over de winst die je hiermee gaat behalen. Tijdens het tunen gaf Dion eigenlijk al meteen aan meer top end te hebben dan hij normaal heeft bij een gelijke turbo.

En zeg zou zelf, als je duizenden euro's onder de kap hebt zitten wil je toch geen roestig ding zien?

Afbeelding
Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

Huidig: Saab 9-3 Cabrio Turbo Stage 6, DO88 intercooler, BIlstein B12, Simons Cat-back, TD-04-19T, Abbott 3inch Downpipe, Viggen koppeling (315PK 450nm)

Gebruikersavatar
Sebusta
Donateur 2015 + 2017
Donateur 2015 + 2017
Berichten: 662
Lid geworden op: vr 02 jan, 2009 23:15
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door Sebusta » zo 09 jun, 2019 16:29

a3426rage schreef: En zeg zou zelf, als je duizenden euro's onder de kap hebt zitten wil je toch geen roestig ding zien?

Afbeelding
En zeg nou zelf, zo mooi glimt die nou ook weer niet!
Die mooie alu intake daarentegen die blijft wel shinen.
Heden:
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)

Gebruikersavatar
Killercave86
Donateur 2019
Donateur 2019
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 11 jun, 2018 8:38
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door Killercave86 » zo 09 jun, 2019 16:42

De meesten wikkelen het spruitstuk ook in met van dat warmtewerend lint, schijnt nog al wat hitte onder de kap te schelen

En ook de intake buis kun je isoleren blijft de lucht die net afgekoeld is door de intercooler lekker cool

Dat allemaal bij elkaar kan zo weer een aantal pk opleveren
Saab 9-3 cabrio aero (2000)
Saab 9-3 coupe aero (2001)
Saab 9-5 estate aero (2004)

900 t8
Donateur 2017 + 2019
Donateur 2017 + 2019
Berichten: 242
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » zo 09 jun, 2019 18:51

@ a3426rage: Klopt als een bus ik nm een vermogens uitdraai gezien van een stage3 viggen met en zonder tubulair manifold en dat scheelde toch ff 15pk op de bank. :mrgreen:
@ Killercave86: Zal inderdaad Heat soak tegen gaan.

De mijne is top mount en equal length en speciaal voor de g550 aangeschaft. kan hem dus helaas niet testen op de MHI-turbo. Deze zal dus later op de viggen komen omdat ik uitlaat/inlaat olie/water traject zal moeten aanpassen. Mooi winter klusje :coldsnow:
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

Plaats reactie